Potrivit Comisiei Europene, trenul va opri în peste 100 de localități în cursul călătoriei sale de cinci săptămâni, înainte de a ajunge la Paris în 7 octombrie. În total, traseul are o lungime de 20 000 de kilometri, iar trenul va traversa 33 de puncte de trecere a frontierei. Plecând de la Lisabona și încheindu-și călătoria la Paris, trenul va face o oprire notabilă la Ljubljana, conectând președințiile portugheză, slovenă și franceză ale Consiliului UE.
[eadvert]
De-a lungul călătoriei, sunt prevăzute diverse evenimente pentru a întâmpina trenul în gările în care se va opri în Europa. Persoanele pasionate de căile ferate vor putea urmări, de asemenea, dezbaterile care vor avea loc la bord, precum și conferințele privind politica UE în domeniul infrastructurii și rolul rețelei transeuropene de transport, care vor fi transmise în direct pe site-ul web al evenimentului de la Lisabona, București, Berlin și Bettembourg.
Trenul va ajunge în România în 17 septembrie.
„Căile ferate au modelat bogata noastră istorie comună. Transportul feroviar reprezintă însă și viitorul Europei, este soluția noastră pentru atenuarea schimbărilor climatice și stimularea redresării economice în urma pandemiei, pe măsură ce construim un sector al transporturilor neutru din punctul de vedere al carbonului. În săptămânile următoare, Connecting Europe Express va deveni o conferință continuă, un laborator și un forum de dezbatere publică cu privire la modul în care transportul feroviar poate deveni mijlocul de transport de predilecție atât pentru călători, cât și pentru întreprinderi. Vă invităm să-l întâmpinați călduros când se va opri într-o gară din apropiere”, a declarat comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean.
Când ajunge în Oradea
Trenul Connecting Europe Express va ajunge în Oradea pe 18 septembrie la ora 21:21, în Gara din municipiu și va sta aproape o oră, urmând să plece la ora 22:16.
Din cauza lățimilor ecartamentului diferite din Europa, Connecting Europe Express va fi compus, de fapt, din trei trenuri – trenul iberic, trenul standard și trenul baltic – care se vor întâlni de-a lungul călătoriei.
„Proiectul este o ocazie de a reaminti lipsa interoperabilității dintre unele părți ale rețelei feroviare europene, dar și de a demonstra cooperarea foarte bună dintre întreprinderile feroviare și administratorii de infrastructură”, a transmis miercuri Comisia Europeană.
Vagoanele care alcătuiesc trenul au fost oferite de diferite companii feroviare europene. Unul dintre acestea, oferit de MAV (Ungaria), va găzdui o expoziție mobilă în cadrul căreia vor fi prezentate numeroasele tehnologii și inovații existente care îmbunătățesc experiența în sectorul feroviar și va arăta modul în care UE sprijină proiectele de infrastructură.
Traseul complet al trenului Connecting Europe Express
(sursa: Mediafax)
Trimite articolul
XȘi ce face trenul în România?
Muie de Rareș Bogdan striga la televizor să votăm cu PNL USR PLUS că o să dezvolte România, inclusiv căile ferate.
Văd că s-au dezvoltat doar ei cu familiile și cu curvele lor.
-
Cauta inteligenta extraterestra asa ca poti face o vizita la gara sa nu vina degeaba !!!
-
Va deraia….daca va circula cu viteza lui…..
În Oradea îl tractează dieselu de Electroputere?!
-
…nu , da poti aduce dibolii lui bunu tau pentru tractat !
-
Nu înțelegi tu cum e la oraș, mai ales în centru.
-
hahahaah senzatie majora cu 50la ora :))))) hahaha hai Romania !!!!!!
din alea 5 saptamani, cred ca 1 saptamana va fi in Romania. cu 40 pe ora :))))
Poate deraiază pe undeva ori cum media vitezei de deplasare in Ro o sa fie sub 50km/ora
intra la giurgiu -Ruse in tara , la oradea ajunge dupa bucuresti cluj , na sa il vad eu ca intra la 21 :21 in gara , ar fi premiera pt bucuresti-oradea in ultimi 30 ani
o sa dea Ionel cu pietre in tren sa sparga geamurile. tipic prostacului ionel. toate trenirile au geamurile sparte de familia lui extinsa.
Uitați-vă la India cum se urcâ încã pe vagoane după peste un secol de educaţie englezã.
in sf o sa am un vlog reușit cu trenul asta
Latimea ecartamentului?!!! Dar ce-o fi ecartamentul oare? Buna treaba…