Proiectul pasajelor subterane din Centrul Civic ar urma să intre în execuție în cursul acestui an, după alegerea unei asocieri de firme dintre cele patru care au depus oferte. Deranjul masiv ar urma să dureze până la sfârșitul anului viitor, care este termenul final pentru cheltuirea banilor europeni alocați în acest exercițiu financiar. „Acolo am licitat proiectul separat, l-a realizat Egis, iar acum suntem în faza finală de adjudecare a părții de construcție. Sunt 4 oferte care au ca lideri de asociere firmele Freyrom, Selina, Drumuri Orășenești cu Construcții Bihor și firma Electrogrup. Termenul pentru implementare a acestui proiect este de doi ani de zile”, spune primarul Florin Birta. Proiectul este unul dintre cele mai complexe din ultimii 20 de ani care se va derula prin Primărie. Pasajul subteran din Piața Gojdu, dintre Catedrala Ortodoxă și Casa de Cultură a Sindicatelor, va avea deasupra o piață pietonală, care va lega centrul orașului Oradea, prin Parcul 1 Decembrie, de Cetate.
[eadvert]
Implementarea proiectului „Coridor de mobilitate urbană durabilă în piața Emanuil Gojdu din Oradea” ar trebui să rezolve deficiențele de trafic care afectează semnificativ transportul public, Piața Emanuil Gojdu fiind punctul de întâlnire a peste 80% dintre traseele de tramvai și autobuz din municipiul Oradea, apreciază municipalitatea.
Astfel, se vizează reorganizarea traficului în zona Pieței Emanuil Gojdu și a Parcului 1 Decembrie, prin separarea fluxului de circulație rutieră de cea pietonală și liniile de tramvai, prin construirea de drumuri cu benzi dedicate transportului public de călători și prin redirecționarea în subteran a altor fluxuri de circulație rutieră existente. Se va asigura în acest fel separarea acestui tip de circulație de liniile de tramvai pe întreaga lungime a acestora în zona proiectului, prin subtraversare – drumuri cu bandă dedicată pentru autobuze, sau prin treceri la nivel cu liniile de tramvai și se va reamenaja infrastructura rutieră la care se intervine în acest scop, prin bretele și benzi de încadrare.
Pasajul din vecinătate, din fața Pieței Cetate, ar urma să fie gata prin luna septembrie 2022, lucrarea este acum la gradul de implementare de 20%.
După 12 ani…
O altă lucrare mare care va începe anul acesta și va răscoli străzile și curțile de blocuri este „Nufărul Geotermal”. „Este un proiect pe care ne chinuim să îl punem în practică de 12 ani, cu procese, cu licitații repetate. Acum am reactualizat prețurile și există o firmă care s-a prezentat, Elsaco. Se pare că vom încheia în ianuarie acest contract și ne vom apuca de lucru. În Nufărul 1, unde va fi implementat acest proiect, Primăria nu a mai făcut nimic de vreo 10 ani de zile. Se parchează pe pământ, lumea și-a cam pierdut răbdarea”, spune primarul Birta. După semnarea contractului, lucrările efective ar urma să înceapă în primăvară, iar primele luni sunt alocate proiectării. Termenul de finalizare este tot sfârșitul anului 2023.
În 2022 vor începe lucrările și la etapa a III-a la Termoficare, cu firme locale unite într-o asociere condusă de Igna Construct. „Imediat după ce se închide sezonul de încălzire, vom da drumul la lucrările pe rețele”, precizează primarul.
Compania de Apă, celălalt mare furnizor de servicii și șantiere prelungite, nu va avea lucrări majore anul acesta, 2022 fiind rezervat pentru reluarea licitațiilor pentru lucrările rămase fără constructori. Abia în 2023 ar urma să reînceapă săpăturile de mare adâncime pentru apă și canalizare, pe mai multe străzi din oraș.
