Din 11 decembrie, niciun tren nu va mai circula direct pe relația Oradea – Cluj. Asta se știe cu certitudine, unii au aflat informația de la personalul agențiilor CFR, alții au putut constata asta pe paginile de vânzare de bilete de tren. La fel de cert este că nici CFR și nici instituțiile locale sau de stat, din teritoriu, nu au oferit, până acum, niciun minim de informare pe acest subiect. Asta în condițiile în care mii de studenți orădeni sau bihoreni fac naveta la studii la Cluj, la fel cum alte mii de orădeni își programează călătorii pe final de an, unele chiar pe acest taseu.
[eadvert]
E și cazul unei familii orădene, care își aștepta acasă, de Crăciun, fiica și nepoata, de la Londra. Costul biletului luat din timp a fost mai rentabil pe Aeroportul Cluj iar planul era că restul drumului, de la Cluj la Oradea să fie parcurs cu trenul.
„Noi știam că din 1 ianuarie nu mai circulă trenurile, dar de fapt, deja nu mai circulă din 10 decembrie. Am fost la agenția CFR să mă interesez, dar nu se știe ce variante înlocuitoare vor fi. Fiica mea vine din Londra în 26 decembrie, așa a luat biletul de avion că era mai ieftin, la Cluj și a zis că până acasă vine, apoi, cu trenul. I-a convenit că e călătorie de zi, nu de noapte la ca Debrețin, iar cu copil mic e dificil să călătorească noaptea. Acum aflăm că din 10 decembrie nu mai circulă trenurile pe ruta Cluj Napoca – Oradea. Nu ne-au putut spune, cei de la agenție, ce se va întâmpla cu călătorii”, ne-a relatat o orădeancă.
Ultimele informații legate de lucrările de pe Oradea – Cluj și cum vor afecta ele călătorii datează de luna trecută și se pare că deja și-au și pierdut valabilitatea.
„În cadrul proiectului de Electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor se vor desfășura lucrări simultan pe toate cele patru loturi, respectiv: Lot 1 Cluj Napoca – Aghireș, Lot 2 Aghireș – Poieni, Lot 3 Poieni – Aleșd, Lot 4 Aleșd – Frontieră Ungaria. Estimăm închiderea totală a circulației feroviare pe intervalele Aghireș – Poieni (linie dublă) și Poieni – Aleșd (linie simplă), începând cu luna ianuarie 2024. Menționăm faptul că, începând cu 01.01.2024, când circulația trenurilor va fi închisă pe distanța Aghireș – Huedin (parte din Lot 2 Aghireș – Poieni), trenurile vor circula alternativ, pe câte un fir pe secțiunea Cluj Napoca – Aghireș, urmând ca pentru relația Aghireș – Huedin să fie puse la dispoziția călătorilor mijloace auto pentru transbordare”, transmitea CFR Infrastructură.
Anularea trenurilor, până în 2026, e o veste proastă și pentru miile de studenți orădeni navetiști la Cluj.
Andreea Petite s-a aflat, luni seara, chiar în trenul de Cluj, când a aflat vestea.
„Eu o dată la două săptămâni vin la Oradea și vin cu trenul. Fac, deci două călătorii la două săptămâni. Nu am idee cum altfel o să le fac, dacă se scoate trenul. Ar mai fi autobuzul dar nu e nici la îndemână și nici comod, nu îmi place. Va trebui să îmi găsesc ori cu cine să merg cu mașina, ori ceva autobuze, ori să văd… Va trebui să învăț iar care autobuz de unde pleacă, la ce ore, cât costă, cu trenul, ca acum, îmi e mult mai comod”, spune ea.
Conform puținelor informații livrate de agențiile CFR, începând din data de 11 decembrie, niciun tren nu va mai acoperi direct Oradea – Cluj-Napoca. Garniturile vor merge până la Aleșd, dar e posibil ca CFR să pună introducă ori variante de transport pe șosea, ori trenuri pe la Zalău – Jibou – Dej, ceea ce înseamnă o durată a călătoriei incomparabil mai lungă.
Bihon.ro a solicitat un punct de vedere de la CFR, în măsura în care acesta va fi transmis, îl vom publica.
Trimite articolul
XUnde sunteti aia cu Clujul cel dezvoltat? De asta e dezvoltat Clujul ca mergi cu caruta la el ha ha ha. Propaganda
-
Se baga cablu de curent. Era prea scund unul din tunele. Acum ca nu au trafic mare se apuca de scobit in munte.
Vorba lu Funar bacsi sa aibe cu ce muta Orban bacsi tancurile pa Cluj! De ciuda ca nu e gata autostrada Satu Nou Chiribis Jucu
Cei din Cluj care mergeți la Oradea treziți-va ca șoferii de cursa lunga la miez de noapte și luați IRN-ul de la 0.30 către Arad ajungeți pe la 6.30 facă da Domnu și n-are întârziere apoi cu regio Arad-Oradea. Cei din Oradea sa ia un Regio până la Arad sau Timișoara și apoi un IR sau IRN după caz către Cluj. Astea sunt cele mai rapide soluții la problema
-
Oradenii nu pleaca din oras, nu au pentru ce. Clujenii vin in Oradea
-
Ajunge doar Oradea Bratca
De acolo cu autobuze pana la Huedin. -
Mai repede ajung cu bicicleta sau cu ocazie și mult mai ieftin. Deci fac 6 ore cu IRN cu minim 79RON (dacă nu iau cușetă). Apoi aștept 3 ore să iau cel mai apropiat tren IRN1741 și fac 11 ore între Cluj și Oradea și cu 130 RON? Adică dai cu 100 RON în plus și mai piezi și 8 ore pentru asta? Oare se găsesc astfel de fraieri?
Oameni buni, aveți autobuze directe Cluj-Oradea, blablacar.ro sau ocazie.-
Autobuzu costa dublu daca nu triplu destepule sau desteapto eu am fost in vara asta la Oradea cu bani de un pachet de tigari adica 25 de lei autobuzu una la mana nu i deloc confortabil in comparatie cu trenu ie mic ie scump de te ustura pielea
-
Romanistan, country of nobody.
Un oras din ce in ce mai izolat, felicitari…
Ce poate dura pana in2026 ? cu ce se lucreaza? ciocan si roaba ???
Chinezii l-ar termina in doua luni !!!.
-
Și-ar tine până-l bagă-n priză.
-
Cred că tu trăiești într-o cutie cu un creier minuscul
Autobuzele ar trebui încurajate-obligate să centralizeze cursele din toată țara pe un site la fel ca trenurile, așa cum e infofer. Preturile la vedere cu plată online, cursele programate să fie conforme cu realitatea, toate stațiile marcate cu coordonate GPS exacte. Și nu că bălăriile de acum, cu un amestec de situri unul mai amator că altul, cu informații neactualizate cu anii, și curse care există doar când are chef șoferul și se schimbă de pe o zi pe alta. Cum ajungi pe o rută fără tren te simți ca-n India încercând să afli ce merge unde.
Este o problema extrem de grava, din pacate luata in bascalie de cei care au postat. Cred ca “ganditorii” de la Bucuresti trebuie sa ia o hotarare cat mai “prietenoasa”, accessibila pentru calatorii care circula pe calea ferata si asta pentru multi ani incolo. Am mai ridicat problema izolarii orasului Oradea fata de restul tarii.
-
n-ai autostrada la ușa cortului? Ajungi rapid în toată Europa!
-
@păi, nu-i izolată deloc
Imi pare rau, tu esti putin izolat la minte. Eu vorbesc de una, te referi la altceva, simplist rau.
-