Se apropie cu pași repezi termenul de depunere a formularului 212 „Declarație unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice” este 25 mai 2022, inclusiv.
[eadvert]
„Formularul 212 se utilizează de către persoanele fizice pentru declararea veniturilor realizate în anul 2021 și a obligațiilor fiscale datorate pentru aceste venituri (impozit pe venit, contribuția socială de asigurări sociale, contribuția socială de asigurări sociale de sănătate), respectiv pentru declararea obligațiilor fiscale aferente veniturilor estimate pentru anul 2022”, informează Ioan Mihaiu, șeful Administrației Județene a Finanțelor Publice (AJFP) Bihor.
Cine depune
Declarația Unică se depune de către: persoanele fizice care în anul de impunere au realizat, individual sau într-o formă de asociere, venituri/pierderi din România sau/și din străinătate și care datorează impozit pe venit și contribuții sociale obligatorii, potrivit prevederilor Codului fiscal; persoanele fizice care nu realizează venituri și care optează pentru plata contribuției de asigurări sociale de sănătate; profesioniști care au beneficiat de indemnizație pe perioada pandemiei.
Cum se depune
Declarația unică poate fi depusă în format hârtie, direct la registratura organului fiscal sau prin poștă, cu confirmare de primire, doar de către persoanele fizice care nu desfășoară o profesie liberală sau nu exercită o activitate economică în mod independent.
Declarația mai poate fi trimisă prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, în conformitate cu prevederile legaleîn vigoare, respectiv: prin intermediul serviciului „Spaţiul privat virtual” (SPV), respectiv pe site-ul e-guvernare.ro, cu semnătură electronică calificată.
„Atragem atenția asupra faptului că începând cu data de 01 martie 2022, contribuabilii/plătitorii persoane juridice, asocieri și alte entități fără personalitate juridică, precum și persoane fizice care desfășoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent sunt obligați să transmită organului fiscal central cereri, înscrisuri sau orice alte documente prin mijloace electronice de transmitere la distanță.
În situația în care contribuabilii/plătitorii nu își îndeplinesc obligația comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanță a cererilor, înscrisurilor sau oricăror altor documente, iar acestea sunt depuse la organul fiscal central în format letric, nu vor fi luate în considerare”, a precizat Ioan Mihaiu.
La completarea declarației unice AJFP Bihor recomandă contribuabililor să acorde atenție la corelarea informațiilor referitoare la numărul de autorizare, respectiv data autorizării cu aceleași informații care au fost completate în declarațiile aferente anilor anteriori.
Citiți principiile noastre de moderare aici!