O sumă de 250 de lei/lună, timp de șase luni, vor primi absolvenții în vârstă de minimum 16 ani, care nu au reușit să se angajeze și nici nu urmează o altă formă de învățământ. „Condiția este să se înregistreze la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă din raza căreia îşi au domiciliul, în termen de 60 de zile calendaristice de la data absolvirii, ca persoană în căutarea unui loc de muncă”, spune Békési Csaba, directorul executiv al AJOFM Bihor.
Acesta mai precizează că înregistrarea ca persoană aflată în căutarea unui loc de muncă este o etapă prealabilă și obligatorie în vederea obținerii facilităților acordate potrivit Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă.
Termen, 60 de zile
În cazul absolvenţilor de liceu, indiferent dacă au promovat sau nu au promovat examenul de Bacalaureat, termenul pentru înscrierea la agenţiile teritoriale este de 60 de zile de la încheierea cursurilor claselor terminale din învăţământul liceal. Elevii care nu au situația școlară încheiată la toate materiile, se pot înregistra în evidentele agenției în termen de 60 de zile de la data promovării examenului de corigenţă, dată înscrisă în adeverința eliberată de instituția de învățământ.
În cazul absolvenţilor de studii superioare, termenul de 60 de zile în interiorul căruia trebuie să se înregistreze la agenţiile de ocupare începe de la finalizarea studiilor anului terminal sau de la data promovării examenului de licenţă (dacă persoana promovează examenul de licenţă în termen de 12 luni de la finalizarea studiilor).
Pentru a se înregistra în baza de date a AJOFM Bihor, absolvenții au nevoie de următoarele acte: carte de identitate; actele de studii (adeverință eliberată de la secretariatul instituției școlare care atestă absolvirea); declarație pe proprie răspundere, sub sancțiunile aplicate faptei de fals în declarații, că persoana nu are restricţii medicale care o împiedică să presteze muncă sau că are eventuale restricţii medicale care o împiedică să presteze o anumită muncă.
„Prin absolvent al unei instituţii de învăţământ se înţelege persoana care a obţinut o diplomă sau un certificat de studii, în condiţiile legii, în una dintre instituţiile de învăţământ gimnazial, profesional, special, liceal, postliceal sau superior, de stat ori particular, autorizat sau acreditat în condiţiile legii”, explică șeful AJOFM Bihor.
1.500 lei primă de inserție
Absolvenții instituțiilor de învățământ și absolvenții școlilor speciale, în vârstă de minimum 16 ani, care în termen de 60 de zile de la absolvire se înregistrează la agențiile pentru ocuparea forței de muncă și în acest termen se angajează cu normă întreagă pentru o perioadă mai mare de 12 luni, beneficiază de o primă de inserție egală cu de trei ori valoarea indicatorului social de referință în vigoare la data încadrării (1.500lei).
Plata se efectuează în doua tranșe: prima după încadrare și a doua după cele 12 luni.
Persoanele interesate pot obţine informaţii suplimentare la sediul AJOFM Bihor din Oradea, Str. Transilvaniei nr. 14, tel: 0259.436.821 sau la punctele de lucru din Aleșd, str. Rândunicii nr. 4, tel: 0259.340.022; Beiuș, str. Samuil Vulcan nr. 16, tel: 0359.461.731; Marghita, str. Eroilor nr. 9, tel: 0259.363.528 și Salonta, str. Haiducilor nr. 16B, tel: 0259.372.156. Alte informații pot fi găsite pe https://www.anofm.ro.
Trimite articolul
XAsa,asa trebuie invatati de la inceput ca se pot lua bani si fara munca ! Legi bune pentru trantori !
-
Bine grait ! Intreb si eu, daca se angajeaza si dupa o luna e dat afara ca nu lucreaza atunci ce se intimpla ? Do banii inapoi din venitul pe care nu-l are ???