Prin implementarea sistemului RO e-Transport, principalul obiectiv al ANAF este de a reduce decalajul fiscal de TVA, prin monitorizarea în timp real a mișcărilor de mărfuri pe drumurile naționale, identificând și investigând potențialele cazuri de nereguli sau de fraudă fiscală.
[eadvert]
Spre deosebire de raportarea în sistemul RO e-Factura, care are la bază un standard european de raportare, RO e-Transport este un sistem dezvoltat local. Un element cheie al RO e-Transport este generarea anticipată de coduri unice pentru fiecare transport (UIT). Această funcționalitate oferă posibilitatea de a urmări toate transporturile în mod individual, asigurând o monitorizare eficientă și precisă a activităților comerciale legate de transportul rutier de bunuri.
La nivel național, obligațiile declarării datelor cu privire la transportul bunurilor cu risc fiscal ridicat revin furnizorului din România, în cazul tranzacțiilor interne, sau operatorului economic care transportă, încarcă și descarcă pe teritoriul României bunuri cu risc fiscal ridicat.
În cazul persoanelor juridice, fapte precum cele de mai jos se sancționează cu amendă de la 20.000 de lei la 100.000 de lei, precum și cu confiscarea contravalorii bunurilor nedeclarate:
- nerespectarea prevederilor referitoare la obligația utilizatorilor de a declara în sistemul RO e-Transport datele referitoare la transporturile de bunuri ce intră sub incidența acestuia, astfel încât să poată fi identificate prin codul UIT;
- utilizarea de către operatorul de transport rutier a codului UIT peste termenul de valabilitate al acestuia;
- descărcarea pe teritoriul României a bunurilor care fac obiectul tranzacțiilor intracomunitare aflate în tranzit, cu excepția celor care fac obiectul depozitării sau formării unui nou transport din una sau mai multe partide de bunuri;
- declararea în sistemul RO e-Transport a unor cantități diferite de cele care fac obiectul transportului de bunuri.
Trimite articolul
XAmenzi si iar amenzi in tara jefuita de Covrigar si de generalul de izmene.
Sintem tara Amenzilor.
De ce sa amendenze si transportatorul pentru indiferenta sau miserupismul firmei exportatoare / importatoare ?
Cum poate presa sau influenta transpoetatorul pe importator / exportator ca sa declare si sa inregistreze in sistem marfurile, daca acesta este ori rau intentionat, ori indolent sau incompetent ?
Ca nu putem intelege vina transportatorului in cazul acesta in care el nu are nici un fel de parghie de a actiona.