Două avioane ar urma să fie decorate cu materiale de promovare a Oradiei ca destinație turistică, în contul unui contract de reclamă în valoare de 1,44 milioane de lei, scos la licitație de Primăria Oradea luna trecută. Contractul vine în completarea ajutorului de stat de 800 mii euro, pe care Primăria în plătește companiei Ryanair pentru a menține cursele internaționale de la Oradea pentru un an, în condițiile în care vânzarea de bilete este în scădere semnificativă. Contractul nu este încă atribuit, edilul șef spune că în cadrul licitației s-au depus două oferte care sunt încă în evaluare.
[eadvert]
Sumele au fost puse în bugetul Agenției pentru Promovarea Turistică din Oradie și Regiune (APTOR) dar contractul de reclamă nu a mai fost licitat la lansarea zborurilor.
„Era vară și aveam grad de încărcare bun, peste 75% pe curse”, motivează primarul Florin Birta.
„Acum, pentru că e o perioadă în care numărul pasagerilor scade pe perioada de iarnă, considerăm că e nevoie de un booster, să promovăm cursele ca să crească numărul de pasageri”, prezicează el. Primarul Birta nu vede o problemă în faptul că Primăria achită această sumă pentru reclamă, chiar în timpul în care compania de transport a suspendat cursa spre Italia, Oradea – Bologna din cauza numărului mic de bilete vândute. „Nu au anulat acea cursă, ci au suspendat-o pentru o lună. Decizia de a o suspenda este logică, eu puteau să își ia banii din ajutorul de stat și să zboare și cu doi pasageri, dar cred că e mai bine ca luna aceasta să se adauge la perioada stabilită inițial, să să se zboare și în septembrie anul viitor”, susține primarul.
Un an
Serviciile solicitate de APTOR constau în decorarea a două avioane, astfel: pe fuzelajul din spate a avionului se vor inscripționa numele și brandul orașului Oradea, pe o suprafață de minim 2,80 MP; în interior, în zona destinată călătorilor, ar urma să fie acoperită cu reclame cel puțin 70% din suprafața decorabil, nu mai puțin de 82 de panouri de promovare pe ușile compartimentelor din cele două aeronave și pe ușile compartimentelor de bagaje – 41 per avion.
Durata prestării serviciului este de 13 luni de la data notificării din partea APTOR Oradea, astfel: o lună alocată pentru componenta de realizare a elementelor grafice și realizarea efectivă a procesului de branding a aeronavelor și 12 luni de la recepția procesului de branding, alocate pentru menținerea elementelor de branding realizate asupra aeronavelor. „În funcție de evoluția pandemiei de coronavirus aceste termene pote fi modificate în timpul implementării contractului”, mai zice contractul.
O condiție a contractului este ca cel puțin 411.720 pasageri să fi avut contract direct cu materialele de promovare.
În atribuirea contractului, 40% cântărește prețul cel mai mic și 60%, adică 60 de puncte, au cuantificat criterii precum „numărul de pasageri cuprinși în audiența directă”, „numărul zilnic de zboruri pe zi ale aeronavelor personalizate”, „Dimensiunea personalizării de pe fuzelajul exterior al aeronavelor”.
Trimite articolul
XMai bine făceați altceva cu banii ăștia, ceva în folosul direct al omului, nu să plătiți reclamă la avioane când peste tot în lume se anulează zboruri.
-
De ce nu merge aeroportul si nici nu va merge, De Bacau Suceava se zice ca au pasageri ca toti lucreaza in strainatate si circula, in Oradea cam toti lucreaza aici nu e plecata lumea, lucreaza pe salar de rahat care nu iti permite sa zbori lunar in excursii. Oradea are doar 2mii salarii peste 10mii lei, Clujul are vreo 25mii salarii peste 10mii lei, Timisoara si Iasi cam la fel. Oradea nu are sedii de firme, institutii regionale, studenti straini multi. Salariile de mizerie isi spun cuvantul si aici. In Cluj se construiesc anuala 13 locuite noi la 100 locuite existente, in Oradea cam 2 la 1000. Cand o sa fim si noi un magnet pt populatie care se muta in ZMO Oradea ca in Cluj, atunci sa speram la zboruri. Dezvoltarea unui oras e masurata in cate persoane se muta anual acolo si de piata imobiliara. Aici se vede lipsa de putere economica a orasului. Cu subventii nu tii aeroportul la nesfarsit, nu e rentabil asa ceva.
-
Terminați cu prostiile, ce efect va avea reclama pt un oraș dintr-o țară covid roșu? Practic, înțelegea cu ryan a fost ca Pune jos milionul, 800 direct și 200 și ceva de mii de euro prin reclame. Din acest moment irlandezi nu ii Interesează ca zboară cu 95, sau 75% sau 3 pasageri. Primăria plătește urletele și țipetele de acum 2, 3 ani ca vrem zboruri internaționale! Gargara plătită greu pe banii noștri, punct.