Vestea bună este că orădenii din cartiere ar trebui să vadă, pe final de an, piețe noi în cartierele Ioșia Cazaban, Magnoliei și Nufărul. De asemenea, ar trebui să se încheie anul acesta și lucrarea de pe Nufărul – Cantemir. Orădenii deja au reclamat că în stațiile de autobuz se fac bălți la orice ploaie, dar edilul șef spune că situația e temporară. „Gurile de scurgere ale apelor pluviale sunt acum la nivelul final al asfaltului, dar până acum s-a tras doar un strat din cele trei câte sunt prevăzute. Constructorii s-au oprit acum cu asfaltarea, pentru că următorul strat este un asfalt nou, tip MASF, care trebuie tras dintr-una. În primăvară sau la vară se va veni cu stratul final, după ce se va termina totul, inclusiv linia de tramvai, iar atunci apa pluvială se va scurge așa cum trebuie”, explică primarul.
Parcarea de la Cetate, în reproiectare
În perspectiva noilor săpături din fața Catedralei Ortodoxe, evoluția lucrărilor la parcarea subterană din jurul acesteia e importantă pentru accesul în zonă. Primarul spune că au fost finalizate săpăturile arheologice și a fost înaintat raportul arheologic către Comisia națională de arheologie, care a făcut unele sugestii: să nu se distrugă zidurile găsite, să nu se sape fundația parcării prin zidurile ravelinului. Astfel, vor trebui făcute niște modificări ale proiectului, prin care se vor pierde probabil 10-12 locuri de parcare. „Dl. Pafka lucrează la aceste modificări. La începutul lui ianuarie, proiectul va fi finalizat, trimis comisiei, iar în primăvară am putea reîncepe lucrările”, precizează Birta.
El spune că lucrarea din vecinătate, de la Piața Cetate, este încă în blocaj: „Am reușit să punem împreună arhitecții și pe cei de la Ministerul Culturii, pentru a identifica soluția de reconstruire a halei care a luat foc, dar încă avem o problemă cu acele declasări de imobile. Proiectul este blocat, încă nu îi văd soluția, iar termenul de finalizare este tot finalul lui 2023”.
Trimite articolul
XSunt supi! Prea multe betoane domle. Orașele nu tre sa aibă betoane. Câteva case prin copaci și în rest, frunziș!! Oradea, prin 1256 arată cel mai bine. De vreo 700 de ani încoace, numa betoane domle!
-
Corect. Eu zic sa spargem betoanele si sa facem teren arabil fix in centru. O “investitie” care va aduce profit, asa cum tot sugereaza postatii pe aici.
-
Corect. Postacii liberali sustinand proiectul faraonic atat de necesar, fara de care chiar ca nu se mai putea trai in oras. Sa vedeti ce o sa se dezvolte acum urbea, prin aceste “investitii”
-
Evident ca se va dezvolta, investitia in infrastructura si urbanism inseamna dezvoltare.
Si nu a spus nimeni ca este o investitie “fara de care chiar ca nu se mai putea trai” dar ce sa faci, cand nu ai argumente le inventezi.-
Nici tu nu prea ai argumente pentru investitia faraonica, asa ca bagi “teren arabil”.
Dar ma rog, important e sa cheltuim sume imense de bani pentru chestii care nu sunt prioritati. -
Ba da disperat mai esti de simti nevoie sa te legi de gluma mea.
Nici nu consider ca am nevoie de argumente pro pentru investitii in infrastructura si aspectul orasului(urbanism) mai ales cand este o investitie care se face pe fonduri europene deci este deja motivata si acceptata ca din cauza asta a primit finantare, nu s-au dat bani pe ochi frumosi. Dar ce stiu postacii imbecili ca tine? Numai sa aruncati cu nori stiti. -
“imbecil”?
Iti multumesc frumos pentru jignire. Banuiesc ca asta e unul din “argumentele” cu care te lauzi. Abia astept sa fie gata “investitia” sa vedem cat de grozav va fi efectul ei. -
Da imbecil ca de altceva din ce am scris este evident ca nu ai capacitatea intelectuala sa te legi.
