BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
  • RADIO GAGA
Select Page
  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
  • RADIO GAGA
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
România
Studiu: 7 din 10 români returnează toate ambalajele cu garanție

Studiu: 7 din 10 români returnează toate ambalajele cu garanție

De Ramona Pașcu
la 25 June 2024 07:15
1 Comentarii
25 June 2024 07:15
70% dintre români declară că returnează toate ambalajele marcate cu simbolul SGR, în timp ce 19% returnează doar o parte dintre acestea, arată cel mai recent studiu derulat de Reveal Marketing Research. 39% dintre români au adoptat acest comportament pentru a nu pierde banii plătiți pe garanție.
Scris de Ramona Pașcu - 70% dintre români declară că returnează toate ambalajele marcate cu simbolul SGR, în timp ce 19% returnează doar o parte dintre acestea, arată cel mai recent studiu derulat de Reveal Marketing Research. 39% dintre români au adoptat acest comportament pentru a nu pierde banii plătiți pe garanție.

Trimite articolul

X

 

[eadvert]

Conform rezultatelor studiului realizat de Reveal Marketing Research, 70% dintre români declară că returnează toate ambalajele marcate cu simbolul SGR. Dacă în noiembrie 2023, o treime dintre români (36%) intenționau să returneze parțial ambalajele, în prezent 19% au adoptat acest comportament ocazional.

În funcție de caracteristicile demografice, reprezentanții Generației Z, cu vârste cuprinse între 18-24 de ani, sunt cei care returnează într-o proporție semnificativ mai mică ambalajele marcate cu SGR de fiecare dată (59% vs 70% total eșantion).

Locuitorii din mediul urban se diferențiază față de cei din mediul rural ca returnând toate ambalajele marcate cu SGR într-o proporție semnificativ mai mare (75% mediul urban vs 63% mediul rural). Această diferență poate fi atribuită numărului redus sau chiar absenței punctelor de returnare din mediul rural.

2 din 5 români returnează ambalajele

Îndreptându-ne atenția către frecvența cu care românii returnează ambalajele cu garanție, 42% le aduc la punctele de colectare o dată pe săptămână, 29% de 2-3 ori pe săptămână, iar 15% o dată pe lună.

Ca tendință, frecvența cu care românii vizitează punctele de colectare a ambalajelor cu garanție dintr-o lună obișnuită crește o dată cu înaintarea în vârstă. Spre exemplu, 38% dintre cei între 35-44 ani preferă să returneze ambalajele de 2-3 ori pe lună (vs. 29% total eșantion), în timp ce 51% dintre persoanele mature peste 55 ani merg săptămânal la punctele de colectare (vs. 42% total eșantion). Această evoluție sugerează o creștere a conștientizării și a responsabilității față de economisire și reciclare o dată cu înaintarea în vârstă.

Referitor la motivația principală care stă la baza obiceiului de a returna ambalajele din SGR, observăm o creștere semnificativă de la 31% (noiembrie 2023), la 39% (iunie 2024) în rândul celor care declară că recuperarea banilor plătiți pe garanție reprezintă principalul imbold. Tinerii între 25-34 ani se diferențiază prin faptul că acordă o importanță semnificativ mai mare recuperării garanției de la achiziție (44% vs 39% total eșantion).

Reclamă modul de funcționare a SGR

Rezultatele studiului Reveal Marketing Research arată că ambalajele de plastic cu garanție sunt cele mai frecvent returnate de către români (84%), urmate de ambalajele din sticlă (56%) și de cele din metal (55%). În funcție de gen, bărbații obișnuiesc să returneze în mai mare măsură decât femeile atât ambalajele din metal (62% bărbați vs 50% femei), cât și pe cele din sticlă (61% bărbați vs 53% femei).

Măsurând gradul de satisfacție referitor la aplicarea programului de garanție-returnare, doar 45% dintre români se declară mulțumiți sau foarte mulțumiți de modul în care acesta funcționează.

În viziunea românilor principalele soluții pentru îmbunătățirea Sistemului de Garanție-Returnare sunt reprezentate de creșterea numărului de puncte de returnare (55%) și campaniile de informare și educare (24%).

În noiembrie 2023, 44% dintre români considerau că nu își vor schimba comportamentul de cumpărare și consum al băuturilor îmbuteliate o dată cu implementarea Sistemului de Garanție-Returnare. În prezent, procentul celor care declară că nu și-au schimbat obiceiurile crește până la 59%, datele indicând că românii s-au adaptat mai bine la noul sistem de gestionare a deșeurilor, față de estimările inițiale.

Cu toate acestea, o treime dintre români (34%) schimbă modul în care cumpără băuturi îmbuteliate o dată cu implementarea noii legislații. Astfel, 15% optează pentru ambalaje mai mari, pentru a plăti de mai puține ori garanția, în timp ce 10% cumpără mai rar, iar 9% că aleg produse mai ieftine la raft.

Trimite articolul

X
Taguri:
ambalaje cu garanție ,
returnare ,
studiu
1 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. K62i says:
    June 25, 2024 at 8:00 am

    Doar vrajeala, nu prea este valabila sondajul ,doar marketing!

    Reply
  2. powered by Surfing Waves

    BIHON Sport local

    CS Diosig Bihardioszeg a suferit a opta înfrângere în play-out-ul din Seria 10
    Cu o echipă formată preponderent din juniori, în primul unsprezece fiind 8 jucători născuți între anii 2005-2009, CS Diosig a mai înregistrat o înfrângere, de data aceasta în deplasare.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    S-a dat startul înscrierilor pentru „Bursele și rezidențele de creație literară Familia”, ediţia a II-a
    Se oferă trei burse, respectiv trei rezidenţe, pentru categoriile: proză, poezie şi literatură pentru copii.

    România

    Tutun interzis minorilor: Noi afișe obligatorii în magazine și controale mai stricte
    Comercianții care vând produse din tutun sau produse conexe sunt obligați prin lege să afișeze un anunț clar privind interdicția vânzării acestora către minori și dreptul vânzătorilor de a solicita actul de identitate al cumpărătorilor.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de apă

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    ADVERTORIAL
    Stoc actual, prețuri speciale – Alege un autoturism verificat de la Das WeltAuto D&C Oradea
    Dacă ești în căutarea unei mașini rulate, dar într-o stare excelentă, acum este momentul ideal să profiți de ofertele speciale de la Das WeltAuto D&C Oradea.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Interviu Alisia Sere, concurentă la X Factor: „îmi place foarte mult să performez live, mă simt făcută pentru muzică”
    Alisia Sere a cucerit juriul și publicul X Factor cu interpretarea piesei „Valerie”.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Un bărbat ce se prezenta călugăr la Muntele Athos este judecat pentru înșelăciune
    Procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Oradea l-au trimis în judecată pe un bărbat de 31 de ani, din București, acuzat că s-a prezentat drept preot și călugăr la Muntele Athos și a înșelat o persoană din Bihor cu 1.200 de lei.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.