Consiliul Județean Bihor a anunțat că din cele 24 de grupe scoase la licitație, adică un total de 101 trasee din județ, pentru 18 au fost depuse oferte.
„În cazul a trei grupe nu s-a depus nicio ofertă, iar pentru celelalte trei au fost deschise contestanții, astfel că sunt suspendate de la atribuire”, se arată într-un comunicat al CJ Bihor.
Niciun transportator nu este interesat să opereze curse pe traseele: Oradea – Corbești, Oradea – Luncasprie, Bucuroaia – Oradea. De asemenea, nici pentru mai multe trasee din zona Ștei – Beiuș nu s-au depus oferte din partea firmelor de transport, CJ Bihor urmând să reia licitația.
„Obiectul contractului este delegarea sarcinilor și a responsabilităților către operator/operatori cu privire la prestarea propriu-zisă a serviciului public de transport în județul Bihor, inclusiv dreptul și obligația de a administra și de a exploata infrastructura de transport aferentă serviciului. În evaluarea ofertelor sunt utilizați 6 factori pe componenta tehnică și un factor pe componenta financiară, și anume tariful practicat. Acesta este factorul cu cea mai mare pondere în evaluare, de 50%”, mai arată sursa citată.
Reguli noi
Factorul vechime nu mai este luat în considerare la atribuirea traseelor, fiind scos de CJ Bihor, pe motivul că „avantaja transportatorul care deținea anterior licența de traseu, denaturând competiția liberă”.
[eadvert]
Acest factor a fost înlocuit cu experiență similară, demonstrată cu contracte de servicii publice executate oriunde în Uniunea Europeană. Mai mult, autoritățile au pus unele clauze care vor împiedica transportatorii să abandoneze unele trasee, o practică des întâlnită în trecut, iar cei care totuși o vor face vor avea de suportat costuri semnificative.
Valoarea estimată pentru această licitație este de 260 milioane de lei, ceea ce reprezintă încasările virtuale ale operatorilor pe perioada celor 7 ani de contract.
Trimite articolul
XAs vrea sa aflu cateva informatii despre cum va fi transportul public in Zona Metropolitana Oradea dupa licitatie.
Sa nu uitam ca dl Bolojan era ferm hotarat ca OTL. sa efectueze acest transport chiar inainte de aceasta licitatie (ilegal bineinteles), a facut multe cheltuieli din banii PMO pentru deplasari in strainatate spre documentare si alte cheltuieli.
Sper ca nu a abandonat ideea.Chiar si voi ziaristii ati scris cateva articole in acest sens.