“Abia astept sa fie gata “investitia” sa vedem cat de grozav va fi efectul ei.”
Mai mult ca sigur ca spui asta cu un ranjet tamp caracteristic. Atat puteti.
Dupa ce va fi gata o sa mai bocesti putin si nimeni nu te va baga in seama. -
“este evident ca nu ai capacitatea intelectuala”
Ce noroc ca te avem pe tine cu “capacitate intelectuala” imensa, sa ne luminezi pe astia mai prosti.
Premiul Nobel pentru aroganta si fudulie il iei anual sau in fiecare luna? Si un geniu atat de fantastic ca umila ta persoana de ce se limiteaza doar la aducerea de invective celor care au alte pareri? Mai scrie si tu o poezie, ceva, sa ramai in eternitate. O oda conducatorului iubit cred ca s-ar incadra in peisajul local. -
Da ai mare noroc sa stii draga postac.
Vad ca nu esti capabil sa pastrezi un user, poate este un efort prea mare sa iti asumi ceva in afara de a fi un bocitor fara sens.
Si tot nu ai prezentat absolut nici un argument ceea ce era de asteptat si previzibil.
-
-
-
Vorbesc cei doi lingai platiti
-
Vad ca esti obsedat cu linsul, ai exercitiu.
-
-
-
betoane arcuri de triumf parcări si șosele cu 3/4 benzi!!! frățică demolează tot
Ce covid? Nu mai exista covid nici omicron nici alți virusi letali suntem în 02.01.2022 covidul a ramas în anul vechi.
Nu mai exista covid în 2022 pentru ca majoritatea oamenilor adică toata lumea sa pus dorințe de revelion ca de la 01.01.2022 cividul împreună cu omicron și alți virusi sa dispară, oamenii au avut pe mese vasc pentru amplificatoare dorințele, au avut și struguri, smochine, rodie, șampanie și masa plina, deci dorințele se triplează au primit și colindătorii, umblatul cu capra și umblatul cu ursul și în plus au purtat rosu ca 100% dorințele lor sa fie indrplinite garantat ca din 1 ianuarie 2022 sa dispară virusului. Dorințele lor sa-u îndeplinit.
2022 Bun venit, nu avem virus în 2022.
Pentru ca dorințelor lor sa-u îndeplinit Pentru ca oamenii au avut pe masă crenguțe de vasc, struguri, smochine, pește, rata, bani, culori rosii, haine noi, colindători, umblatul cu Ursu, cu Capra și cu Sorcova asa ca dorințelor lor sa triplat de 50 de ori și referitor virus acesta nu mai face parte din 1 ianuarie 2022.
Alo va scriu din anul 2022 1 ianuarie aici nu mai este covid a dispărut
-
Ce faci Civilizat?
Din Unom te transformi în
“Alo, 2022 covidul nu exista”?
Ești plătit din bani publici?
O investitie prosteasca nu va fluidiza traficul e la comandă facuta,popi de la catedrala au dat comandă cum traficul trebuie sufocat cât mai mult hai sa facem șantiere nu conteaza cum doar sa fie făcute..
Asa ca nimeni nu vede utilitatea pasajelor a centuri între 7 și 8 e criminal prin Decebal Dacia Cazaban
-
Lasa masina ta si a neveste-ti, acasa !!
Fugi la tramvai sau la autobus alaturi de 80 -100 de persoane.
Traficul de pe Centura se va fluidiza!!
Ai autobuse hibride, Ecologice Euro 6 si Full Electrice.
Toate noi !!.
Confortabile si climatizate.
Ce mai invoci cetațene oradean acum?
Ce te face caxsa circuli tot cu harbul tau de 1800 – 2300 de euro, tot cate o persoana intr-o cambuză?
De de nu la comun?
Asa economisesti spatiu, bani si reduci poluarea.
Nu !
Tu vrei doar drepturi.
Ma lasi ?
