[eadvert]
Primele mașini de taxi au început să se adune în parcarea Oradea Arena începând cu orele 9:30, iar până la ora 10 erau deja circa 150 de mașini aliniate în parcare. Fiecare participant a primit foi care au fost lipite pe parbrizele mașinilor cu textele „vrem ordonanța promisă” și „taximetriștii sunt uniți”.
„Azi ne-am adunat aici ca să îi susținem pe colegii de la București, Timișoara, Brașov, Alba care sunt în greva foamei”, a declarat Costi Haș, organizatorul protestului.
FOTO: Alexandru Nișescu
„Să respecte legea dată în 2019, adică taxiurile funcționează pe legea 38, așa să funcționeze și transportatorii Bolt sau Uber, deoarece ei nu au nici o treabă, ei au transport de ridesharing, ceea ce înseamnă altceva. Noi avem transport taxi din punctul A în punctul B”, a mai declarat sursa menționată.
Cele cinci puncte cerute să se respecte
„Așa cum suntem noi limitați, 4 la mia de locuitori, să fie și ei. Colegii au propus să fie permise 2 mașini de „alternativ” la mia de locuitori. În plus, să fie și ei emblemați, ca noi. Să se vadă și elementele lor de identificare. Au doar niște ecusoane pe parbrize, care nu se văd, din cauza sticlei fumurii. Să fie emblemați pe ușa mașinii, cum suntem și noi”, este o altă cerință a taximetriștilor.
Protestatarii au mai cerut să se elimine contractele de comodat și închiriere pentru mașinile care fac ridesharing, precum și flotele de mașini.
„Acum, poate face oricine acest serviciu cu orice mașină. Noi trebuie să fim proprietari sau să avem contracte de leasing pe mașini. Activitatea de transport să fie făcută doar în localitatea de unde ai autorizație, ocazional între localități”, au mai declarat aceștia.
Pe scurt, aceștia reclamă că ei nu au voie să presteze servicii de taxi în alte orașe, precum au cei de la Bolt și Uber.
„Nimeni nu mai încasează banii care i-a încasat înainte de au venit Bolt și Uber. Să lucreze și ei cum lucrăm și noi, dacă avem autorizația pe Oradea, nu putem să facem taxi în Cluj sau nu putem să facem taxi în Timișoara” a mai transmis organizatorul.
30 de milioane de euro pe lună
Nemulțumirile taximetriștilor continuă. Aceștia susțin că lunar, 30 de milioane de euro sunt trimiși în afară țării către Bolt și Uber. Acest lucru înseamnă înjumătățirea lucrului, „numărul comenzilor s-a redus cu 50% odată cu creșterea numărului de mașini de ridesharing”.
Bani pentru colegii aflați în greva foamei
„Suntem colegi solidari cu cei aflați în greva foamei, haideți să strângem și să îi susținem cum putem, cu 5 lei 10 lei cât poate fiecare”, a declarat Haș în încheierea discursului.
Acesta i-a mai rugat pe colegii de breaslă să respecte autorizația emisă de Primăria Oradea, de a rămâne pentru a protesta în parcarea de la Oradea Arena până la ora 13, urmând ca apoi fiecare să se îndrepte spre o stație de taxi, fără a bloca orașul cum s-a întâmplat în alte orașe din România.
Trimite articolul
XVrem și noi ordine în rândul taximetriștilor orădeni !!! Să nu mai aleagă dacă are chef sau nu să facă o cursă , să nu oprească în stații de autobuz sau locuri nepermise , să respecte numărul de locuri alocat pentru taxiuri , să prezinte respect în trafic , să aibă o îmbrăcăminte decentă și un comportament adecvat cu clienții !!!!
La cât de nesimțiți sunt taximetriști și fără bun simț în trafic aș propune să rămână fără drept de conducere! Mulțumim Bolt pentru cursele ieftine și plăcute!
Ii aud deja vorbind a nu stiu cata oara… cum ca poti face transport alternativ si in alte localitati.
Pe autorizatia emisa de ARR, scrie clar ORADEA. Nu poti face decat in Oradea.
Deci taximetristii astia mint fara nerusinare sau sunt neinformati.
Plus ca zic ca ei sunt 4 la mia de locuitori, dar ceilalti sa fie 2. :)))))
Ca si cum Kaufland ar zice ca ei sa aibe suprafata de 1000 mp, dar LIDL sa aibe doar 500mp.
Adica, sa pe scurt, sa nu mai fie competitie.
