La ceremonie participă preşedintele Klaus Iohannis, preşedintele Senatului, Nicolae Ciucă, premierul Marcel Ciolacu, dar şi ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
[eadvert]
Ulterior, circulaţia va fi deschisă pe pod.
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Ionel Scrioşteanu a precizat, miercuri, că “nu se plăteşte taxă de trecere a podului în primii 5 ani”.
Lungimea totală a podului este de 1.974,3 metri; înălţimea turnurilor este de aproximativ 193 metri de la partea superioară a fundaţiei, iar podul are 3 deschideri.
Lungimea totală a drumurilor (inclusiv podul) este de 23,413 km şi cuprinde două secţiuni: drumul principal Brăila – Jijila, cu o lungime 19,095 km, şi drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, în lungime de 4,328 km.
Potrivit secretarului de stat de la Transporturi, podul suspendat peste Dunăre este proiectat să aibă o durată de viaţă de 120 ani şi are un centru de monitorizare şi control care va înregistra permanent starea obiectivului, prin cei 50 de senzori instalaţi pe pod în punctele esenţiale.
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor a mai spus că, deşi podul este prevăzut cu trotuare, nu va fi deschis circulaţiei pietonale publice, trotuarele urmând să fie folosite strict pentru mentenanţă.
În prima etapă, traficul rutier va fi deschis pe relaţia parţială, cu descărcare în judeţul Tulcea pe drumul până la Măcin (etapa I), urmând ulterior ca varianta până la Jijila (etapa II) să fie finalizată cât mai repede.
sursa: AGERPRES
Trimite articolul
XDar drumul de pana la pod s a facut pana la urma ? :-)))))))))))))))
-
Este explicat in ultimul paragraf.
-
ALLEEA PANA LA POD DANCILA SI CU ORBAN VOR INSOTII PE CIOLANIS CAND VA FI GATA.
-
Cu 500 milioane de euro cat s-a cheltuit cu acest pod se putea construi cel putin 3 astfel de poduri .
-
in oradea se putea face maximum un pod peste Peta de banii aia.
Aici e dezvoltare, nu ca la Braila.