Anterior au fost semnate contractele pentru celelalte trei loturi.
[eadvert]
INFRASTRUCTURĂ. Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA și Asocierea RailWorks, formată din SC Arcada Company SA și SC Alstom Transport SA, au semnat vineri, 30 decembrie 2022, contractul pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor de electrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea Cluj Napoca – Aghireș. Contractul, în valoare de 1,61 miliarde de lei, face parte din obiectivul “Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km)ˮ și este finanțat cu fonduri nerambursabile prin PNRR.
Lucrări
Asocierea RailWorks, formată din SC Arcada Company SA și SC Alstom Transport SA, va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de electrificare și modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe întrega secțiune Cluj Napoca – Aghireș, în lungime de 30,41 km.
În cadrul contractului mai sunt prevăzute lucrări civile în stațiile CF Cluj Napoca și Aghireș, haltele de mișcare Baciu Triaj și Gârbău, punctele de oprire –Tetarom (nou), Baciu (nou), Suceagu, Rădaia, Mera (transformare din Haltă de Mișcare în Punct de Oprire), Nădășelu, Macău, Doroltu. De asemenea, se vor mai executa modernizarea lucrărilor de artă – 13 poduri, 35 podețe, un pasaj superior nou (Tăietura Turcului – Primăria Cluj), un pasaj pietonal subteran în stația CF Cluj Napoca, pasarelă pietonală în stația CF Aghireș, sisteme automate de semnalizare la 11 treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, precum și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu.
Totodată, în cadrul lucrărilor aferente secțiunii Cluj Napoca – Aghireș sunt incluse următoarele obiective de utilitate publică și feroviară:
- clădire de mentenanță nou-proiectată în stația CF Cluj Napoca;
- clădire centru de control operational nou-proiectată în stația CF Cluj Napoca;
- panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 19,4 km;
- rampe de încărcare-descărcare în stația Aghireș și în halta de mișcare Baciu Triaj;
- substație de tracțiune nouă în zona stației CF Aghireș.
Lucrările vor fi finalizate în 42 de luni de la predarea amplasamentului. În urma modernizării și electrificării căii ferate între Cluj Napoca și Frontiera cu Ungaria, trenurile de călători vor putea circula cu o viteză de 160 km/oră, iar trenurile de marfă cu 120 km/oră.
Trimite articolul
XPentru conformitate termenul de TGV se foloseste pentru trenurile care circula cu o viteza de peste 250 km/h iar, infrastructura este una specializata strajuita de garduri si fara circulatia trenurilor de marfa.
Daca se va realiza in in 4 ani va fi o mare realizare iar, viteza de 160 km/h in acea zona este una extrem de buna.
-
TGV inseamna tren de mare viteza. Nu este specificat niciunde ca trebuie sa mearga cu 250 km/h sau mai mult. Primul TGV francez mergea cam cu 200 km/h. Pentru Romania 160 km/h inseamna tren de mare viteza.
20 la ora senzatie majore sau cum era?
Mai repede va ajunge om pe Marte…
Oradea-Episcopia, pai Episcopia e tot Oradea, e ca Velenta cum vine asta.? Asteptam cu drag ca pe tronsonul din Bihor sa se bage Bolojan sa faca modoficari la proiect asa cum numai el stie, sa mai scada din costuri, sa mai taie una alta ca stie el mai bine decat specialistii
in halta Garbau ,nu te poti urca in tren doar in patru labe ..! oamenii in varsta renunta sa mai foloseasca trenul , din aceasta cauza ..!! nu sunteti in stare sa ridicati peronul cu 25 cm pe o lungime de 15ml si-mi povestiti povesti despre lucrarile ” faraonice ” din viitor..? sunteti penibili !! TGV..?! HAI CA VISEZ URAT LA NOAPTE …!!!
Cat de frustrati trebuie sa fiti ca sa numiti un tren banal TGV? E drept, cand cobori din mocanita e racheta nuclerara asta care merge ca marfaru in ungaria. Eu ma asteptam ca la Oradea, singurul cel mai adevarat oras din galaxie, sa fie vreun maglev cu 500 de ora si plebea sa fie tot nemultumita ca nu e la standardul lor unic in lume de superior!