Pe lângă cei 800.000 euro ajutor, mai dam încă 288.000 (aproape trei sute mii) Euro pentru reclama … din banii contribuabililor… sunt curios cat profit NET ar putea aduce aceasta manevra de marketing. Probabil mult sub aceasta valoare….
Sifonare maxima de bani, prin reclame, consultanta etc …. asteptam si Air Bolo , sa vedem acolo cat mai sifonam!
Satu Mare acum a inaugurat un nou zbor direct la New York, al naibii ca si Bacaul, Suceava au plin de zboruri internationale, deja Satu Mare are nu stiu cate zboruri. Va rog faceti odata gardul ala inteligent, ca sa fie si ceva inteligent la aeroport. Cat timp banii curg pe prostii la aaeroport e bine, partidul are banii asig de la firmele de casa, Bolojan e fericit ca se face. Postacii aplauda ca maimutele ca se face, doar ca nu zboara nimic de aici.
-
nu mai vorbi prostii…a fost un charter care a venit de la new york si a aterizat la satu mare si a adus evrei pentru inaugurarea sinagogii lu’ peste…..nu s-a introdus nici o cursa satu mare new york…..dar nah…cand e loc de comentat….lasam deoparte detaliile astea si dam cu fake news
-
Satu Mare – New York.
Trebuie sa fi complet rupt de lume sa crezi asa ceva
-
…si să crezi că Oradea este un aeroport circulat trebuie să fii complet rupt de lume !
-
Clujul nu e afectat de pandemie, alte orase nu au probleme. Satu mare are curse in Germania, Franta, Anglia, si inca vreo doua tari. Mai termina cu linsul. Si Bacaul are zboruri si aeroport nou, modern, sa nu mai vb de Suceava. Noi tot o buda suntem. Clujenii ne fac sat cu blocuri, am fost in Iasi aia rad de Oradea, ne rad ca oamenii, inculti ne fac, ca se vede ca nu avem Universitate, ca suntem o adunatura de tarani. Mai iesiti din Oradea prin orase mari, nu Videle si Alexandria, sa vedeti alta viata. Latrina, cred ca din latrina ai iesit
-
ba adi, lumea din cluj si din iasi rad de oameni ca tine, ca sa ne intelegem. eu nu cunosc oameni care sa rada de oradea, pentru ca eu nu prezint oradea ca fiind un oras mascarici asa cum o faci tu, fraiere. de fapt eu nu laud oradea la nimeni, asa cum poate te-ai astepta sa fac, dar cer si ascult pareri. probabil pentru tine e o noutate ca apa e uda, pamantul e rotund si oradea e vazuta pozitiv de majoritatea oamenilor pe care nu incerci sa-i influentezi cu cacaturile tale de frustrat. si da, sunt multe de imbunatatit in oradea, o gramada de facut si de modernizat.
-
Sluga de Drop doar asta stie, vai ce bine suntem vazuti, si ce betoane avem. Din partea afacerilor si a banilor , Oradea zeului tau, sufera , nu are putere economica, oamenii sunt saraci. Ca afaceri e greu sa te extinzi aici sa supravietuiesti, de asta Oradea e ocolita. Ca oportunitati suntem departe. Ce ma intereseaza pe bine ca ne apreciaza turistii, ca apoi pleaca inapoi, nu vor sa se stabileasca aici sa lucreze aici , de asta suntem unde suntem. Eu o spun asta ca sa auda cine trebuie, dar Bolojan doar sa bage bani in pietonale stie si in comapnia asta aviatica care nu va merge in veci, pana nu e orasul puternic economic, adica populatia sa aiba bani si mediul de afaceri.
-
-
-
-
Inteligent ar fi sa nu manipulezi informatiile(intentionat sau din necunoastere nu stiu..),dar la Satu Mare nu s-a inaugurat nicio cursa spre New York.A fost un charter “unic”,nimic mai mult.Apoi,Suceava,Bacau,Tg.Mures,in fapt majoritatea aeroporturilor au curse subventionate…daca ar strict pe criteriul rentabilitatii curselor,ar trebuia sa ramana deschise doar aeroporturile Otopeni,Cluj,Iasi si Timisoara…
-
Acela a fost un singur zbor, charter!
Incredibil,noi cerem bani de la guvern să trecem de iarna cu incalzirea și aruncam pe geam milioane de euro.Cand vad ăștia de la București că nu avem ce face cu banii ne dau cu jet.
Draga primărie,locuitorii orașului o duc rău și foarte rău.
Bai, astia de la conducerea orasului si a judetului sunt complet rupti de realitate! In afara de centru, si vreo 2 sau 3 strazi, Oradea nu e un oras care sa atraga mari mase de turisti! MEGALOMANI!!! Nu se mai opresc din alocari de bani doar pt. firmele de constructii. Si alea se misca mai rau ca melcul. Dupa ce termina, sparg. Cine stie pt. ce….? Zona parcarii din centru e asa de vreo 10 ani. Dar tot se amana pana la pastele cailor. Centrul arata ca dupa razboi, dar ei vorbesc de AVIOANE???
santuri, gropi, mizerie peste tot. in cartierele vechi e o mizerie …. pt. alesii locali nu conteaza. numai exproprieri si alte matrapazlicuri.
