BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
România
Starea autostrăzilor din România, la final de 2023. Un drum lung și anemic până la 1.000 km de șosele de mare viteză

Starea autostrăzilor din România, la final de 2023. Un drum lung și anemic până la 1.000 km de șosele de mare viteză

la 2 January 2024 06:30 Reactualizat la: 30 December 2023 09:34
6 Comentarii

Starea autostrăzilor din România, la final de 2023. Un drum lung și anemic până la 1.000 km de șosele de mare viteză

Constructorii români de autostrăzi au asociație FOTO: ARCA
2 January 2024 06:30 Reactualizat la: 30 December 2023 09:34
În 2023, România a depășit pragul de 1.000 de kilometri de șosele de mare viteză, deși stă la acest capitol mai slabist decât Ungaria, Bulgaria sau Polonia.
În 2023, România a depășit pragul de 1.000 de kilometri de șosele de mare viteză, deși stă la acest capitol mai slabist decât Ungaria, Bulgaria sau Polonia.

Trimite articolul

X

Anul 2024 ar putea aduce între 80 și 240 de km de șosele noi.

[eadvert]

În 2023, România a trecut oficial de borna simbolică de 1.000 de kilometri de șosele de mare viteză – autostrăzi și drum expres. Inaugurarea prin care s-a depășit borna simbolică a venit abia în septembrie (puțin peste 13 km pe A3).

Anul acesta au fost dați în trafic aproximativ 81 de km noi (dintre care 49 km de autostradă și 32 km de drum expres). Anul 2024 ar putea aduce mai multe inaugurări etapizate, potrivit unei analize făcute de Hotnews.ro.

Într-un scenariu mai mult decât optimist, anul viitor ar putea fi inaugurați 256 km noi de șosea. Într-un scenariu moderat, 197 km, iar într-un scenariu realist 84 km.

La final de 2023, România are aproximativ 1.075 de kilometri de autostradă și drum expres în exploatare. Comparativ, Ungaria are aproape 1.900 de kilometri de autostradă și drum expres, deși este mai mică decât România. Polonia are o astfel de rețea de cca. 5.000 km.

Autostrăzi și drumuri expres deschise în 2023

  • 13,55 km pe A3 Nușfalău – Suplacu de Barcău
  • 10 km (din 19 km) pe A0 Nord, Lotul 2
  • 15,7 km pe A3 Chețani – Câmpia Turzii
  • 10 km (din 16,3 km) pe A0 Sud, Lotul 2 (urmează până la final de an, deși constructorul și autoritățile trag tare pentru Lotul 2 complet, dar și continuarea până la DN4 în sistem de drum național – half-profile)
  • aprox. 32 km de drum expres pe DEx12 între Slatina și Colonești.

Alte proiecte rutiere importante deschise în 2023

  • Podul peste Dunăre de la Brăila, deși parțial și cu restricții, o bună parte din proiect încă nu e gata
  • Pasajele tip giratorii-suspendate de la Berceni și de la șoseaua Olteniței de pe Centura Capitalei
  • Pasajul rutier de la Drajna spre A2
  • Podul în arc de pe DN73 la Podu Dâmboviței, pe culoarul Rucăr-Bran
  • Pasaj pe Centura Aradului peste calea ferată din Micălaca.

Rateurile din 2023

Cel mai important rateu din anul 2023 constă în nefinalizarea celor două loturi pe A0 Sud unde lucrează turcii de la Alsim Alarko. Atât constructorul, cât mai ales conducerea de la drumuri și Transporturi, au tot dat ca sigur finalizarea în 2023 a celor două tronsoane (circa 33 km), de la DN6 până la A2.

Ministrul Sorin Grindeanu a declarat în repetate rânduri că lucrările vor fi gata în acest an, deși acest lucru evident nu s-a întâmplat.

Probleme au fost și la Podul peste Dunăre la Brăila, unde inaugurarea s-a făcut cu întârziere și a venit la pachet cu deficiențe tehnice și de execuție.

sursă: tion.ro

Trimite articolul

X
Taguri:
autostrazi ,
final de 2023 ,
promisiuni 2023 ,
romania ,
stadiu
6 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Claudiu says:
    January 2, 2024 at 10:37 am

    autostrazi cu beneficiarii final doar strainii, din accize si tva/ul de de la un sandwich, statul nu o să aibă bani nici să le vopsească..

    Reply
  2. Anonimul says:
    January 2, 2024 at 12:23 pm

    Cea mai mare rusine a politicului romanesc de dupa ’89 este “Starea autostrazilor din Romania”. Toate tarile foste comuniste au autostrazi care se intorc dupa soare, s-au facut investii masive si cu cap in acest domeniu, numai Romania a ramas codasa la acest capitol si ce mi se pare gravissim este ca UE, aliatii sau partenerii strategici ne hotarasc starea autostrazilor romanesti. Rusine tuturor politicienilor fara coloana vertebrala, tradatori si fara scoala.

    Reply
  3. Columbianu says:
    January 2, 2024 at 12:47 pm

    De nu sar fura atâta,de sar face lucrările cu orice firma,ka la licitație sa poată licita orice firma din UE cred ca am avea autostrăzi Dedemult dar Mna asa se vrea,oare de ce?NUI SATURA PE CIOFLINGARI ASTEA CORUPȚI NIMENI PE LUMEA ASTA.

    Reply
  4. degeaba cioturi de câțiva km says:
    January 3, 2024 at 3:13 pm

    dacă cel mai lung tronson continuu abia depășește 200 km. Adică nu poți șofa nici măcar 2 ore fără întrerupere pe autostradă…

    Reply
  5. densitatea contează says:
    January 3, 2024 at 3:23 pm

    Romania – 4,5 km./1000 km2
    Bulgaria – 7,8 km./1000 km2
    Polonia – 16,3 km./1000 km2
    Ungaria – 20,4 km./1000 km2,

    despre ce vorbim?

    Reply
  6. K62i says:
    January 3, 2024 at 8:18 pm

    Nici o strategie de constructii, se apuca fara cap de zeci de autostrazi sau drumuri expres care se termina dupa zeci de km ,practic degeaba avem 1000km daca sunt di cinzeci de bucati!

    Reply
  7. powered by Surfing Waves

    România

    Caz fără precedent în România: doi copii au cerut ordin de protecție împotriva propriilor părinți
    Doi frați, în vârstă de 13 și 15 ani, din județul Arad au cerut ordin de protecție împotriva părinților.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Laborator de idei la Teatrul Arcadia: primul workshop din proiectul „Minți curioase”, cu elevi din nouă școli orădene
    Proiectul „Minți curioase” este un demers de educație non-formală cu suport artistic.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    „Secrete de atelier” expuse de membri ai Atelierului de Fotografie din Debrețin
    Vor fi expuse peste 40 de fotografii de mari dimensiuni, alb-negru și color.

    BIHON CAO

    Compania de Apă Oradea angajează!

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunţ public privind decizia etapei de încadrare

    România

    O femeie de 22 de ani a fost omorâtă cu toporul în fața mamei și a copiilor. „Venea ăla micu’ alergând: A omorât-o! Mama!”
    Tânăra a fost ucisă în cursul zilei de luni, 16 iunie.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    A fost emisă autorizația de construire pentru primul tronson al DEx Oradea-Arad
    Constructorul are doi ani la dispoziție pentru finalizarea lucrărilor.

    Bihon CSM Oradea

    Bogdan Remeș revine în activitate și va juca pentru campioana României la polo, CSM Oradea
    Fostul internațional orădean Bogdan Remeș, care s-a retras din activitatea competițională în vara anului trecut, a decis să joace din nou.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.