Un proiect de hotărâre de Guvern privind aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru compensarea efectelor fenomenelor hidrometeorologice nefavorabile manifestate în perioada martie – mai 2019 asupra sectorului apicol” a afost publicat de curând.
Potrivit poriectului de act normativ de această schemă de ajutor beneficiază: apicultori persoane fizice, persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale şi întreprinderi familiale dar şi apicultori persoane juridice, precum şi orice forme asociative cu sau fără personalitate juridică constituite conform legii.
Pentru a fi eligibile la acordarea ajutorului de minimis,, întreprinderile trebuie să să aibă familiile de albine înscrise în baza de date naţională apicolă la data 1 martie 2019, conform Sistemului unitar de identificare a stupinelor şi stupilor, gestionat de Agenția Națională pentru Zootehnie „Prof. Dr. G.K. Constantinescu”, potrivit prevederilor Ordinului ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr.251/2017 şi să să aibă familiile de albine înregistrate/autorizate la direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană.
Bani
Sprijinul financiar reprezentând ajutor de minimis se acordă beneficiarilor pentru compensarea efectelor fenomenelor hidrometeorologice nefavorabile manifestate în perioada martie – mai 2019 asupra sectorului apicol”, astfel încât să se asigure continuarea ciclului de producţie, în cuantum de 20 lei/familia de albine.
Valoarea totală a ajutorului de minimis care se acordă unei întreprinderi/întreprinderi unice nu poate depăşi suma de 20.000 euro pe durata a 3 exerciţii financiare, în cursul exerciţiului financiar actual şi în cele două exerciţii financiare precedente. Pentru obţinerea ajutorului de minimis, beneficiarii care îndeplinesc criteriile de eligibilitate depun cereri la direcţiile pentru agricultură judeţene.
Cererile trebuie să fie însoţite de copie a BI/CI al/a solicitantului persoană fizică sau, după caz, împuternicire/procură notarială şi o copie a BI/CI al/a reprezentantului legal, copie a certificatului de înregistrare la registrul comerţului/Registrul naţional al asociaţiilor şi fundaţiilor sau a actului în baza căruia îşi desfăşoară activitatea, în cazul persoanelor juridice, precum şi copie a BI/CI al/a împuternicitului persoană fizică, dovadă cont activ bancă/trezorerie şi copia documentului de înregistrare/autorizare sanitar-veterinară, eliberat de către direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană pe raza căreia îşi desfăşoară permanent activitatea stupina.
Documentele sunt prezentate în original şi copie, în vederea certificării de reprezentantul direcţiei pentru agricultură judeţene prin înscrierea pe copie a sintagmei „conform cu originalul”.
În cazul în care solicitantul deţine în exploataţie mai multe stupine care sunt situate pe raza mai multor unităţi administrativ-teritoriale din judeţe diferite, acesta poate depune cereri de sprijin financiar la fiecare dintre direcţiile pentru agricultură judeţene în cauză.
Pentru a beneficia de acest sprijin apicultorii trebuie să depună cererile până pe data de 31 august 2019.
Citiți principiile noastre de moderare aici!