Șantierul a început cu decopertarea pavajului zonei pietonale aflate vizavi de sediul Direcției pentru Agricultură Bihor. Totodată, se lucrează în zona cuprinsă între străzile Arieșului și str. Muntele Găina, unde sunt efectuate săpături pentru realizarea pistei de biciclete și a trotuarului.„
Începem azi lucrările la un proiect major pentru Oradea, deoarece acesta prevede reabilitarea unuia dintre cele mai mari și importante bulevarde din oraș, bulevardul Nufărul – Cantemir. Prin acest proiect vom reamenaja carosabilul, urmând să avem o stradă cu patru benzi – două benzi pe sensul de mers, linie de tramvai, spaţiu verde cu un aliniament verde, pistă de biciclete, trotuar şi încă un aliniament verde lângă liniile de tramvai, iar pe partea opusă va rămâne un trotuar şi vor fi locuri de parcare doar paralele cu bordura. Pentru că este un proiect de mare amploare, care va presupune și deranj în trafic, ne cerem scuze orădenilor pentru inconveniente care vor apărea în circulație. Suntem convinși că după finalizarea lucrărilor, orădenii și nu numai vor beneficia de un confort sporit în trafic, coridorul Nufărul – Cantemir având un rol important în transportul de călători, preluând prin relaţia transportului în comun, atât tramvai cât și autobuze, tot traficul de navetiști din Zona Metropolitană și nu numai, spre zonele de servicii, producție sau funcționale”, a declarat primarul Florin Birta.
Proiectul intitulat „Creșterea mobilității urbane din zona Nufărul-Cantemir” se realizează prin Programul Operaţional Regional 2014-2020 și prevede reamenajarea carosabilului, a trotuarelor, a pistelor de biciclete, realizarea de amenajări peisagistice, mobilier urban, spații verzi, intervenții la calea de tramvai și lucrări de apă-canal aferente străzilor Nufărului și Dimitrie Cantemir.
Executantul lucrărilor este asocierea formată din Sc Drumuri Bihor SA – lider de asociere și SC Trameco SA – asociat 1 și Drum Asfalt SRL – asociat 2, iar valoarea contractului este de 50.634.357,12 lei fără TVA.
Perioada de execuție a lucrărilor este de 20 de luni de la emiterea ordinului de începere.
Trimite articolul
Xinceputul e facut sa vedem deranjul si finalizarea lucrarilor la termensi de calitate.
Nu puneti si BUDA la 3-5 m de la geamurile blocului?
Distrug si ce nu trebuie……
Oradea oras frumos! N-am fost de vreo 2 ani pe acolo…dar…lucrarile si modernizarea nu inseamna ca distrugem tot ce reprezinta orasul…frumusetile o are aparte incat isi are aceea fatada si aceeasi aspecte pe care a avit-o inainte…Piata Unirii imi lipseste ca si aspectul a multor decenii…
In urma cu 3 ani au asfaltat trotuarele, au pus borduri noi, au facut parcari. Acum sparge tot si distruge tot. Nu era mai simplu sa asfalteze doar strada. Eventual pe banii ramasi mai asfaltau Matei Corvin, Stefan, si altele.
-
Pai …e proiect european.
Nu iti dau aia bani sa faci ce doresti tu cu ei.
Ci doar ce e trecut in proiect.
Dar la noi, la romani, obisnuinta e o a doua natura.
Asa facem si acasa in viata de zi cu zi , in familie.
Tata cu mama , tarani din sat economisesc ce pot si aduna banuti cu truda. Ne dau poate cu titlu de cadou 10.000 de lei sa ne cumparam macar o mobila in casa caci suntem tineri si la inceput de drum. Sa ne ajute.
Noi, ajunsi deja la oras si asa… mai smecheri, luam o mobila de 5000 de lei plus un pat de 2000 lei.
Iar de diferenta mergem si vreo 4 zile cuplati putin sa ne distram undeva la munte.
Ce mama dracului!
Daca tot au venit banii gratis si dea moca!!
Nu poate face nimeni nimic altceva cu banii ptr. proiectul Cantemir-Nufaru.
Ca subt urmariti banii printr-o ibstututie europeana numita OLAF.
De aia nu i-a placut lui Dragnea sa faca proiecte si sa acceseze nimeni fonduri europene.
Ca nu ii putea deturna cum voia , stia ca-s urmariti.
Deci …., cu banii din Cantemir nu poti asfalta pe Matei Corvin , domnule draga!-
Locuitorule din Cantemir esti varza ca sa nu zic direct ca esti un gigantic ox.
-
Vezi ca se plateste cofinantare si se aduna una aici una acolo. Si uite de ce nu avem bani sa reparam restul gropilor din oras. De stai in cantemir spune de ce se sparge un trotuar nou nout?
