Primăria a anunțat încheierea lucrărilor de reabilitare a străzii Calea Bihorului, la aproximativ un an și două luni de la emiterea ordinului de începere a șantierului. Contractul de reabilitare, semnat de municipalitate cu asocierea de firme din grupul Selina, prevedea șase luni ca termen de execuție.
„În aceste zile s-au încheiat lucrările de reabilitare a străzii Calea Bihorului, iar până la finalul lunii se vor realiza semnalizarea rutieră, amenajarea zonelor verzi și recepția lucrărilor”, transmite Primăria Oradea, prin comunicat de presă.
Reabilitarea străzii Calea Bihorului – tronson pod Teodor Neș – intersecție drum de legătură (drum expres) între strada Suișului și Calea Bihorului a fost atribuită, în iulie 2018, către asocierea de firme Drum Asfalt SRL, Trameco SA, Drumuri Bihor SA, Proexco SRL și Amper Proiect, la prețul de peste 5,1 milioane de lei.
Strict calendaristic, lucrarea urma să se termine în toamna anului trecut, dar, imediat după deschidere, în primăvara lui 2019, vremea ploioasă a ținut în loc șantierul. Cu intrarea în vara anului trecut, riveranii dar și Primăria, prin primarul Ilie Bolojan, au observat că lucrarea trenează. Au fost săptămâni la rând când, pe amplasament, muncitorii erau prezențe răzlețe. Nu era un secret că Selina a preferat să maseze muncitorii și utilajele pe șantierul autostrăzii, mai bănos și cu mai puține chichițe tehnice.
În toamnă, sub presiunea termenului de finalizare, municipalitatea a anunțat că nu va aplica penalități executantului. La începutul acestui an, edilii au invocat ploile din primăvara 2019 și condițiile de iarnă, pentru a acorda prelungiri.
Lucrări
Contractul s-a referit la lucrările de reabilitare a căii de rulare, realizarea de accese auto, trotuare, ziduri de sprijin, a sensului giratoriu cu strada Ion Bogdan, amenajarea stațiilor de autobuz, racordurile cu străzile laterale, canalizarea pluvială, rigolele transversale, ridicări de cămine la cotă, marcaje longitudinale și transversale.
Lucrări adiacente
Totodată, au fost realizate următoarele lucrări de deviere rețele electrice:
– ridicare stâlpi de joasă tensiune (3 bucăți), inclusiv fundații de beton, în zona str. Ion Bogdan;
– suplimentare celulă 20kv în Post Trafo Depou CFR;
– subtraversare cablu electric str. Calea Bihorului, în dreptul Postului Trafo Depou CFR;
– montare + manșonare cablu electric 20kv subteran (3 x 35m).
De asemenea, în cadrul lucrărilor, pe lungimea de 2.051,25 m de drum, s-au amenajat 22 de locuri de parcare, trotuare noi de 7.228 mp și 14.934 mp de zone verzi.
Date contractuale
– cost contract: peste 5,1 milioane de lei
– 2 km de şosea, trotuare late de 1,5 metri, 280 metri de ziduri de sprijin înalte de 1,60 metri, 22 de locuri de parcare şi 14.900 metri pătraţi de spaţiu verde
– ordinul de începere a lucrărilor: 14.03.2019
– termen de finalizare: 6 luni
– executanţi: Drum Asfalt SRL (lider de asociere) – Trameco SA (asociat) – Drumuri Bihor SA (asociat) – Amper Proiect (subcontractant instalații electrice); proiectant: Proexco SRL.
Trimite articolul
XOare mult laudatul primar si administratia locala in general de ce nu acorda penalitati niciodata la lucrarile intarziate ? Peste tot in lumea civilizata asa se procedeaza. La noi, stimabilul si idolizabilul primar parca-i amendeaza pe unii si-i iarta pe altii dupa simpatii …. sau alte interese. Desigur, nici nu se pune problema de coruptie, asa ceva exista doar in filme si in alte orase. Oradea noastra este imaculat. Iar boborul destept voteaza cu ochii inchisi, cu urechile infundate … Sa traiasca “betoanele” si sa moara copacile !
Altii fac zeci de km de autostrazi in acest timp, noi reusim sa modernizam cu chiu cu vai 2km de drum existent. Bravo dl. primar, bravo dl. Rus! Sunteti mandria noastra a tuturor!
-
Comenteaza bolonistul.
-
Vai, esti beton. Autostrăzile nu se construiesc de primarii.
O nouă Mafie, mai multe mafii, mai multe șanse de câștig.
Cum sa penalizeaza, cand sunt firme al prieteniilor, partidului, etc… Parcariile se fac de catre firma lui Ghilea, straziile deobicei firmele lui Rus (Selina, Trameco, Drum Asfalt si cati sunt acolo cu nume diferite, dar aceeasi proprietar cu aceeasi angajati), sau Abed Nego unde e sotul “cuiva”…
Stie toata lumea cum Rus a primit de la Kiss Alexandru terenul pentru cartierul Luceafarul, n-a primit nimic in instanta pentru faptul… ce credeti, acuma nu plateste in buzunar ca primeste tot santierele in oras? hai ma… numai oamenii naiv nu vad si felicit Bolojanul ca el macar face ceva… da face, din bani UE ca sa primeasca si el inapoi niste banuti de la prietenii lui ca da lucrariile lor suprataxate si dupa ce se termina CANDVA lucrarea, ca ternemele nu sunt respectate, nimeni nu verifica calitatea lucrarii…
-
Big like
asta da spor, politica lucrului bine facut a lui bolovan si asta in conditiile in care cca 2 luni a fost trafic aproape zero in Oradea
-
De ce nu ai pus mâna sa meargă mai repede treaba? Sa comentezi ii usor. Pune mana pe lopata si nu mai comenta.
V-ati trezit și voi, că articolul precedent nu a fost pe tonul corespunzător și ]n aceea;i zi ebihoreanul a publicat un articol critic a;a cum se cuvine.
Sensul giratoriu de la baza serpentinelor este momentan ca un OZN eșuat în mijlocul drumului, zici că unii sunt sălăjenii de acum 10 ani (nu știau ce este sensul giratoriu) și mulți șoferi nu se descurcă în el. ori îl “scurtcircuitează’ (intră pe stânga) și unul la ieșire mai intră și în scuar cu toate că rondul e plin de indicatoare imense care avertizează “curbă deosebit de periculoasă la dreapta”.
Benjamin Rus (sofer de camion)=fratii micula. Politica firmei, castig licitatiile la pret mic pe urma umflu cu acte aditionale…
O investiție folositoare care decongestionează traficul și este în folosul tuturor.Felucitari tuturor celor implicați.