„Noile reglementări stabilesc reguli adecvate privind emisiile vehiculelor și au rolul de a reduce emisiile poluante din aer generate de transportul rutier, acoperind pentru prima dată autoturismele, autoutilitarele și vehiculele grele într-un singur act legislativ”, anunță Consiliul Uniunii Europene.
Regulament pentru toate tipurile de mașini
Regulamentul Euro 7 stabilește reguli pentru emisiile de gaze de eșapament ale vehiculelor rutiere, dar și pentru alte tipuri de emisii precum abraziunea anvelopelor și emisiile de particule de frână. De asemenea, stabilește limite și pentru durabilitatea bateriei. Noua legislație înlocuiește regulile de emisii separate anterior pentru mașini și furgonete (Euro 6) și camioane și autobuze (Euro VI). Regulile standard Euro 7 vor aduce limite de emisii atât pentru vehiculele ușoare, cât și pentru cele grele, adică mașini, camionete, autobuze și camioane.
Limitele emisiilor de evacuare
Acordul prevede menținerea actualelor limite de emisii, Euro 6, în cazul autoturismelor și autoutilitarelor, care vor fi preluate în normele Euro 7. Cu toate acestea, documentul prevede limitarea emisiilor de particule solide la un diametru de 10 nm (PN10), de la 23 nm în normele Euro 6.
Limitele emisiilor de evacuare pentru autobuze, autocare și camioane
În cazul autobuzelor și autocarelor, precum și în cazul camioanelor, sunt introduse limite mai stringente, inclusiv pentru emisiile poluante care nu sunt reglementate prin normele Euro 6, precum protoxidul de azot (N2O).
Limite pentru emisiile de frânare
Sunt precizate limite stricte ale particulelor generate de plăcuțele de frână (3 mg/km) pentru autoturismele pur electrice și 7 mg/km pentru celelalte tipuri de mașini. Sunt incluse și autoutilitarele grele, care vor avea limite de 5 mg/km pentru cele cu motoare electrice și de 11 mg/km pentru celelalte tipuri de motoare.
Durata de viață a vehiculului
De asemenea, aleșii CUE au introdus cerințe mai stricte privind durata de viață pentru toate vehiculele, atât în ceea ce privește kilometrajul, cât și durata de viață, care acum merge până la 200 000 km sau 10 ani pentru mașini și camionete.
De când se aplică noile reguli
Acordul prevede date diferite de aplicare după intrarea în vigoare a regulamentului:
- 30 de luni pentru noile tipuri de mașini și camionete și 42 de luni pentru vehicule noi
- 48 de luni pentru noi tipuri de autobuze, camioane și remorci și 60 de luni pentru vehicule noi
- 30 de luni pentru sisteme noi, componente sau unități tehnice separate care urmează să fie montate în mașini și camionete și 48 de luni pentru cele care urmează să fie montate în autobuze, camioane și remorci.
[eadvert]
Trimite articolul
XCaca maca…. lobiistii au reusit….sa zicem cavfacem cesa…cooperativa munca in zadar…