Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat legea care prevede că vehiculele rutiere care se deplasează cu maxim 25 km/h să fie înmatriculate şi înregistrate de către Registrul Auto Român.
Excepţie fac doar cele înmatriculate într-un alt stat membru al UE, precum şi tractoarele forestiere şi cele achiziţionate din fonduri nerambursabile.
[eadvert]
„Prezenta propunere legislativă vizează modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 78/2002 privind omologarea, eliberarea cărţii de identitate şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere în vederea comercializării, înmatriculării sau înregistrării acestora în România, în sensul introducerii unei noi categorii de vehicule, şi anume a vehiculelor lente, pentru a putea fi înmatriculate şi înregistrate de către Regia Autonomă «Registrul Auto Român», nefiind prevăzut la momentul actual în legislaţia naţională o procedură permisivă cum este în cazul altor ţări membre ale UE”, arăta senatorul UDMR Cseke Attila, iniţiatorul proiectului, în expunerea de motive a proiectului de lege.
Deputatul UDMR explica faptul că din categoria vehicule rutiere lente face parte o gamă variată de vehicule, care oferă soluţii eco-friendly, precum şi soluţii de transport avansate cu vehicule electrice, pentru a reduce poluarea cu CO₂, conform sursei citate.
„Ele sunt uşor de utilizat şi pot servi atât companiilor, cât şi persoanelor fizice pentru a transporta mărfuri şi persoane în interiorul oraşelor, în zona industrială sau în zona montană. Aceste vehicule sunt înmatriculate şi folosite în diferite ţări aparţinând UE, având utilizare conform unor reguli precise pe drumurile publice, cum ar fi limitarea vitezei la maximum 25 km/h. Ţările europne precum Austria, Slovacia, Germania, Malta, Slovenia, Croaţia, Polonia, Olanda au găsit soluţia legislativă proprie pentru punerea în circulaţie a acestor vehicule, chiar sub denumirea de «vehicul lent», reuşind astfel să reducă poluarea, datorită faptului că pentru distanţele scurte utilizează vehiculele sus-menţionate”, conchidea iniţiatorul proiectului de lege, în expunerea de motive.
Sursa: Mediafax
Trimite articolul
XSa înțeleg pe baza pozei ca și trotinetele electrice vor întra în aceasta categorie ?
-
Foarte tare !umflatul ăsta nea copt-o inca odata , in loc sa scadem birocratia o aplificam si mai mult , rar-ul sa aibe si mai mult de furca cu orice motosapă sau roabă , bă UDMR -ul asta trebbe desfiintat impreuna cu toti umflatii care paraziteaza buzunarul românilor , imbecilul asta merita innecat cu capul in budă.
-
Este binevenita promulgarea acestei legi , deoarece pe drumurile publice circula deja orice dement cu orice mijloc de transport cu care pune in pericol pe ceilalti participanti la trafic !!! A se vedea si dobitocii de la ,,Panda,, care transporta mancare si alte cele , cu care te trezesti ba pe trotuar de nu mai au loc pietonii de ei sau iti zboara in fata masinii cu bicicleta fara sa semnalizeze si te aduce in situatii limita !…chiar ar putea inaspri mai mult circulatia acestor vehicule pe drumurile publice , prin examinare legislatie rutiera a celor ce le conduc daca se considera apti sa faca acest lucru !!!
-
-
Nu!!! citeste legea.
VEHÍCUL, vehicule, s. n. Mijloc de transport pe o cale de comunicație terestră, subterană, aeriană, cosmică, pe (sau sub) apă. RUTIÉR, -Ă, rutieri, -e, adj. Care ține de drumuri și șosele, privitor la drumuri și șosele, care se referă la transportul pe șosele. Combinand cele doua definitii rezulta ca un vehicul rutier este un mijloc de transport folosit pe drumuri si sosele. Doar ca ,,mijloc de transport” este tricicleta, caruciorul pt. copii, cel pt. cumparaturi, roaba, etc, toate lente si cu viteze de sub 25km/h. P.S. Cu bicicletele e o problema, cu multe poti depasi usor 25km/h. Concluzia: nu-i destul ca ajung toti idi*tii sa ,,aplice legea”, mai trebuia si una (lege) pe care s-o interpreteze ei!
