El a subliniat că, în urma discuţiei cu autorităţile, „s-a stabilit ca termen ziua de miercuri pentru a fi făcute, împreună, modificările pentru cele două legi”, respectiv Legea 204/2019 privind activităţile de transport alternativ cu autoturism şi conducător auto şi Legea 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere.
[eadvert]
La întâlnirea de luni au mai participat reprezentanţi din partea confederaţiilor din domeniul transportului rutier: Confederaţia Operatorilor de Transport din România (COTAR), Federaţia Operatorilor de Transport din România FORT, precum şi reprezentanţi din partea companiilor Uber şi Bolt.
Din partea autorităţilor au participat reprezentanţi din cadrul Secretariatului de Stat al Guvernului şi o delegaţie de la Ministerul Digitalizării.
Sute de taximetrişti au protestat luni în Piaţa Constituţiei solicitând, printre altele, respectarea art. 6 din Legea 204/2019 cu privire la fiscalizarea curselor şi comisioanelor printr-o entitate fiscală înregistrată la ONRC cu suspendarea avizului tehnic până la intrarea în legalitate.
„Guvernul vrea să ne ajute, să fie modificate cele două legi, să fie concurenţă legală şi loială. În termen de o lună, începând de miercuri, trebuie să se formeze o comisie în cadrul Guvernului care să vizeze şi să modifice legile”, a menţionat Cristian Coman, organizatorul protestului.
El a subliniat că vor fi oprite protestele dacă guvernanţii modifică legile şi sunt rezolvate revendicările în 30 de zile.
„În cazul în care cele cinci puncte nu sunt modificate – şi observăm o discrepanţă între ceea ce vrea şoferul din stradă şi ce vor guvernanţii şi patronatele, vom ieşi în stradă încă o dată. Avem suportul şi din ţară. Am promis că la următorul protest vom fi mai mulţi. Sper să nu fie cazul să mai facem încă un protest, dar istoria ne-a dovedit că ni se promit anumite chestii şi ni se lungesc termenele de la o lună la alta. Poziţia noastră este fermă în continuare, nu mai avem încredere în promisiuni până nu vedem ştampilat şi publicat în Monitorul Oficial”, a adăugat Cristian Coman.
Taximetriştii solicită şi eliminarea posibilităţii de emitere a copiei conforme pentru autoturismele deţinute de operatori cu contract de comodat sau închiriere, ridicarea pragului de autorizare la vechimea maşinii, minimum E6, interzicerea colantării, sau aplicarea regulamentelor locale cu privire la reclame, pe autoturisme la platformele digitale, precum şi eliminarea „tarifului dinamic”, potrivit recomandărilor de la Consiliul Concurenţei cu privire la practicile înşelătoare.
sursa: Agerpres
Trimite articolul
XNu va este rușine Uber ,Bolt ma duce și o cursa de 900m în schimb am vrut sa iau taxi 3 stații de masina și după ce m-am dus la 3 și m-au refuzat ca e cursa mica a acceptat unu dacă îi dau 50 lei
Da ma obligați voi sa folosesc taxiul dacă nu vreau
-
Bine, in alte localitati (municipii si chiar orase), taximestristii utilizeaza si ei aplicatii similare (eu folosesc Startaxi, sigur sunt si altele), si culmea, vin la comenzi de acest gen. Iar de luat taxi din gara…daca nu e Felix sau cel mai rau caz Nufarul, trebuie sa fii tare norocos.
-
Si un pensionar cu telefon cu taste ce face?
-
Mai intai ar trebui sa se spele, sa taca cand nu ii intreaba nimeni nimic si sa fie respectuosi. Mai apoi pot sa ceara lucruri…
-
Și clienții trebuie să se spele,mai dă-i în kkt de nespălați
De cand decide unul de la pelicanu ce sa comand eu pe banii mei? Daca merg cu pelicanul sau bolt este alegerea mea, ati inteles bossilor?
50lei bosss 1 statie, bine boss mai asteapta ca iau boltul!
-
De unde scoti minciunile astea? Taci din gura ca tu nu ai bani nivi de bilet Otl. Fa propaganda asta in alta parte cu 50 de lei
-
@cornel: din patite, boss, mergi si convinge-te, boss! Din 10 curse la cate niciunul pui ceasul boss?