Scoala-te mai rapid cu 20 de minute.
Vei fi fericit sa constati ca ajungi civilizat si la timp, fara stres si fara nervi la locul de munca, avandu-ne pe mine si pe niste vecini de ai tai in preajma.
Dar oare chiar doresti, vrei ?
Sau e mai usor sa te plangi pe Bihon sub acoperirea anonimatului??-
Ai tramvaie moderne oradeanule!!
Investitie majoritara pe Fonduri Europene, cu contributie minoritara din partea Primariei Oradea.
Proiect redactat si inaintat ptr. aprobare pe timpul fostului primar, Ilie Bolojan.
17 garnituri nou -noute livrate in anul 2021 de catre fabricantul Astra Arad.
Fabricat in Romania!!
Receptionate sub mandatul meu!
In felul asta d-l Bolojan a sustinut locurile de munca si in judetul vecin, oferindu-le o perspectiva si celor din Arad.
Nu ca doamna prim primareasa din Bucuresti, doamna Firea -Pandele.
Care a semnat contractul ptr. minim 100 de tramvaie cu ceva firma turceasca. Contract reziliat intre timp.
Firma turceasca care a dat spaga in avans catre cei ce au comandat lucrarea.
Probabil ca pe la Bucuresti li s-ar fi lăsat ceva atarnand in jos daca circulau azi cu vagoane IMPERIO fabricate la Astra Arad.
Nu??!
Dar daca le comandau la Arad, probabil ca nu incasa PSD-ul bani in avans din spaga la partid!
Asa ca …., va rog utilizati cele 17 garnituri noi Imperio + cele 10 Siemens originale nemtesti achizitionate in urma cu 10 ani.
Si circulati spre si de la locul de munca pe noul traseu de pe la Universitate construit tot pe Fonduri Europene in 2021.
Fluidizati traficul in oras in acest fel.
Multumesc oradenilor cu scaun la cap!
Nu celor cu kkt la creier.
Pri.arul vostru actual, Birta. -
Asta o faci tu și familia ta de nume.
-
I-adevarat ca mai nou am vazut ca au oprit incalzirea in tramvaie, dar e ok. “Supi” chiar, cum zicea postacul de mi sus.
-
La cum vorbești, sigur nu circuli cu OTL- îl. Știi că sunt în Oradea o grămadă de autobuze care au orarul din oră ,n oră? Sau cele mai multe la 30 de minute? Sau un tramvai la 12-15-20 de minute? Și asta când e program normal de școală. Cum în ultimul timp a fost mai mult școala online e o adevărată provocare să alegi OTL-ul, fără să mai vb de preturile practicate. E fain să te plimbi ca și turist cu OTL-ul pentru relaxare, dar ca și angajat riști să rămâi fără loc de muncă!!!
-
Scoala-te mai repede cu 20 de minute!!!
Asta nu ai citit intr-o postare a altuia anterior??
Sau nu stii cum e aia?
Vrei sa te astepte tramvaiul in statie pina iti faci tu siesta de dimineata ?
Se vede ca te-ai dezvatat de transportul in comun de cand si-au cumparat toti din familia ta cate o troaca cu 1500 de euro.
-
-
DACÃ la PARCARE au FOST opriri ARHEOLOGICE
LA turbogauraţie DE ce NU ar FI?
-
O să-l descopere pe primul “humanicus-daecicus” care a așteptat până la moarte pe malul Crișului momentul în care seacă să poată traversa.
Ar fi mai bine să împrejmuiți șantierul cu garduri/panouri de protecție, sunt bune și cele de la târgul de Crăciun. Dacă nu sunteți în stare să asigurați căi de acces delimitate, mutați circulația pietonilor prin curtea blocului Cicero. Nu e normal ca o panglică să fie singura protecție lângă o groapă de 2 m! Orice șantier din orice oraș occidental e delimitat și are căi de acces, se face curat după ziua de muncă. Încetați cu principiul merge și așa!