-
-
Chiar era în regulă trotuaru, cu borduri noi și făcut de câțiva ani…Ăștia numa’ parandărăt au în cap
Numai sa nu plătim corecții de 100% pe porcăria asta, pe lângă mizerie, praf, boli. Bine măcar ca se îmbogățesc unii, acesta e , în fond, scopul. Asfaltul care se sparge acolo e nou, bordurile sunt noi, liniile de tramvai sunt bune. Asta in timp ce sute de străzi zac neasfaltate, necanalizate.
Probabil vor taiaq toti copacii, somnii liberali sunt cam suparati pe ei
de ce nu se aloca mai mult spatiu pietonal pe unde sunt plantati copacii , e doar o idee ar putea fi pavat totul pana la copaci pt ca pietonii sa circule lejer.
-
La ce vrei spatiu mai mult pietonal acolo. De abia trece un pieton in 5 minute. E pustie zona aia. Nu are populatie destula. Stau in zona si e pustie zona. E destul de mare trotuarul acolo. Bine ca taie copacii ala e scopul beton fara umbra.
-
Ce nu intelegeti este ca nu pricepeti proiectul.
Confirm proiectului aprobat trotuarul , soseaua , iluminatul , toate instalatiile din subteran vor avea un anumit traseu .
Traseu care este altul decat cel actual.
Deci….
De aia se sparge trotuarul.
Plus ca este din beton cu asfalt turnat peste.
Iar proiectul.prevede o alta aliniere si pavarea trotuarului cu dale. Care pot fi inlocuite ulterior.
Nu cu betoane care in cazul in care se lasa terenul, trebuie spart si returnat.
Probabil.
Nu tit ce a fost bun pina ieri va fi ok si peste 25 sau 40 de ani !
Blocurile in care locuiti , construite de Ceausescu au o durata de viata garantata conform documentelor constructorilor …, de maxim 50 de ani!
Dupa care …., porimbarele ar trebui puse la pamant si construite altele .
Dar la noi oamenii sunt fericiti sa locuieasca in blocurile de linga podul Decebal construite in anii 1960 – 1965.
Si nici nu se gandesc ca rezistenta lor deja nu mai este certificata, sigura sau conforma in caz de cutremur sau alta calamitate naturala majora.
Iar alea care sunt construte cu peretii montati cu macaraua si fixati prin sudura a 5 -6 bucati de fier beton unuele de altele , alea vor cadea ca dominourile in caz de o catastrofa.
Fereasca D-zeu.-
Confunzi garantia cu durata de viata. Mare destept esti sa spui ca dupa 50 de ani blocul nu mai prezinta siguranta, si trebuie demolat, dar cladirile facute de romani de 2000 de ani vechime, tot din beton fara armatura inca rezista. Du-te si te culca expertule, sunt case in oradea vechi de 100-150 de ani, cladiri la fel construite din materiale inferioare calitativ, fara armatura din beton armat, daca vrei sa stii betonul e tot mai rezistent cu trecerea timpului, e afectat doar de intra apa la armatura si corodeaza betonul, la blocuri nu e cazul asta. Tu cand expira garantia la masina dupa 3 ani ce faci o arunci. Doamne mare e gradita ta doamne, auzi la el sa demolam blocurile vechi cand au 50 de ani. , hai sa demolam cladirile din centru ca sunt mai vechi.
-
bai ‘locuiesc in cantemir” esti un prost de bubui, numai ‘drop’ e mai prst ca tine pe aici, cum sa demolezi mai blocurile mai vechi de 50 de ani? esti ceva neam cu drop de debitezi asemenea prostii?
-
-
Orasul betonarilor. Toti banii orasului merg la betonatori. De 10 ani tot betonam.
Cu cate sute de milioane de euro s-a investit in tot felul de kkturi de beton, mai bine
finantau invatamantul, institute de cercetare, profesori bine platiti si adusi cei mai buni,
industrii de avangarda. bolovanul vrea sa fim mana de lucru ieftina pt. germani, are o mentalitate de taran pt. care fier-betonul e baza societatii. vestul traieste intr-o societate post-industriala, bolovan are nevoie de muncitori sa lucreze pt. 2 lei.
desfiinteaza cultura, comaseaza educatia, nu avem NIMIC CULTURAL, in afara de cetatea pe care o viziteaza altii, centrul… o gaura plata )))) atat -in 2-3 ore nu prea ai ce vizita!
-
In loc sa investeasca in ceva ce iti va asigura un venit in viitor? Cand se termina banii de betoane bugetul orasului asa sarac va fi ca nici sa intretii orasul nu vei mai putea. Dar lingaii betonatorului il aduleaza ca pe un Zeu. Exact asta tot spun si eu . Dar degeaba