-
Dar ce vrea clientul? Dar ce vor soferii bolt nu conteaza? Decat ce vor taximetristi pentru mine este irelevant nu ma reprezinta nu am nevoie de ei atata timp cat am bolt si uber
-
Arr-ul sa verifice toți șoferii de taxi, cei ce au licență taxi sa nu poată deține și atestat ridesharing. Iar ce vor cu comodat ul cred ca este o gluma, asa au și ei la mașini, sunt curios cum vând sau cumpăra licențe. Eu sunt liber sa aleg sa circul cu cine vreau. Cei de la taxi sa nu supere populația, poate cerem un referendum pe aceasta tema și cred ca o sa dispară TAXI.!
-
Daca dispare taxi ai sa platesti 50 lei pe km.De ce crezi ca pravtica tarife low cost?!Sa distrugavtaximetria localaiarvapoi sa faca ce tarif vor ei.Gandeste…ca nu esti planta.
-
-
Sa plateasca si ei taxe la stat ca taximetristii boule! Sa joace toata lumea pe aceleasi reguli, atunci sa vedem cine mai face Bolt si la ce tarife
-
Eu am srl ca să pot face bolt. Cred ca platesc destule taxe la stat prietene.
-
Și dispeceratul Bolt îl plătești.Jumatate din câștig.Hai că e bine
-
-
-
Corect. Lasa-i sa latre ca latra ca prostii. Auzi la ei concurenta neloiala. Cat tupeu au taximetristii nu are tara asta la un loc
Taximetristii, in afara ca sunt jegosi cu un comportament de mahala, cu masinile imputite, sunt jumate din ei si colaboratori la Uber si Bolt. Sibmarea cauza este ca asa cum sunt pe taxi asa se comporta si pe Uber. Si acum fac gura. Aplucatii sunt si pe furmele de taxi dar lumea nu le foloseste ca s.au saturat si le e scarba de ei.
Arr-ul sa verifice toți șoferii de taxi, cei ce au licență taxi sa nu poată deține și atestat ridesharing. Iar ce vor cu comodat ul cred ca este o gluma, asa au și ei la mașini, sunt curios cum vând sau cumpăra licențe. Eu sunt liber sa aleg sa circul cu cine vreau. Cei de la taxi sa nu supere populația, poate cerem un referendum pe aceasta tema și cred ca o sa dispară TAXI.!
-
Să spui unde lucrezi,ca să facem referendum, să dai comision la Bolt 25%+TVA din ce câștigi,unde lucrezi acum,ca șoferii la Bolt
Poate voi,cei care comentează pe tema articolului nu înțelegeți nemulțumirea taximetriștilor sau nu vreți sa-ntelegeti (ați avut probleme cu ei v au făcut japca sau mirosea in mașina )nimeni nu va obligă să mergeți cu taxiul doar legea sa fie lege pt toți. Va rog mai citiți o dată articolul și după faceți comentarii
De acord – voi știți cât plătește Uber și Bolt la stat? Unu 2% și altul 1%
Puneți frate impozitul și la ei, deasemenea audit urî și la flote, că încasează ca la nebuni și nu plătesc contribuțiile la stat…
Da, intr adevăr, unii taximetriști sunt mai puțin ok și mașinile sunt un pic murdarici, daaarrr degeaba ai Bolt și Uber și nu îți vine unde ai nevoie, de exemplu am fost la un centru comercial și 3 boltisti mi au anulat comanda, nu voia niciunul să vină… Curios lucru, a venit un taximetrist și a fost și mai ieftin ca la Bolt, cu tot cu bacșiș… Deci, na… E cu dus întors…
Acest lucru se întâmplă în București nu și în alte orașe din țară deci nu judecați pe toți taximetriști eu sunt din Cluj așa ceva nu vedeți la Cluj aici se aplică și legea greșești plătești
Șoferii de taxi se confruntă cu o mare provocare: competiția neloială din partea serviciilor de ridesharing, precum Uber sau Bolt. Aceste servicii aplică tarife mult mai mari, de până la 6-7 ori mai mari, comparativ cu taxiurile tradiționale. Asta înseamnă că o cursă scurtă poate costa de multe ori mai mult, o veste proastă pentru buzunarele noastre.
