Americanul mai pastreaza un avans de doar 12 puncte la general.
Italienii au inceput in forta cursa de la Motegi, Capirossi, Melandri si Rossi monopolizand primele trei pozitii dupa start. In spate, Nicky Hayden a avut un inceput ezitant, coborand doua locuri, de pe sapte pe noua, intreaga cursa a americanului fiind una de urmarire a lui Rossi si de limitare a pierderilor de puncte.
La jumatatea cursei, Hayden ajunsese pe locul sase, in spatele japonezului Nakano, moment in care “doctorul” a profitat de ezitarea lui Melandri, intrand in plasa acestuia. Dupa numai doua tururi, cei doi reveneau la pozitiile de pe grila, cu Rossi pe doi si Melandri pe trei.
In frunte, Capirossi nu a avut nivi o problema, marindu-si chiar avansul fata de urmaritori pe final, dupa o cursa in care a condus de la inceput si pana la sfarsit. In ultimele viraje ale cursei, japonezul Shinya Nakano s-a lovit de Sete Gibernau si a parasit cursa, moment de care a profitat Hayden, sosit in cele din urma al cincilea.
Pentru Loris Capirossi este a doua victorie consecutiva pe circuitul Twin Ring si a 26-a din cariera. De asemenea, constructorul de pneuri Bridgestone castiga pentru al treilea an la rand la Motegi, cursa clasei MotoGp.
In clasamentul pilotilor, Hayden mai pastreaza un avans fragil de doar 12 puncte in fata lui Rossi, pe trei apropiindu-se Melandri la 27 de lungimi. In lupta pentru pozitia a treia a ierarhiei generale mai intra Capirossi si Pedrosa, aflati la 31 si respectiv 34 de puncte in spatele americanului de la Honda.
La clasa 250 cc victoria i-a revenit japonezului Hiroshi Aoyama, dupa un duel strans cu san-marinezul Alex de Angelis, in timp ce in cursa mezina (125 cc), finlandezul Mika Kallio s-a duelat pentru victorie cu deja campionul clasei, Alvaro Bautista, asupra caruia a avut castig de cauza la final.
In Campionatul Mondial de specialitate au mai ramas doua Mari Premii de disputat, in Portugalia, la Estoril, pe 15 octombrie si la Valencia, in Spania, pe 29 octombrie
Onlinesport: Dumitru Stircu
Citiți principiile noastre de moderare aici!