Președinții Consiliilor Județene Bihor, Arad, Satu Mare și Timiș au stabilit direcțiile de acțiune în viitoarele finanțări transfrontaliere, în cadrul Programului Interreg România-Ungaria. La întâlnirea care a avut loc la Oradea au participat directorul ADR Vest, Sorin Maxim, directorul ADR Nord-Vest, Marcel Boloș, precum și reprezentanții biroului Breco Oradea.
[eadvert]
„În prezent, se lucrează la stabilirea strategiei de finanțare care va sta la baza ghidului de finanțare. Președinții consiliilor județene au discutat despre prioritățile axelor propuse de Autoritatea de Management: Europa Verde, Europa Socială, Creșterea Capacității de Guvernanță Administrativă”, se arată într-un comunicat al Consiliului Județean Bihor.
Domeniile finanțate
În următorul ciclu financiar, se vor finanța prin Programul Interreg România-Ungaria, în cadrul celor trei axe, domenii cum ar fi: protecția împotriva dezastrelor, protecția mediului, promovarea energiei din resurse regenerabile, investiții în infrastructura medicală, digitalizarea asistenței medicale, îmbunătățirea mediului de lucru în domeniul medical, îngrijirea familială, dotarea cu echipamente a unităților medicale, consolidarea rolului culturii și a turismului durabil, sprijinirea ecoturismului, creșterea capacității administrative a instituțiilor și autorităților publice, dar și a universităților și a ONG-urilor, cooperarea transfrontalieră între instituțiile administrației publice.
„În total, pentru finanțarea proiectelor transfrontaliere ale celor opt județe este disponibilă suma de 140 de milioane de euro”, mai arată sursa citată.
În urma întâlnirii de marți, președinții consiliilor județene au decis să trimită un set de propuneri, către Ministerul Dezvoltării, pentru evitarea deficiențelor din ciclul actual de finanțare. Printre propuneri se numără crearea unui mecanism prin care să se evite întârzierile în implementare, ținând cont că din cauza birocrației, în anul 2021 nu sunt încă finalizate proiecte începute în ciclul anterior de finanțare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!