Dar de ce e asta important? Ei bine, pentru că banii pe care îi plătim pentru aceste servicii nu rămân aici, în țara noastră. Aproximativ 25% din acei bani părăsesc țara, nu rămânând să sprijine economia noastră locală. În plus, șoferii de ridesharing nu plătesc taxe și impozite în aceeași măsură ca și taximetriștii. Asta înseamnă că bugetul de stat pierde bani, bani care ar putea fi folosiți pentru a îmbunătăți infrastructura sau serviciile publice.
Dar problema nu se oprește aici. Cu cât mai mulți șoferi de ridesharing pe străzi, cu atât mai multă poluare și aglomerație. Asta înseamnă că traficul devine mai încet, iar aerul devine mai toxic. Nu e bine nici pentru noi, nici pentru mediul înconjurător.
În plus, dacă taximetriștii dispar și serviciile de ridesharing rămân singurele opțiuni de transport, putem asista la o creștere dramatică a tarifelor. Am văzut deja exemple când o cursă de nici 1 km ajungea să coste și 50 de lei, iar aceasta ar putea deveni norma dacă monopolul este obținut de marile multinaționale.
Deci, e timpul să luăm măsuri pentru a proteja această breaslă importantă. Limitarea serviciilor de ridesharing ar putea fi o soluție pentru a asigura o economie mai sănătoasă și un mediu mai curat pentru noi toți.
-
Si mi-se rupe ca nu raman, atata timp cat eu pe banii mei ce platesc astept calitate !!!! Sa va fie rusine! de 3 ani nu mai circul cu taxiurile voastre infecte
E ca și cum Mc Donalds ar face protest împotriva la KFC . Voi chiar sunteți idioti ?
Zdrente ce sunteti, in veci nu mai circul cu taxiul… Sa va fie rusine, puturosilor. Stati in masinile alea infecte va besiti ca taranii si pe langa asta mai sunteti si niste afemeiati notorii, Vom plati UBER si BOLT. Al naibii si pielea voastra de taximetristi
Foarte tare!
Corect ! adevărat vă spun vouă ! … Deci , pe portiera taxiului meu este LIPIT !!!! frumos civilizat negru pe alb LEGAL !!! tarifele și firma companiei de taxi unde prestez cum se cere în LEGEA TAXIMETRIEI !!! PE bordul mașinii mele de taxi se află ECUSONUL ce conține poza mea , tarifele , firma companiei de taxi la care prestez și semnătura primăriei localității unde prestez acest serviciu LEGAL !!! CUM SE CERE ÎN LEGEA TAXIMETRIEI , ÎN bordul taxiului se află documentele aferente ceace cere legea taximetriei , ATESTATUL TAXIMETRISTULUI VALABIL ! , AUTORIZAȚIILE ÎN ORIGINAL /COPIE , AGREEREA TAXI , METROLOGIA , ASIGURAREA OBLIGATORIE / ȘI DE CLIENT ȘI DE BAGAJE !!! CUM SE CERE ÎN LEGEA TAXIMETRIEI !!! trecem la casa de marcat …ceace este mai important …DECI , CEASUL DE TAXAT // F I S C A L I Z A T !!! // este montat vizibil pe bordul taxiului în poziția corectă pt a fi vizibil și pt client ( și nu ascuns pe sub preșuri , sub scaun , sau alte locuri dubioase ) cu sigiliul de plumb autorizat de către metrologie și service !!! CUM CERE LEGEA TAXIMETRIEI !!! cu CASETA TAXI care are trei culori de funcționare ROȘU , VERDE ( pe laterale ) GALBEN ( în mijloc ) INSCRIPȚIONAT MARE “” TAXI ,, care funcționează concomitent cu ceasul de taxat !!! CUM CERE LEGEA TAXIMETRIEI !!! deci cînd va fi aceste lucruri și la cei cu UBER ȘI BOLT REZOLVATE atunci putem spune că e ok și pot să circule printre noi taximetriștii !!! DAR PÎNĂ ATUNCI EJECT AFARĂ !!! PUNCT