-
Periferiile din Oradea nu atrag deloc, vizitati alte orase mari, si nu e nimic de vazut in Oradea. Toti banii ii bagam in turism, care nu aduc nimic la buget, la 200mii turisti cam 1% intra la buget, cam 4% din bani raman in economia orasului, facetiun calcul de e rentabil sa te axezi pe turism. Orasele turistice in lume atrag intre 10-50 ori populatia orasului, ca sa poti trai din turism.
nebunia cu turismul continua
-
Turistii vor cere demolarea caselor si sa le facem blocuri si pietonale. Iar Bolojan va face.
-
Oricum Bolojan e un zeu. Sa va inchinati zeului
-
Zeul cretinismului ereditar venerat de idioti lingai in frunte cu drop.
-
Prima Data sa le taie salariile la medici care fac rău la oameni, subliniez doar la medici care fac rele la oamenii
Cum puteti decide asa de bani publici de ce nu faceti altceva cu bani publici !!! In folosul cetateanului a cetatenulor din Oradea !!!! Lasati odata avioanele avem sanse mai mare sa facem baza spaceX decat sa fie vreodata profitabil aeriportul Oradea si stum deja de ce (Cluj Timisoara , Debrecen)
1,4 milioane reclama pentru cine? care este compania orasului? promovati ceva?detalii………………
-
Firma care se ocupa de publicitate si imaginea orasului, e a sotiei lui Birta. Esti lamurit acum.
-
Pe fiecare avion vor fi poze cu politistii locali verificand tomberoanele oamenilor. Spectacol pentru turisti.
-
Bolojan a facut cel mai mult pentru aeroport. Nici Boc nu a facut atat pentru Cluj
-
A majorat taxa de aterizare si taxa pe pasager,habarnistul bolovan nu va putea sa atraga turismul pri.Majoritatea curselor charter si aeronave particulare aleg sa foloseasca alte aeroporturide la care primesc facilitati pt utilizarea aeroporturilor.Marele habarnist nu intelege ca betonarea centrului istoric si cartierele de blocuri construite tip ghetouri si santierele neterminate nu prezinta interes turistic.
-
-
Păi ce sa faci cu două curse de Italia și amândouă în nordul Italiei și nu ai nici o cursă de Spania aștepți după toți zgârciți de macaronari
Marghita și Beiuș acum au inaugurat un nou zbor direct la New York, al naibii ca si Bacaul, Suceava au plin de zboruri internationale, deja Marghita are nu stiu cate zboruri. Va rog faceti odata gardul ala inteligent, ca sa fie si ceva inteligent la aeroport. Cat timp banii curg pe prostii la aaeroport e bine, partidul are banii asig de la firmele de casa, Bolojan e fericit ca se face. Postacii aplauda ca maimutele ca se face, doar ca nu zboara nimic de aici
E ceva forţat sã faci reclamã când nu e.
Air Turbofiecare.
Dar unde-s USR-istii care se jucau cu avioane de carton (exact ca partidul lor din nylon) în fața Consiliului județean? Unde sunteți mari înțelepți cu cheltuirea banului public? De făcea mang așa ceva, și pentru 10% din suma asta, păi v-ați fi îmbrăcat voi în mascați… Dar, deh, așa e când cineva e cuțu cuțu
Votati pnl ! Holera galbena sifoneaza la greu banii publici ! Da spalatii pe creier din Oradea nu inteleg lucruri ! Pacat de acest oras devenit un oras -beton si catacombe mai nou !
Cu 1.4 milioane mai bine plateati gazul sa trecem cumva de iarna asta. Bolojan a stopat orice alternativa de incalzire a oradenilor. Totul trebuia sa fie pe gaz si centralizat, acum pretul la gaz a explodat si noi facem reclama la o companie fantoma. Pentru oradeni Ryanair este o companie fantoma, cu destinatii care nu intereseaza pe nimeni, zboruri doar sa fie la numar. DNA-ul ca de obicei doarme, cine a aprobat aceasta subventie prin reclama? Cat este parandarat?
1: Scopul original al turismului era de a cunoaste mai bine alte culturi, practic sa te intalnesti cu alte popoare. Turismul in forma ei actuala nu asigura indeplinirea acestui scop. De exemplu o saptamana la Hurghada nu te face sa cunosti mai bine viata oamenilor din Egipt. Chiar nici nu vezi realitatea cum traiesc ei acolo.
2: Oradea trebuie sa fie atractiva noua, celor care traim aici. NOI sa ne simtim bine acasa. Turismul original s-a format – fara reclame! – in locuri, care au fost deja placute pentru oameni locali (de ex. vestul Europei).
3: Reclamele de acest gen ma aminteste de reclamele disperate de pe CNN ale unor tari sarace gen “Visit Nigeria” sau “Uzbekistan. Your dream destination” etc.
4: Dupa cca. 2 ani de pandemie trebuie sa vedem ca turismul nu e o industrie importanta, nu aduce folos omului in sensul primordial.