Inspectorul școlar general Horea Abrudan a anunțat, marți, într-o conferință de presă, că la nivelul Inspectoratului Școlar Județean Bihor s-a format o comisie care va coordona repartizarea preșcolarilor și elevilor din Ucraina ajunși în Bihor, în unitățile de învățământ în care pot desfășura activități educaționale, precum și în instituțiile în care vor beneficia de asistență psiho-pedagogică și consiliere.
[eadvert]
Potrivit inspectorului șef, până în prezent, în școlile din Bihor au fost înscriși 13 copii. Ei au calitatea de audienți. Potrivit inspectorului Abrudan, elev audient este cel care asistă la lecțiile desfășurate în limba română și are posibilitatea traducerii conținutului lecțiilor în limba maternă, cu ajutorul unei aplicații puse la dispoziție de Google.
Dintre elevii înscriși în școlile din Bihor, unul este de grădiniță, iar 12 sunt elevi (dintre care unul cu nevoi speciale). Aceștia au fost înscriși ca audienți la Liceul Greco-Catolic „Iuliu Maniu”, Liceul Baptist „Emanuel”, Liceul de Arte, Școala Gimnazială „Avram Iancu”, Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir”, Grădinița cu Program Prelungit nr. 53 și Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Orizont”.
Cererile de înscriere ale preșcolarilor și elevilor din Ucraina pot fi depuse de: unul dintre părinți ori reprezentantul legal, la sediul ISJ Bihor pentru elevii minori, sau direct de către elevi, numai în cazul în care aceștia sunt majori, de către coordonatorul Grupului operativ pentru minori neînsoțiți, constituit la nivelul DGASPC Bihor, pentru minorii neînsoțiți.
„La 21 martie am înființat, la nivelul Inspectoratului, o comisie de coordonare și repartizare a copiilor în unitățile de învățământ, ca audienți. În aceste unități, ei pot desfășura activități educaționale, dar pot beneficia și de asistență psiho-pedagogică și consiliere. Comisia primește cererile din partea părinților sau reprezentanților legali ai acestor copii, dacă sunt însoțiți, sau a DGASPC-ului, dacă sunt singuri. Comisia repartizează elevii, în 24 de ore, în unitățile școlare de masă, dar și în școli speciale sau pentru activități la Palatul Copiilor”, a explicat șeful IȘJ Bihor, care a adăugat că membrii comisiei – inspectori și profesori – monitorizează inclusiv felul în care copiii se integrează în școli.
Integrare
Pe lângă partea de corespondenţă purtată cu unităţile de învăţământ desemnate şi cu solicitanţii, membrii comisiei monitorizează procesul de integrare a preșcolarilor și elevilor în activitățile educaționale din unitățile de învățământ.
Modelul cererii de înscriere este redactat în trei variante (în limba română, ucraineană și engleză), iar solicitanții pot completa cererea în oricare dintre cele trei limbi.
Informațiile legate de înscrierea copiilor în școlile și grădinițele din Bihor au fost postate pe site-ul IȘJ Bihor. De altfel, IȘJ Bihor a pregătit și pliante informative care au fost predate Centrului de Refugiați din Oradea Shopping City.
„Toată informaţia se regăseşte pe site-ul instituţiei noastre. Pentru o mai bună informare a celor interesaţi, s-a trasnmis o adresă către reprezentanţii Crucii Roşii Bihor şi prin ei, spre toate ONG-urile cu care aceştia colaborează. De asemenea, informaţia poate fi obţinută şi de la Centrul de asistență pentru refugiații ucraineni, organizat în centrul comercial Oradea Shopping City, pentru care am elaborat şi transmis un pliant. În acest fel, la nivelul judeţului, pe lângă faptul că se aplică o regulă unitară de repartizare, se poate ţine o evidenţă exactă a elevilor proveniţi din zona de conflict şi cantonaţi aici”, a explicat inspectorul școlar general, Horea Abrudan.
Citiți principiile noastre de moderare aici!