Vrem ca și bicicletele sa între aici ca doar dacă ai mâncat bine pedalezi cu peste 25km/h de pe la vârsta de 7-8 ani 😂🤣😂🤣😅. Bate-i ce minte hodinita au sau e foame mare de Cash?
-
Doar cele cu motor…scrie clar in lege.
cum voi ajunge cu trotineta la RAR pe centura pentru a fii omologata? rusine romania !
-
O duci cu taxiul… alți bani, altă distracție… eu am bicicletă electrică echipată ulterior cu motor. În Ungaria încă din 2009 există lege care prevede, că dacă are pedală și motor de maxim 300W, doar cu asistență la pedalare este scutită de orice, se consideră bicicletă. Dar dacă are accelerație fără să fie nevoie de pedalat este motoscuter și trebuie cască de motociclist, permis AM și asigurare.Amenda pentru lipsa acestor trei lucruri 110.000 Forinți ad ică 1600 RON fără posibilitate de plată a 50%…
Rusineee
Adică trebuie s a înmatriculez bicicleta
Vreau sa facem o petitie sa se excludă această lege
Și domnul Csek Attila nu putea sta dracului pe fundul lui? Trebuie să se gândească la cei de jos să îî stoarcă și mai bine! De ce nu se gândește la eliminarea pensiilor speciale de care și el va beneficia???? De ce nu inițiază legi mai stricte pentru creșterea siguranței circulației cu amendă mai mare pentru depășirea cu 40km/h și criterii suplimentare la depășirea cu 60km/h cu minim 50 puncte de amendă, care să îi usture pe cei care încearcă acest lucru? Dar nicăieri nu se zice de trotinete sau biciclete electrice, adică va da dreptul autorităților pentru abuz, poliția locală și rutieră să te ia la rost non-stop și să te amendeze.
-
Pai nene , daca nu te conformezi anumitor reguli/legislatii sigur ca da ,sa te amendeze pana iti sar fulgii si te tin banii !!!Peste tot in lume pe drumurile publice se circula dupa o legislatie rutiera , numai ca la noi suntem obisnuiti sa nu le luam in considerare ! Incearca sa depasesti limita de viteza in Ungaria cu mai mult de 30km/h si sa ne spui ce ai patit daca te-au prins !
Daca tot dai ex. Austria sa iti spun eu care este legea cu trotinetele elecrice, nu au nevoie de Inmatriculare, intra la categoria daca vrei, biciclete.
Pai de asta l-a intrebat Oban pe unul in scaun cu rotile “cat prinde la ora ?”
O mai mare aberația ca asta nu am văzut. Cine a propus legea e tâmpit. În loc să fie cât mai multe beneficii pentru astfel de mijloace de transport ei îngropa orice speranță. Dar logica e. Dacă nu vor mai fi trotinete pe străzi nu vor fi nici persoane care să ceară piste pentru astfel de device-uri.
-
Nu este deloc aberatie , doar ca pe noi ne supara daca trebuie sa respectam anumite legi de convietuire sociala !Cu beneficiile sunt si eu de acord deoarece sunt mai ,,sanatoase,, nu polueaza , dar nu sunt de acord ca cei ce le conduc sa nu fie trasi la raspundere daca nu circula corect pe drumurile publice ! Vrei sa circuli cu aceste vehicule respecti legile de circulatie , nu mergi cu ele cum te taie capul pe unde vrei!
Nu cred ca se refera la trotinete electrice biciclete electrice ar fi cel mai stupid lucru din partea lor daca acestea ar fi imatriculate ar fi necesar rca, permis de conducere, itp o aberatie cum nu se poate mai mare, nicaieri in UE nu cred sa fie asa ceva, ca sunt un real pericol pentru ei insisi cei cu trotinete chiar si pentru pietoni asa e, asta se poate reglementa foarte simplu ori cum raspundere avem fiecare daca accidentam pe cineva indiferent cu ce nu trebuie neaparat permis itp si alte bazaconii.
Foare buna legea.
