Nu mai puțin de 19 oferte au fost depuse pentru reabilitarea și electrificarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria (166,2 km), potrivit CFR SA.
[eadvert]
Achiziția derulată de CFR Infrastructură este împărțită în patru loturi.
Oferte pe loturi
Pentru lotul 1 (Cluj-Napoca – Aghireș) au depus oferte cinci operatori economici (din România, Austria, Italia, Franța, Turcia). Valoare estimată a lucrării este de 1,50 miliarde de lei (fără TVA).
Pentru lotul 2 (Aghireș – Poieni) au depus oferte patru operatori economici (România, Franța, Italia, Turcia). Valoare estimată a lucrării este de 1,47 de miliarde de lei (fără TVA).
Pentru lotul 3 (Poieni – Aleșd) au depus oferte tot patru operatori economici (România, Franța, Italia, Turcia). Valoare estimată: 2,16 miliarde de lei (fără TVA). Au depus oferte
Pentru lotul 4 (Aleșd – Frontieră Ungaria), cu o valoare estimată de 2,41 miliarde de lei (fără TVA), au depus oferte șase operatori economici (România, Austria, Franța, Polonia, Turcia).
Obiective
Proiectul are o valoare totală estimată de 7,54 miliarde de lei, fără TVA și este finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Contractele prevăd inclusiv lucrări pentru modernizarea stațiilor (inclusiv haltele de mișcare), clădirilor stațiilor de călători; modernizarea podurilor, podețelor; repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor.
În acest caz se prevăd inclusiv construirea de pasarele și tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor în conformitate cu standardele europene. Este menționată construirea unor facilități pentru persoanele cu dizabilități. Vor fi construite panouri fonoabsorbante, soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot, drumuri de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile cele publice).
Alte lucrări au în vedere modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului; maximizarea capacității de tranzit; asigurarea interoperabilității în sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare, lungimea liniilor din stații, haltele de mișcare.
Contractele prevăd instalații de centralizare electronică noi, în stații; introducerea sistemului de siguranță ERTMS; modernizarea echipamentului de telecomunicații.
În urma modernizării, se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.
Durata de implementare este de 102 luni pentru fiecare contract, astfel: 6 luni pentru proiectare, 36 luni pentru execuția lucrărilor, iar perioada de garanție este de minimum 60 de luni.
Trimite articolul
XSIgur se va termina mult inaintea faimosului lot Chiribis-Biharia. Bine ca lui Don Benny nu i-a trecut prin cap sa se bage si in sectorul CF.
-
Gresit drum asfalt este urmasul selina si are oferta la lot 4….
Am vaga impresie ca nici in 15 ani nu va fi gata.
-
esti foarte optimist!