„Recomandăm consumatorilor verificarea preţurilor prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs, practică ce a dus la îmbunătăţirea constantă a modalităţilor de prezentare a preţurilor şi reducerilor de către magazinele electronice”, a scris Sebastian Hotca, președintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, pe pagina sa de Facebook.
ANPC, prin intermediul Centrul European al Consumatorilor România – ECC Romania, a realizat un ghid pentru consumatorii care vor să achiziţioneze produse în perioada marilor reduceri de preţuri de Black Friday. Potrivit sursei citate, indiferent ca este vorba de un magazin online sau de unul clasic, preţul trebuie întotdeauna afişat clar, lizibil, în lei şi cu toate taxele incluse (TVA şi alte taxe suplimentare, dacă este cazul). În plus, există mai multe comparatoare de preţuri unde poate fi verificată evoluţia în timp a preţurilor produselor. Aceasta posibilitate oferă consumatorului mai mult control asupra deciziei sale şi face ca magazinele să evite, în general, afişarea unor reduceri nereale.
Orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat; fie prin menţiunile “preţ nou”, “preţ vechi” lângă sumele corespunzătoare; fie prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat.
De asemenea, preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă / preţului anterior. ANPC subliniază că preţul de referinţă / preţul anterior reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus.
Citiți principiile noastre de moderare aici!