-
Că tu nu ai așaceva, altfel ai protesta și tu. Hai să facem o lege numai pentru mașina ta, să plătești taxă de kilometri parcurși să fie pentru început doar 10 bani… apoi vom crește ca Primăria taxele. Motivul: inflația. Nu vei fenta sistemul cu kilometrajul dat înapoi… Îți montam un GPS și te monitorizăm, că ești special, prea special. Avantajul. Ți se fură mașina, noi vom ști unde este și pentru o taxă de 1000 RON îți și dăm locația. Ah am uitat, tu vei plăti abonamentul pentru monitorizare. Crezi, că facem asta gratis?!? 100 RON pe lună. Îți vinzi mașina? Nici o problemă, punem pe cealaltă. vei fi nevoit să umbli pe jos sau cu bicicleta.
-
Nici aceasta lege nu este specifica doar pentru trotineta/bicicleta ta ! Important este sa respecti o legislatie rutiera daca circuli pe drumuri publice , in cazi contrar reprezinti un pericol public deci nu ai ce cauta pe aceste drumuri publice !Trebuie o legislatie clara referitor la conditiile in care aceste mijloace/vehicule isi pot face aparitia pe drumurile publice !
-
Nu mai au de cine să se ia, comunitatea asta este mai mică și liniștită, nu vor bloca drumuri nu vor face proteste răsunătoare, simplu vor fi bani în plus la buget pentru nimica. Eu îl voi scuipa pe acest politician neliniștit. În lumea asta nu poți să ai parte de soluții ieftine, nici de partea ecologică nu se ține cont, se mai iau bani din buzunarul nostru…
Domnul Cseke o uitat să spună pe o roatã, două, trei, patru…
Nu zic ca nu e aberant sa faci RCA la o trotineta electrica,dar intr-adevar trebuie reglementat circulatia trotinetelor electrice pe un drum pe care circula autovehicule.Pe mine ca si sofer va pot spune ca ma deranjeaza de o vreme…atat la trotinete cat si la biciclete.De o vreme se monteaza pe aceste vehicule tot felul de becuri puternice,cu efect stroboscopic…care nici nu stiti cat de deranjat este pt un sofer.Nici la o masina nu ai voie sa montez tot felul de luminite,tocmai sa nu deranjezi pe restul participantiilor la trafic.Asta ar trebui reglementat…sa fie interzis montarea de tot feluri de becuri,beculete…sa nu deranjezi pe altii in trafic
Nu vorbiti in nestire aceasta lege NU este pentru trotinete si …. poza este inselatoare!!!!!!!
Nu va fi obligatorie inspecţia RAR pentru trotinete şi biciclete electrice, transmit liderii UDMR, după ce preşedintele Klaus Iohannis a promulgat o lege iniţiată de un senator al Uniunii: „Această iniţiativă nu a vizat acest lucru”.
Este vorba de urmatoarele vehicole care aveau nevoie de reglementare:
1. Autocositoare
2. Autoexcavator (excavator pe autoșasiu)
3. Autogreder
4. Autoscreper
5. Autostivuitor
6. Buldozer pe pneuri
7. Combină agricolă pentru recoltat cereale sau furaje
8. Compactor autopropulsat
9. Electrocar cu echipamente: sudură, grup electrogen, pompă etc.
10. Excavator cu racleți pentru săpat șanțuri
11. Excavator cu rotor pentru săpat șanțuri
12. Excavator pe pneuri
13. Freză autopropulsată pentru canale
14. Freză autopropulsată pentru pământ stabilizat
15. Freză rutieră
16. Încărcător cu o cupă pe pneuri
17. Instalație autopropulsată de sortare-concasare
18. Macara cu greifer
19. Macara mobilă pe pneuri
20. Macara turn autopropulsată
21. Mașină autopropulsată multifuncțională pentru lucrări de terasamente
22. Mașină autopropulsată pentru construcția și întreținerea drumurilor
23. Mașină autopropulsată pentru decopertarea îmbrăcămintei asfaltice la drumuri
24. Mașină autopropulsată pentru finisarea drumurilor
25. Mașină autopropulsată pentru forat
26. Mașină autopropulsată pentru turnat asfalt
27. Plug de zăpadă autopropulsat
28. Șasiu autopropulsat cu ferăstrău pentru tăiat lemn
29. Tractor pe pneuri
30. Troliu autopropulsat
31. Utilaj multifuncțional pentru întreținerea drumurilor
32. Vehicul de pompieri pentru derularea furtunurilor de apă
33. Vehicul pentru măcinat și compactat deșeuri
34. Vehicul pentru marcarea drumurilor
35. Vehicul pentru tăiat și compactat deșeuri