Cele mai sigure drumuri sunt înregistrate în Suedia, cu 22 de decese, anunță Comisia Europeană.
Potrivit unui raport al CE, media europeană este de 51 de morți la milionul de locuitori.
„Cele mai sigure drumuri sunt în Suedia, cu 22 de decese la milionul de locuitori, și Irlanda, cu 29 de decese. În timp ce România, cu 96 de decese la un milion de locuitori, Bulgaria, cu 89 de decese și Polonia cu 77, înregistrează cele mai mai rate de mortalitate în 2019”, se arată în raport.
Oficialii europeni susțin că sunt câteva state care au realizat progrese semnificative în reducerea deceselor cauzate de accidente rutiere, printre care se numără Grecia, Spania, Portugalia, Irlanda și cele trei țări baltice – Letonia, Lituania și Estonia.
Croația a înregistrat recordul de reducere a deceselor din accidente, între 30 și 40%.
În comparație cu anii anteriori, pe drumurile din UE și-au pierdut viața mai puține persoane în 2019.
Astfel, se estimează că 22.800 de persoane au murit în accidente rutiere anul trecut, în scădere cu 7.000 (23%) față de anul 2010, iar în comparație cu 2018 numărul morților a fost mai mic cu 2%.
„Cu o medie de 51% de decese la un milion de locuitori, UE rămâne de departe cea mai sigură regiune din lume când e vorba de siguranța drumurilor”, se mai arată în raportul CE.
Comisarul european pentru Transport, Adina Vălean, a declarat că obiectivul este „niciun deces și niciun rănit grav pe drumurile EU până în 2050”.
„Ne propunem cu 50% mai puține decese și cu 50% mai puține răni grave până în 2030 și știm că această țintă poate fi atinsă. UE a înregistrat o scădere substanţială a deceselor rutiere în trecut, dar în ultimii ani cifrele au stagnat. În plus, discrepanţele dintre state rămân uriașe. Ne vom atinge obiectivul doar prin combinarea de măsuri legislative, fonduri adecvate, standarde pentru vehicule și infrastructură, digitalizare și schimburi de bune practici”, a spus Vălean.
(sursa: Mediafax)
Trimite articolul
XRomania are cea mai mare rata de soferi iresponsabili.
asta din cauza ca politistii de la rutiera nu stau in teren, ci ies la amenzi ca sa faca banbi dupa bunul lor plac.
Romania are cei mai putini kilometri de autostrada raportati la suprafata! Politia rutiera are cele mai multe radare montate pe ,,autospeciale” de tot soiul, raportate la numarul de vehicule. Tot politia rutiera are cele mai putine echipaje de patrulare, astea raportate la orice vreti. Statistici….
-
Unu nu zice ca: Romania are cei mai multi soferi cu permisul luat pe monetar, pile si relatii chiar si extraconjugale si poate nu stiu nici citi.
…..aici se reflecta si gradul de civilizatie !!!
motivul nr. 1 este LIPSA DE AUTOSTRAZI !!! si in strainatate conduc masini romanii , acolo de ce nu mor pe capete doar in tara ?
-
Acolo nu se intampla atatea pentru ca se caca pe ei din cauza amenzilor si punctelor. Ex in Germania: punctele se sterg dupa 2,5 pana la 5 ani de la ultimul punct in functie de gravutate si dupa 8 puncte iti cumperi bicicleta sau faci abonament la bus
-
Rectificare. Și acolo mor pe capete românii. E plin internet-ul de știri cu accidente cauzate de români prin Europa. Primul motiv este lipsa educației. Avem cea mai mare rată de abandon școlar din Europa. “La ce-mi trebuie școală dacă eu mă duc să fac bijniță cu mașini din vest? Sau dacă merg la cules sparanghel, căpșuni, etc.”. Suntem necalificații Europei.
Mi-ar fi rusine sa fiu politist in ziua de azi, dar nu e tarziu sa-si spele pacatele prin luarea de atitudine si demascarea rutinei mizerabila interioare, impotriva proprii conduceri si colegi corupti/incompetenti. Totul incepe cu TINE dle politist! (cei de la locals nu se pun, ei Tre sa si daca sepuku incepand cu beltechi cu b mic)
Norvegia,o țară cu drumuri înguste și foarte înguste,relief “accidentat “,mai puțini km de autostradă decât România și semnificativ mai puține accidente rutiere.La noi,educația și-a spus și își spune cuvântul.
Acum,hai trimiteți-mă acolo,că la Teleorman și Vaslui m-ați trimis.
-
Du-te în Fjord-ul tău şi repetă merg cu trenul fac pe renul.
Daca ar fi autostrazi ar avea unde sa ma fereasca cei de pe sens, contrasens, drum principal cand se intersecteaza cu al meu, … . Talpa mea minte nu are, deci faceti drumuri ca sa aiba fiecare masina drumul ei.
Deci, daca nu sunt legi aspre pentru soferi, atunci la ce sa ne asteptam.
In momentul cand urci baut la vonal , folosesti o arma de minim o tona cu care poti sa omori oameni.
Vezi cazul nevestei lui gunoiul mort sa-l mance viermii in mormant de Adrian Paunescu , nevasta care a omorat in 2004 intr-o depasire 3 (trei oameni ) si nu a facut nicio zi de puscarie ( eu dadeam minim 5ani pe persoana decadata )sau cazul lui jegul de Huidu care tot intr-o depasire a omorat tot 3 persoane si ghici ce,nu a facut nicio zi de puscarie…. deci avem lege? NU !!!!
Poti sa omori cati vrei si nu faci nicio zi de inchisoare, ba chiar dupa 5 ani poti redobandi permisul anulat.
….si noua ne-ar fi rusine cu tine politist , treci inapoi la scoala !Nu esti in stare sa scrii doua propozitii corect !
-
Nu suntem la ora de gramatica
Chiar nu putem fi toti de acord aici?
Nu e asa greu; nu trebuie sa ne certam ca hienele la orice stire. Da, numarul mic de autostrazi este o problema – asta incepe sa se schimbe incet incet. Pe deasupra avem jumatate din tara acoperita de relief muntos, etc
Toate argumentele astea sunt legitime. Dar cea mai mare problema totusi suntem noi. Tinerii teribilisti care provoaca aceste accidente in cea mai mare parte nu sunt rezultatul lipsei de autostrazi (poti sa faci o corelatie cu ce a gasit statul in schimb, de acord), dar sunt in cea mai mare parte rezultatul educatiei execrabile oferita de familiile lor.
E destul de simplu…