Potrivit unei analize realizate de platforma Autovit.ro, acest segment de preț a generat peste 41% din vânzările realizate în primul trimestru al anului. SUV-urile au fost cele mai căutate modele pe Autovit.ro, reprezentând 38% din totalul anunțurilor și acumulând peste 11 milioane de vizualizări în primele trei luni ale anului. Sedan-urile au ocupat locul secund (21% din anunțuri și 7,8 milioane de vizualizări), urmate de modelele combi (14% din anunțuri și peste 3 milioane de vizualizări).
Dieselul rezistă, dar hibridele câștigă teren
Când vine vorba despre motorizare, dieselul continuă să fie rege, cu 61% din totalul anunțurilor. Totuși, se observă o creștere notabilă a ofertei de mașini plug-in hybrid, care au ajuns să reprezinte 4% din totalul ofertelor — dublu față de aceeași perioadă din 2024. La capitolul mărci, BMW domină atât oferta, cât și interesul cumpărătorilor, cu 13% din anunțuri și 15% din vizite. Volkswagen este la egalitate în ceea ce privește numărul de anunțuri (tot 13%), dar atrage 11% din totalul vizitelor, fiind urmat de Mercedes-Benz, cu 10% din oferte și același procent din vizualizări. Împreună, cele trei mărci premium au atras peste 10 milioane de vizualizări, adică mai bine de trei sferturi din traficul înregistrat pe Autovit.ro.
Volkswagen Golf și BMW Seria 5 – vedetele platformei
Volkswagen Golf, Skoda Octavia și Passat sunt cele mai frecvent întâlnite modele în anunțurile publicate, fiecare având o pondere de 3%. Totuși, BMW Seria 5 este modelul care atrage cele mai multe vizualizări — aproximativ 880.000 în primul trimestru. Pe următoarele locuri se află BMW Seria 3 și Volkswagen Golf, în timp ce Dacia Duster se menține în topul celor mai căutate modele cu peste 670.000 de vizualizări.
Deși segmentul second-hand rămâne dominant, Autovit.ro a înregistrat și un început de an solid pentru mașinile noi, cu aproximativ 2.000 de anunțuri postate până la finalul lunii martie. Aproximativ 800 dintre acestea vizează modele fabricate în 2025, iar mașinile din 2024 sunt în topul preferințelor, generând 59% din totalul vizualizărilor.
Mercedes-Benz se impune și pe segmentul mașinilor noi, cu 13% din anunțuri și 9% din vizualizări, urmat de Ford și Mazda (8% fiecare), în timp ce Toyota (9%) și BMW (7%) ocupă poziții fruntașe în clasamentul interesului publicului. Un aspect interesant este reprezentat de explozia segmentului premium: mașinile noi cu prețuri peste 40.000 de euro reprezintă 43% din anunțurile postate pentru această categorie și 46% din vizualizări, cu o pondere de 41% în totalul vânzărilor de mașini noi.
Citiți principiile noastre de moderare aici!