Anul 2024 ar putea aduce între 80 și 240 de km de șosele noi.
[eadvert]
În 2023, România a trecut oficial de borna simbolică de 1.000 de kilometri de șosele de mare viteză – autostrăzi și drum expres. Inaugurarea prin care s-a depășit borna simbolică a venit abia în septembrie (puțin peste 13 km pe A3).
Anul acesta au fost dați în trafic aproximativ 81 de km noi (dintre care 49 km de autostradă și 32 km de drum expres). Anul 2024 ar putea aduce mai multe inaugurări etapizate, potrivit unei analize făcute de Hotnews.ro.
Într-un scenariu mai mult decât optimist, anul viitor ar putea fi inaugurați 256 km noi de șosea. Într-un scenariu moderat, 197 km, iar într-un scenariu realist 84 km.
La final de 2023, România are aproximativ 1.075 de kilometri de autostradă și drum expres în exploatare. Comparativ, Ungaria are aproape 1.900 de kilometri de autostradă și drum expres, deși este mai mică decât România. Polonia are o astfel de rețea de cca. 5.000 km.
Autostrăzi și drumuri expres deschise în 2023
- 13,55 km pe A3 Nușfalău – Suplacu de Barcău
- 10 km (din 19 km) pe A0 Nord, Lotul 2
- 15,7 km pe A3 Chețani – Câmpia Turzii
- 10 km (din 16,3 km) pe A0 Sud, Lotul 2 (urmează până la final de an, deși constructorul și autoritățile trag tare pentru Lotul 2 complet, dar și continuarea până la DN4 în sistem de drum național – half-profile)
- aprox. 32 km de drum expres pe DEx12 între Slatina și Colonești.
Alte proiecte rutiere importante deschise în 2023
- Podul peste Dunăre de la Brăila, deși parțial și cu restricții, o bună parte din proiect încă nu e gata
- Pasajele tip giratorii-suspendate de la Berceni și de la șoseaua Olteniței de pe Centura Capitalei
- Pasajul rutier de la Drajna spre A2
- Podul în arc de pe DN73 la Podu Dâmboviței, pe culoarul Rucăr-Bran
- Pasaj pe Centura Aradului peste calea ferată din Micălaca.
Rateurile din 2023
Cel mai important rateu din anul 2023 constă în nefinalizarea celor două loturi pe A0 Sud unde lucrează turcii de la Alsim Alarko. Atât constructorul, cât mai ales conducerea de la drumuri și Transporturi, au tot dat ca sigur finalizarea în 2023 a celor două tronsoane (circa 33 km), de la DN6 până la A2.
Ministrul Sorin Grindeanu a declarat în repetate rânduri că lucrările vor fi gata în acest an, deși acest lucru evident nu s-a întâmplat.
Probleme au fost și la Podul peste Dunăre la Brăila, unde inaugurarea s-a făcut cu întârziere și a venit la pachet cu deficiențe tehnice și de execuție.
sursă: tion.ro
Trimite articolul
Xautostrazi cu beneficiarii final doar strainii, din accize si tva/ul de de la un sandwich, statul nu o să aibă bani nici să le vopsească..
Cea mai mare rusine a politicului romanesc de dupa ’89 este “Starea autostrazilor din Romania”. Toate tarile foste comuniste au autostrazi care se intorc dupa soare, s-au facut investii masive si cu cap in acest domeniu, numai Romania a ramas codasa la acest capitol si ce mi se pare gravissim este ca UE, aliatii sau partenerii strategici ne hotarasc starea autostrazilor romanesti. Rusine tuturor politicienilor fara coloana vertebrala, tradatori si fara scoala.
De nu sar fura atâta,de sar face lucrările cu orice firma,ka la licitație sa poată licita orice firma din UE cred ca am avea autostrăzi Dedemult dar Mna asa se vrea,oare de ce?NUI SATURA PE CIOFLINGARI ASTEA CORUPȚI NIMENI PE LUMEA ASTA.
dacă cel mai lung tronson continuu abia depășește 200 km. Adică nu poți șofa nici măcar 2 ore fără întrerupere pe autostradă…
Romania – 4,5 km./1000 km2
Bulgaria – 7,8 km./1000 km2
Polonia – 16,3 km./1000 km2
Ungaria – 20,4 km./1000 km2,
despre ce vorbim?
Nici o strategie de constructii, se apuca fara cap de zeci de autostrazi sau drumuri expres care se termina dupa zeci de km ,practic degeaba avem 1000km daca sunt di cinzeci de bucati!