Rata de retenție este un indicator cheie când vine vorba de satisfacția și gradul de implicare al angajaților în companie. Acest indicator de performanță, relevant și specific departamentului HR, determină succesul și performanța unei companii. Există și cazuri în care fluctuația de personal nu reprezintă un motiv de îngrijorare, însă, cel mai bine este să reduci procentul de angajați care părăsesc compania. Citește până la final și află care sunt principalele motive care îi determină pe salariați să plece din companie și descoperă cum poți preveni o fluctuație mare de personal.
[eadvert]
Iată 4 factori care influențează decizia angajaților de a părăsi compania:
1. Un pachet salarial sub nivelul pieței
În contextul unei inflații mari și a unei economii în care prețurile bunurilor sunt mai ridicate în comparație cu alte țări europene, lipsa unui pachet salarial complex poate fi motivul pentru care angajații buni își dau demisia. Pentru a reuși să-și mențină profesioniștii, multe companii au adoptat diferite strategii de motivare, investind în pachete de compensații și beneficii extrasalariale diversificate. Pentru a echilibra costul crescut al vieții, cele mai multe companii au inclus în structura pachetelor de beneficii: vouchere pentru transport, asigurări private de sănătate, un card cadou și un card cu tichete de masă de la Pluxee.ro, abonamente wellness, prime dar și alte bonusuri anuale cu frecvență periodică. Toate au fost concepute cu scopul de a crește gradul de retenție a personalului.
2. Lipsa flexibilității
După pandemie, programul flexibil a devenit unul dintre factorii care motivează destul de mulți angajați. Inclus în tot mai multe oferte de angajare, programul de lucru flexibil le permite angajaților să găsească un echilibru între viața profesională și cea personală. Dacă natura jobului îți permite, include acest beneficiu în strategia de retenție a talentelor și poți beneficia de o rată scăzută a fluctuației de personal.
3. Un climat organizațional toxic
Un mediu de lucru sănătos este esențial pentru bunăstarea și performanța salariaților. Implementarea unor proceduri de lucru clare va ajuta angajații să se alinieze la cultura, misiunea și valorile companiei. În plus, proiectarea și adoptarea unui proces complet de inducție a salariaților noi, cu suport din partea echipei în primele luni, menținerea relațiilor respectuoase și încurajarea dialogului deschis reprezintă cel mai bun mod de a determina angajații să rămână în companie.
4. Lipsa transparenței și a dialogului deschis
Comunicarea așteptărilor, încrederea oferită de superior și feedback-ul sunt esențiale pentru a păstra un angajat. Începând cu procesul de recrutare și selecție, trebuie să existe transparență și sinceritate. Un angajat care va descoperi că job-ul nu este așa cum i-a fost prezentat, va simți nesiguranță și va părăsi compania cu prima ocazie. Prin urmare, este foarte important să fii transparent și să le comunici angajaților periodic informațiile legate de bunul mers al firmei, pozițiile vacante, așteptările cu privire la realizarea obiectivelor viitoare și modul de evaluare a performanțelor.
O fluctuație mare de personal este costisitoare pentru companie. Costă bani, timp și scade motivația angajaților. Identificarea la timp a problemelor și găsirea unor strategii eficiente de retenție a salariaților influențează într-un mod pozitiv, atât gradul de satisfacție al echipei și performanța acestora, cât și reputația și imaginea companiei pe piața muncii.
Citiți principiile noastre de moderare aici!