Deși e greu de crezut, criza generată de pandemia de Covid-19 are și părți bune, creșterea comerțului online. Potrivit unui studiu realizat de Nielsen Consumer Insights România, 2 din 10 cumpărători online din România au început să facă asta doar forțați de împrejurările recente, iar majoritatea sunt dintre cei vulnerabilizați fizic sau financiar de pandemie. Studiul a fost realizat în luna octombrie pe un eșantion 1.157 de utilizatori ai comerțului online din România, cu vârste cuprinse între 18 și 55 ani care au făcut cumpărături online în ultimele trei luni.
[eadvert]
În acest studiu este analizat în detaliu profilul e-cumpărătorului român, dinamica și criteriile de achiziție care funcționează în diverse categorii, imaginea e-tailerilor și aspecte care pot fi îmbunătățite pentru menținerea acestui momentum și creșterea loialității.
Cine cumpără din online
20% dintre românii intervievați au cumpărat pentru prima dată din online în ultimele șase luni, deci în pandemie. „Acest procent nu este deloc de neglijat. În spatele său am descoperit că se află mai ales acei români pe care C-19 i-a vulnerabilizat semnificativ fie financiar, fie din punctul de vedere al sănătății. Alături de ei, în rândul «novicilor» în online se află părinții cu copii sub doi ani. Recomandăm atenție sporită față de acești nou-veniți pentru că, dacă nu se vor simți repede comfortabil și în siguranță în online, există riscul să revină rapid la obiceiurile de cumpărare din offline”, a declarat Vasi Dragomir, Consumer Insights Leader Nielsen România.
Dacă privim spre cumpărătorii experimentați ai online-ului, este important de știut faptul că 85% dintre aceștia au extins paleta de produse pe care le cumpără din online cu cel puțin încă o categorie nouă. „Iată un insight foarte valoros extras din segmentul cumpărătorilor experimentați: cu cât plaja de interacțiune cu online shopping-ul este mai mare, cu atât cumpărătorii găsesc mai multă valoare și mai multe beneficii în acest mediu”, spune Vasi Dragomir.
O altă informație interesantă este legată de misiunile de cumpărare și intersecțiile specifice pentru online dintre diversele categorii din coșul virtual. Moda și Electronicele împărtășesc teritoriul de promo iar misiunile pentru nevoi zilnice combină servicii de food delivery cu produse de îngrijire a locuinței și cele pentru copii.
Măsurile de siguranță împotriva infectării sunt un astfel de factor contextual care favorizează alegerea online-ului pentru 50% din cumpărătorii români, iar un alt factor important este disponibilitatea în online a produselor căutate și accesul limitat în magazinele fizice (28%).
Însă, aceste circumstanțe se vor schimba, iar producătorii și retailerii trebuie să lucreze cu acei factori motivatori care favorizează transformarea în obicei a cumpărăturilor online.
Potrivit cercetării Nielsen, o multitudine de factori intră în joc pentru a alimenta și menține magnetismul online-ului pentru cumpărători. Diversitatea de mărci și de produse este un diferentiatior de termen lung pentru e-commerce și un motiv de alegere important pentru 66% dintre participanții la studiu. 61% dintre cumpărătorii online apreciază confortul venit din serviciul de livrare iar pentru 51%, contează foarte mult libertatea de a face cumpărături oricând, de oriunde.
Rapiditatea cu care producătorii și retailerii se vor sincroniza cu nevoile de acum ale cumpărătorilor, la 8 luni de trăi în condiții restrictive, va fi decisivă pentru măsură succesului atunci când vine vorba despre accelerarea și menținerea cumpărăturilor online și dincolo de pandemia Covid-19.
Citiți principiile noastre de moderare aici!