„Tema taxei de mediu preocupă multă lume. Pandemia a îngreunat comunicarea pe această temă, dar din informaţiile pe care le am, din partea autorităţilor, acestea sunt preocupate de subiect”, a declarat Brent Valmar, directorul general al Porsche România, cel mai mare importator de pe piaţa auto locală, conform ZF.
[eadvert]
El a subliniat că tot mai mulţi sunt conştienţi de problemele legate de poluare dar şi de siguranţă rutieră. Maşinile vechi importate sunt într-o stare tehnică precară, nu sunt întreţinute corespunzător şi pun în pericol siguranţa rutieră.
Timbrul de mediu a fost eliminat în februarie 2017, moment din care s-au importat aproape 2 milioane de rable pe piaţa locală, ceea ce a dus şi la creşterea puternică a traficului în marile oraşe. În timp ce numărul maşinilor a crescut puternic, infrastructura s-a dezvoltat extrem de lent – nicio nouă parcare subterană nu a fost inaugurată în Capitală în tot acest timp, iar Bucureştiul în continuare nu are o centură funcţională.
„Şi autorităţile au o deschidere din ce în ce mai mare. Anularea taxei de mediu a fost o mare greşeală, iar rezultatul s-a văzut imediat. Avem nevoie de o legislaţie care să ţină cont de valorile emisiilor de dioxid de carbon şi de facilităţi pentru maşinile electrice şi hibride”, a subliniat Brent Valmar.
Mai mult, programele Rabla se vor concentra tot mai mult asupra maşinilor verzi, prin Rabla Plus, cu prime de casare pentru maşini electrice şi hibride de tip plug-in.
România are în prezent cel mai mare bonus acordat maşinilor electrice, de aproape 10.000 de euro.
(sursa: Mediafax)
Trimite articolul
XIarasi problema e masinile cu norma de poluare.Eu a !-si incepe verificarile la masinile euro 4 si euro 5,cu catazizatoarele anulate.
Este doar vina RAR pt aceasta situatie pt ca au trecut masini cu noxe peste norme si cu o gramada de defectiuni
Toti care am trecut pe acolo le-am vazut cu ochi nostri si multi ne-am bucurat ca au trecut pt ca erau ale noastre, si mai poarta vina statul si bancile pt ca si la ora actuala daca iti faci un leasing sa zicem pt o dacie de 10000 de euro noua platesti aproape dublu la final bani pe care nu-i merita masina o spune unu care are Dacie de noua si pot spune ca nu numai masina nu merita banii dar serviciile celor de la Auto Bara sunt execrabile si te poti astepta la ori ce marlanie din partea lor si ori ce hotie va spune Stan patitul
Nu am auzit nici un caz in care politia sa opreasca vreo masina care scoate fum negru vizibil de la un km. Probabil nu au primit ordin in acest sens numai cu masca si distantare. Vad zilnic aceeasi masini cu probleme nemaivorbind de autobuzele care circula catre zonele industriale. Unii ard cauciuc si peturi chiar in centrul orasului la case, nici o reactie de la primarie.80% din poluarea existenta s-ar putea elimina cu un minim interes din partea autoritatilor.
-
8 din 10 masini care se inmatriculeaza la politie sunt fabricate intre 2000 si 2006.
Masini Euro 3 majoritatea, cu km nereali, pret maxim de pina in 2000 euro.
Sa aiba fiecare membru al familiei un fer al sau cu care sa se taraie pe Centura zilnic catre locul de munca.
Tati, mami, fetita / baiatul, fiecare cu feru’ lui.
Apoi se declara revoltati pe Bolojan ptr.taxa sau lipsa locurilor de parcare de domiciliu!!
Dar ei au trei fiare la un apartament, valoarea lor in total fiind de maxim 7000 de euro.
In Centru parcheaza pe strazi laturalnice, fara taxa. Sa nu isi puna fiarele in parcarile noi supraetajate care costa!?
Intr-o zi normala de Piata se vand intre 10 si 15 masini din astea si maxim 1 – fabricate in ultimii 5 – 6 ani.
Sunt cautate cate un Ford, un Opel, Vw Polo sau o Skoda Fabia (da’ sa fie neaparat rosie daca o vrea o gagica). Nu conteaza ca are motor in 3 pistiane si 1000 cm cubi.
Cine o cumpara vrea sa fie neaparat conform povestii.
Masina neaparat din Germania, de la o familie de batrani care o foloseau doar sa se duca pina la magazin si la cimitir sa schimbe florile la mormantul unei rudenii moarte prematur.
Dianna cu piseta stransa sub brat ubde are fantastica suma de 2000 de euro si domnul ce bafa de vina la fiecare masina ca sa oara ca e cuniscator.
De parca ar putea emite pretentii la masinile alea cu km”coafati” trecute prin trei proprietari din care primul o… firma !
Dar astia sunt oamenii nostri.
Nu vor masini bune.
Si atunci cine polueaza?
Masini euro 5 cu catalizatoare anulate?
Sau conservele ce vin cate 3 pe trailere, cumparate cu maxim 800 – 1000 de euro din Europa?-
Corectura.
Doamna cu poseta stransa sub brat. Si domnul ce baga de vina la fiecare masina, sa para cunoscator in fata doamnei.
Am scris de pe telefon si-mi joaca feste.
Sunt pe drum spre Germania, merg sa mai aduc doua fiare.
