Beneficiarii acestui proiect vor fi unităţile turistice din Bihor, dar şi administraţiile publice locale şi locuitorii din zonele turistice promovate în cadrul proiectului. Consiliul Judeţean Bihor a demarat în luna martie a anului trecut proiectul „Călător prin Bihor”. Obiectivul acestui proiect este promovarea produselor turistice specifice şi atragerii de turişti în judeţul Bihor. Prima escală a promotorilor proiectului a avut loc la începutul acestei săptămâni la Timişoara.Conform reprezentanţilor CJ Bihor, timişorenii au fost atraţi de standul expoziţional, amplasat în Piaţa Revoluţiei şi în Piaţa Libertăţii.
Tentaţiile cu care au fost ademeniţi potenţialii turişti din Timişoara au fost vioara cu goarnă, lada de zestre, ulcioare din ceramică albă, pălincuţa tradiţională, dar şi o tânără frumoasă îmbrăcată în straie populare bihorene. Timişorenii au putut să beneficieze şi de un infopoint. Trecatorii nu au ezitat să se oprească pentru a afla informaţii despre minunatele peşteri de la Meziad, Unguru Mare, Cetăţile Rădesei şi Gălăşeni, dar şi despre bisericile de piatră şi de lemn, vechi de sute de ani. Pe întreaga perioadă de desfăşurare a prezentării la stand, fundalul sonor a fost asigurat de videoclip-ul realizat tocmai pentru a întări frumuseţea şi unicitatea celor 22 de obiective promovate în proiectul „Calator prin Bihor”.
Proiectul a fost aprobat spre finanţare în cadrul Programului Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritara 5 Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului, Domeniul major de intervenţie 5.3. „Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică”, Operaţiunea „Dezvoltarea si consolidarea turismului intern prin sprijinirea promovării produselor specifice si activităţii de marketing specifice”. Valoarea totala a proiectului este de 420 780,73 lei din care partea de co-finanţare suportată de CJ Bihor este de 6790, 66 de lei, valoarea eligibilă nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională este de 288603,05 lei, iar valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul naţional este de 44139,29 lei. Proiectul vizează promovarea a 22 de produse turistice specifice judeţului Bihor pe 4 axe prioritare.Durata de implementare a proiectului este de 24 de luni, în perioada martie 2011 – martie 2013.
„Prin acest proiect se urmăreşte creşterea numărului de turişti, care vizitează judeţul, precum si promovarea potenţialului turistic local la nivel naţional. Acest proiect se adresează cu precadere tinerilor, elevilor, studenţilor si salariatilor din judeţ şi din ţară, cât si turiştilor români care tranzitează judeţul Bihor. Beneficiarii acestui proiect vor fi unităţile turistice din Bihor, dar şi administraţiile publice locale şi locuitorii din zonele turistice promovate în cadrul proiectului ”, spune Aurelia Dumiter, manager de proiect.
În următoarele zile, „Călător prin Bihor” ajunge la: Craiova, Bucureşti şi Constanţa.
FACT BOX
Produsele promovate:
– peşteri amenajate: Peştera Meziad, Peştera Vadu Crişului, Peştera Unguru Mare, Peştera Cetăţile Rădesei, Peştera Gălăşeni;
– peisaj carstic: Valea Iadului, Valea Sighiştelului, Valea Videi, Valea Roşia, Valea Finişului, Platoul carstic Vaşcău-Călugări;
– biserici de lemn şi zid: bisericile de lemn de la Sebiş, Brădet, Josani, Peştis, Beznea si bisericile de zid de la Abram, Voivozi, Homorog;
– arta populara: ceramica alba, vioara cu goarnă, lada de zestre.
Citiți principiile noastre de moderare aici!