-
Reclamatie online la Inspectoratul Teritorial de Munca Bihor.
“Pasajul din vecinătate, din fața Pieței Cetate, ar urma să fie gata prin luna septembrie 2021….” ???????
… investim zeci de milioane $ in proiecte aiurea in timp ce pe zeci de strazi in Oradea se circula prin noroi, nu exista canalizare sau minim de confort.
Din pacate se va sapa din nou in zona centrala, ce credeti ca veti descoperi langa cetate? Vom distruge din nou vestigii istorice, daca nu suntem in stare sa punem in valoare, atunci de ce sa le distrugem? Presimt ca va ramane o groapa acolo pentru urmatorii ani. Dupa ce s-au cheltuit bani in amenajarea pietii Nufarul, acum o facem parcare? Dupa ce s-au amenajat trotuare si zona Nufarul se vor face sapaturi pentru apa geotermala, etc …
Da,da stiu … acum sariti cu afirmatii: ca se construieste pentru oradeni, muta-te in sud, daca nu iti permiti sa stai in centru sa pleci, … dar va dati seama ce minte diabolica au unii ce se afla acum la conducere?
-
De fapt se investesc zeci de milioane de europe din fonduri europene pentru genul de proiecte pentru care sunt pusi la dispozitie. Daca erau pusi la dispozitie pentru stradute si canalizari era alta treaba. Oricum se fac si acestea.
Este amuzanta marea asta grija pentu probabilele “vestigiile istorice” ingropate cativa metri sub pamant si de care nimeni nu stie. Ce sa puna in valoare? Tu te auzi ce zici? sau doar arunci cu noroi fara logica? Plus ca pasajul se face sub soseaua actuala nu sapa sub Cetate direct. Daca vor gasi ceva se va muta, nu se opreste nici o lucrare.
Si daca s-au cheltuit bani cu Piata Nufaru trebuie sa ramana acolo pe vecie? Si cati bani s-au cheltuit cu hala aia mica? nici nu stii, doar zici asa.
Iar cu sapaturile pentru apa geotermala care este problema? Sunt trotuarele mai importante decat apa geotermala? sau trebuiau lasati proprietarii sa-si rupa picioarele si masinile prin gropi, balti pana puteau sa se apuce de foraje?“dar va dati seama ce minte diabolica au unii ce se afla acum la conducere?”
Auzi la el, minte diabolica, pentru ca se fac investitii in oras. Vai de capul vostru.
-
“Este amuzanta marea asta grija pentu probabilele “vestigiile istorice” ingropate cativa metri sub pamant si de care nimeni nu stie.”….
Probabil grija ta e doar sa mananci un burger si sa bei o apa pe terasa, de asta e lipsa ta de cultura-
Vai lipsa de cultura? Sigur te-ai scremut mult pana sa debitezi asa ceva.
-
-
Ce coronavirus? nu mai este coronavirus nici omicron pentru ca a ramas in anul vechi, in anul noi 2022 nu avem coronavirus nici omicron nici altii virusi letali.
Majoritatea oameniilor si-a pus dorinte de revelion ca virusul sa dispara, deci de ieri 01.01.2022 nu mai avem virusi sau omicron, sa terminat pandemia.
Noi am castigat, virusul a pierdut HA HA HA
Victorie pentru Oamenii.
In 2022.01.01 Virusul nu mai exista
Daca pana la sfarsitul lui 2023 nu e gata banii europeni trebuie dati inapoi !!! Si daca 1 an vor fi blocati cu descoperiri arheologice , cum e langa catedrala.
băieți un Gateway Arch ca si in Saint Luis recent vizitat ar trebui in centru orașului european :))) dar facut de bolo si birtolog cu arhitecți lor din beton nu ca asta din state! din beton deasupra primăriei a cj si prefecturi ! 3 arcuri gateway
proiect GRANDIOS IN CARE ORADEA POATE FI UN NOD IMPORTANT AL TURISMULUI. FACETI CENTRUL DE LA CADERALA CUM AU FACUT CROATII NEMAIITILNIT SI CU PASTRAREA VESTIGIILOR
-
“NOD IMPORTANT AL TURISMULUI” lol.