Dupa cum se vede in foto taximetristii au parcat si au ocupat 6 locuri pentru persoanele cu dizabilitati. Atata pot atata fac, probabil dintre ei majoritatea ar fi indreptatiti sa primeasca pensie de retardati. In al doilea rand invit politia locala sa faca ordine in parcarea din fata Casei Tineretului de pe Cazaban, parcare prospat asfaltata care a fost luata in stapanire de taximetristi. Sunt 6 locuri de parcare `pentru taximetristi ei parcheaza 8 sau 9, blocand accesul la parcarea cu plata din spatele parcarii de taxi. Am parcat acolo dupa care am fost nevoit sa ma milogesc de taximetrist sa vina sa-si mute masina sa pot iesi din parcare, deoarece coborase sa bea o ¨cafeluta¨. Nesimtire si mitocanie maxima. Din partea mea faceti greva foamei pana vi se lipeste stomacul de sira spinarii. Atat meritati. Nici de ceilalti nu mi-e rusine, e un Bolt pe Cazaban, probabil sta in zona, care nu da nici o prioritate nici la ceilalti conducatori nici la pietoni, accelereaza ca dementul pe distante scurte la 80-90 km/ora. Pe astia chiar nu ii controleaza nimeni.
Revolta căruțașilor împotriva inventării automobilului, a cărui desființare se cere, întru respectarea tradiției.
S au revoltat ghiolbanii din trafic
Daca tot au timp liber si nu au ce face cu el, ii invitam pe toti taxietristii din tara sa isi achite impozitele (CAS, CASS, profit)!
Tot voi veți dispărea deoarece nu oferiți nici calitate nici preț rentabil
Cine va opreste dragi taximetristi sa treceti la Bolt? Ah, de fapt castigati mai bine la taxi decat la bolt, ca sofer , nu-i asa? Atat timp cat serviciile vor mai bune calitativ si preturile mai mici , lumea va alege mai degraba Bolt/Uber…de ce as plati 15 lei intr-un taxiu cu un nespalat galagios cand pot sa merg pe aceeasi distanta in zilele bune cu 10 lei si cu o masina curata si civilizata.
Restul e can-can
Diferența de la cer la pământ între serviciile,angajații si mașinile Taxi vs Bolt și Uber.
Sa dus vremea voastră,stacheta sa ridicat pre sus pentru voi.
Mai ieșiți la munca,toți sunteți la cafele prin cazinouri.Va papat amanetul.
Pentru toți nepricepuți care habar nu au despre ce este vorba!!!!
1.Taximetriștii nu cer altceva decât sa fie respectata legea și de cei de la Bolt și Uber.
2. Ride sharing înseamnă cu totul altceva, documentativ-a. ( ei defapt fac taximetrie).
3. Taxiurile sunt limitate la 4/1000 locuitori ( la bolt și usber, nelimitat)
4. Dacă îți schimbi mașina la taxi, mașina nou schimbata nu are voie sa fie mai veche de 5 ani, ( bolt, uber poate fi și de 15 ani).
5. Pentru cei care comentează ca taxiurile opresc în stația de autobuz ( Gheorghe atotstiutorul) , sa știți ca taxiul circula în regim de transport în comun, iar atâta timp cât nu încurcă circulația poate sa oprească oriunde, documentativ-a, nu trebuie sa ma credeți pe cuvânt!
6. Tariful dinamic practicat de Bolt și Uber, interesant ca în acele momente când se practica acel tarif dinamic se înroșesc liniile de de telefon la firmele de taxi. Atunci dintr-o data va convine cu taxiul.
8 Nu va obliga nimeni sa mergeți cu taxiul, și între taximetriști sunt tot felul de uscaturi ca în orice alt domeniu, cei care ii băgați pe toți în aceiași oala sunt lipsiți de bun simt!
-
Acuma dupa logica mea daca asa de rau va merge ca taximetrist de ce nu treceti voi la ridesharing? Hai sa vedem ce puteti voi face sa-i faceti concurenta hai sa vedem cum pot da un calificativ negativ unui taximetrist care imi baga manele sau miroase in masina ….
-
E clar ca tu esti un taximetrist nu?!!
De ce nu ți-ai lăsat numele și indicativul?
Putin agramat dar nu e problema, îți revii pe parcurs :)))
Dacă aveți “uscături” de ce nu scăpați de ele ? Pot să sun să fac reclamație ca tot nu se va lua nici o măsură !
Clientul alege cu cine să circule.
Sa învețe întâi sa respecte legislația rutieră, apoi respect in trafic fara injurii ca astia se cred organ al statului , apoi sa faca curat in cazanele lor si limbajul atat șoferilor cat si dispecerilor, șmecheriile cu ceasurile etc