[eadvert]
Conform rezultatelor studiului realizat de Reveal Marketing Research, 70% dintre români declară că returnează toate ambalajele marcate cu simbolul SGR. Dacă în noiembrie 2023, o treime dintre români (36%) intenționau să returneze parțial ambalajele, în prezent 19% au adoptat acest comportament ocazional.
În funcție de caracteristicile demografice, reprezentanții Generației Z, cu vârste cuprinse între 18-24 de ani, sunt cei care returnează într-o proporție semnificativ mai mică ambalajele marcate cu SGR de fiecare dată (59% vs 70% total eșantion).
Locuitorii din mediul urban se diferențiază față de cei din mediul rural ca returnând toate ambalajele marcate cu SGR într-o proporție semnificativ mai mare (75% mediul urban vs 63% mediul rural). Această diferență poate fi atribuită numărului redus sau chiar absenței punctelor de returnare din mediul rural.
2 din 5 români returnează ambalajele
Îndreptându-ne atenția către frecvența cu care românii returnează ambalajele cu garanție, 42% le aduc la punctele de colectare o dată pe săptămână, 29% de 2-3 ori pe săptămână, iar 15% o dată pe lună.
Ca tendință, frecvența cu care românii vizitează punctele de colectare a ambalajelor cu garanție dintr-o lună obișnuită crește o dată cu înaintarea în vârstă. Spre exemplu, 38% dintre cei între 35-44 ani preferă să returneze ambalajele de 2-3 ori pe lună (vs. 29% total eșantion), în timp ce 51% dintre persoanele mature peste 55 ani merg săptămânal la punctele de colectare (vs. 42% total eșantion). Această evoluție sugerează o creștere a conștientizării și a responsabilității față de economisire și reciclare o dată cu înaintarea în vârstă.
Referitor la motivația principală care stă la baza obiceiului de a returna ambalajele din SGR, observăm o creștere semnificativă de la 31% (noiembrie 2023), la 39% (iunie 2024) în rândul celor care declară că recuperarea banilor plătiți pe garanție reprezintă principalul imbold. Tinerii între 25-34 ani se diferențiază prin faptul că acordă o importanță semnificativ mai mare recuperării garanției de la achiziție (44% vs 39% total eșantion).
Reclamă modul de funcționare a SGR
Rezultatele studiului Reveal Marketing Research arată că ambalajele de plastic cu garanție sunt cele mai frecvent returnate de către români (84%), urmate de ambalajele din sticlă (56%) și de cele din metal (55%). În funcție de gen, bărbații obișnuiesc să returneze în mai mare măsură decât femeile atât ambalajele din metal (62% bărbați vs 50% femei), cât și pe cele din sticlă (61% bărbați vs 53% femei).
Măsurând gradul de satisfacție referitor la aplicarea programului de garanție-returnare, doar 45% dintre români se declară mulțumiți sau foarte mulțumiți de modul în care acesta funcționează.
În viziunea românilor principalele soluții pentru îmbunătățirea Sistemului de Garanție-Returnare sunt reprezentate de creșterea numărului de puncte de returnare (55%) și campaniile de informare și educare (24%).
În noiembrie 2023, 44% dintre români considerau că nu își vor schimba comportamentul de cumpărare și consum al băuturilor îmbuteliate o dată cu implementarea Sistemului de Garanție-Returnare. În prezent, procentul celor care declară că nu și-au schimbat obiceiurile crește până la 59%, datele indicând că românii s-au adaptat mai bine la noul sistem de gestionare a deșeurilor, față de estimările inițiale.
Cu toate acestea, o treime dintre români (34%) schimbă modul în care cumpără băuturi îmbuteliate o dată cu implementarea noii legislații. Astfel, 15% optează pentru ambalaje mai mari, pentru a plăti de mai puține ori garanția, în timp ce 10% cumpără mai rar, iar 9% că aleg produse mai ieftine la raft.
Trimite articolul
XDoar vrajeala, nu prea este valabila sondajul ,doar marketing!