Ca am dat saptamana asta ce s-a incheiat alte doua direct de pe net.
Piata e inchisa din cauza de pandemie.-
Șefu, zi-mi numărul tău de telefon că vreau să-mi cumpăr si io o carabașcă,că în ianuarie fac 18 ani. Nu contează culoarea ,da’ să fie cat mai lungă,să ocupe măcar două locuri de parcare.
Eu, frații mei ,am patru frați,părinții,bunicii și o străbunica locuim împreună la blocurile NATO, intr-un apartament cu două camere,confort redus și toti au mașină proprie în afară de mine.
Vreau o carabașcă cât mai mare din Jermania dacă se poate, cu maxim 500 de euro, că atât am putut lua de la amanet pentru ghiulurile și cerceii bătrânilor.-
pai tu ai nevoie de un BWe46 320dizzal , asta este potrivita pentru profilul descris de tine mai sus.
-
Noteaza.
089 89 89989.
Suna-ma !
Sunt fierbinte !?😭😱👍👍
-
-
-
-
Masinile Euro 5 polueaza, nu-i asa ?
Ca au unele catalizatoarele anulate.
Dar Rabele din 1987 a lui Selina si a Drumurilor Orasenesti ?
Dar locomotivele diesel cu motoare suedeze fabricate in anii ’70 ale CFR -ului??
Dar gunoaiele de turisme ce se vand prin piata de masini , fabricate in anii 2000 , cu motoare Euro 3 , sute de mii de km ?
Multa zarva pentru nimic.
Va zic eu cine polueaza…. cei are consuma combustibil.
Deci taxarea trebuie intradusa in combustibil, cat consumi, atat platesti.
DEce ?
Pentru ca de ex, o masina din 1983 care face 1000 de km pe an polueaza mai putin decar un TDI bagat la o firma de distributie , care face 9000 km doar intr-o luna de zile.
sa nu uitam de camioane care au consum de peste 35L /100 Km, deci ei cat polueaza fata de o masina care consuma de ex 37 L intr-o luna.
Asa trebuie socotit consumul. si poluarea.
Daca ai fumnegru TDI sa platesti (de ex20 bani /L) cand alimentezi, iar daca ai benzina sa platesti 10 bani/L
Foarte simplu calculul iar banii sa mearga la mediu penru ce este nevoie sa scada poluarea .
-
Pai…. taxa de drum introdusa de Basescu in pretul combustibilului nu a mai scos-o nimeni in veci !
Si nici nu o sa o scoata. Ca e bine ptr.cine incaseaza.
Doar ca mai platim separat si rovigneta.
Nu doar 120 -130 lei pe an ca turismele.
Camioanele platesc 11 euro pe zi (indiferent ca parcurg 50 km sau 700 km!)
Si guvernantii trecuti voiau sa mai bage in plus si taxa per fiecare bucata de autostrada!
Pai cate taxe de drum se platesc in Romania , domnilor guvernanti??
Daca baga si taxa de poluare per litru de combustibil, vom avea pretul real al combustibilului ca fiind 35 % din totalul ce il vom plati pe un litru la pompa.
Ca deja pretul cuprinde valoarea combustibilului , taxa de drum a lui Base , acciza per tona a Guvernului si peste astea totaluzate pun si 19% TVA !!
TVA si pe Acciza .
Taxa de 19 % pe taxa Guvernului.
Fain !
Minunat!
Si nu are dreptate atunci cei care le ureaza sa isi inmulteasca neamul facand prunci cu mamicile lor , akea care le-au bagat tata in gura cand erau micuti ??
Are.
Va spun sigur.-
Bicilistule, eu nu te contrazic
Eu doar am subliniat ca cel mai eficient mod de colectare a unei taxe de poluare, este cel pus in combustibil, pentru ca cel care consuma plateste indiferent de norma de poluare ( aici cu normele sunt discutii infinite).
Asa e cel mai eficient si simplu.
Eu am o Honda hybrid cu care fac naveta la servici zilnic pana in episcopia bihor si crede-ma zilnic prind cate unul in fata care scoate un fum de abia mai vezi in urma lui (in special FORD si Hopel) .-
Intr-o ordine aleatorie … Ford, Fiat, Fopel si Fiveco , toate niste naspa de masini imediat ce depasesc 250.000 km (daca ii apuca!) sau 10 ani vechime!!
Masinile italienesti si frantuzesti cele mai slabe ca durata de viata , rezistenta si durabilitate in timp.
Busurile …., bat recordul la ratari. Cele mai multe nu ajung 10 ani de viata.
Iar cand aud ca romanasii cumpara Ford pe capete,ma iau cu mainile de cap!!
Voi stiti cum si cat se cheltuie cu manopera la caroseriile de Ford ca sa inlocuiesti multitudinea de brate si bucsi pe care le au aceste masini la suspensie?
Unul care cumpara o masina trecuta de 12 ani are dureri de cap.
Vor pune pe masina bani pe piese si manopera cat nu au pus anterior nici un proprietar.
Cel mai prost model constructiv inventat.
Chiar si masinile coreene si japoneze ( cu piese relativ scumoe) sunt mai rentabile la costuri.
Plus ca daca incep sa se uzeze, doar tusesc si basesc fum si ulei sau combustibil nears pe toate incheieturile.
Spor la cumparat.
Ne creati noua front de lucru!
Si noi va luam banii fara multe calcule !! -
Fopel!
-
-