Parca ii si vad pe aia din Dubai/Seychelles/Maldive/Mauritius/Bahamas/Las Vegas/Tailanda/Polinezia/Roma/Paris/Londra (etc) fugind sa vada minunea oradea.
In care in 10 minute ai cam terminat tot ce e de vazut, apoi poti sa stai la terase cafenele (de parca asta ar fi cel mai fantastic lucru de facut pt. un turist)
Vad la comentarii oameni care se opun, dar nu aduc argumente contra care sa se bazeze pe ceva ori sa vina cu o alternativa fezabila. In schimb se vine cu insulte si caterinci, ca asa e obisnuit romanul. Ce ne-am face noi fara toate acestea? .. ne-am pierde si noi identitatea nationala caracteristica.
Adevarul, desi pe multi probabil o sa deranjeze, e ca daca orasul nu va evolua in vreun fel sau altul, Oradea va deveni un oras banal, lipsit de valoare. Ce se face acum si ce s-a facut din 2007 incoace, a fost sa se repuna orasul Oradea pe harta tarii si a Europei), a fost sa i se redea stralucirea de alta data. Trebuie sa privim spre viitor si nu inspre trecut, precum perioadele medievale, dupa cum mentiona un domn in alte comentarii.
P.S.
Sunt curios cati dintre voi cei contra, ati participat la o dezbatere publica?
Acolo sa va sustineti punctul de vedere fiindca acolo puteti schimba ceva.
Dar atentie, acolo nu functioneaza ironiile si caterincile ca pe aceste platforme.
Succes tuturor in 2022.
-
“Acolo sa va sustineti punctul de vedere fiindca acolo puteti schimba ceva”
Exact asta e problema: niciodata asti nu au tinut cont de parerea altuia. “Se va face” asta e raspunsul chelului si gastii, indiferent despre ce argumente aduci.
Exemplul cel mai elocvent e Ciuperca> i s-a spus ca daca taie vegetatia dealul o va lua la vale. Rezultatul il stim toti. Noroc ca nu a fost nimeni vinonat (au avut ei grija) de banii irositi acolo. -
Dezbaterea publica anuntata pentru proiectul de mobilitate urbana din intersectia Decebal cu T.Vladimirescu, a fost anuntata, apoi amanata din cauza pandeimei si apoi tinuta cu usile inchise…cam asa se discuta cu cetatenii afectati.Apoi mai au tupeu sa spuna ca a fost dezbatut public.
O adunatura de mafioti, aplaudati va rog. -
Au fost dezbateri publice si nu a tinut cont deloc Bolojan de el.
tot ce e urat in orașul asta spargeți si faceti ceva modern!
-
Poate sa inceapa cu capul umilei tale persoane.
Pe Avram Iancu nu se justifica 4 benzi, plus ca exista Casa Turceasca cea mai veche cladire din oras, monument istoric, deci se pot face 4 benzi doar pe jumate de strada. WTF?!!. Nici Sucevei nu are nevoie de 4 benzi. Pt reducerea aglomeratiei m-ar bine ar inversa sensul pe Cuza Voda sa preia din traficul de pe Iuliu Maniu. Deci se pot face multe doar prin schimbari de sensuri. Si strada Tudor Vladimirescu s-ar putea elibera daca ar fi transformata in sens unic impreuna cu strada Principatele Unite -Splaiul Crisanei. La noi in oras nimeni nu gandeste la fluidizare, doar demolarile si pasajele trebuie facute ca acolo pica banul. Apropo marea fluidizare pe Cantemir -Nufaru e un mare cacat, semafoarele asa sunt corelate ca prinzi unu sau doua in plus fata de cum era inainte, intentionat sunt facute sa prinzi rosu urmatorul , dupa ce ai pornit de la verde.