„Pentru prima dată în România, o firmă și o instituție financiar-bancară și-au rezolvat nemulțumirile prin negociere, în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) și nu au mai apelat la instanță. În același timp, zeci de procese aflate în diferite stadii în instanțe se opresc la cererea consumatorilor sau la recomandarea băncilor, pentru a se soluționa amiabil, cu ajutorul unui conciliator CSALB”, potrivit unui comunicat de presă.
În relație cu persoanele juridice CSALB poate soluționa doar litigii care au ca obiect serviciile sau instrumentele de plată sau emiterea de monedă electronică.
[eadvert]
Administratorul unei firme planifica o investiție de aproximativ 1 milion de euro în Harghita și din greșeală a transferat forinți în contul de Euro, iar banca a făcut conversia automat, fără să îl anunțe și la un curs defavorabil.
„Din tranșa de transfer pe care o făcusem, pierderea din cauza cursului era de peste 20.000 de euro. Din fericire am găsit înțelegere la BCR și am reușit să recuperez 15.000 de euro, după doar două săptămâni de negocieri. (…) Din punctul de vedere al parteneriatului de afaceri, banca a procedat corect față de mine”, a spus administratorul firmei, Peter Papp.
„Concilierea în sine este un act de eficientizare a relației de business, un act etic pe care toți ni-l dorim și, până la urmă, este și un act de educație financiară. Un astfel de proces propus de CSALB eficientizează timpul pe care toți îl alocăm unor posibile litigii, resursele financiare și resursele legale. Câștigăm, de fapt, o relație pe termen lung cu clienții noștri și clienții se bucură de beneficiile unei astfel de concilieri. Cu toții trebuie să avem încredere în conciliatori deoarece sunt oameni cu o largă expertiză. Cred că arătăm responsabilitate dacă facem pasul spre conciliere”, a afirmat Dana Dima (Demetrian), vicepreședinte BCR.
Alexandru Păunescu, membru în Colegiul de Coordonare al CSALB, menționează că cele două părți și-ar fi găsit rezolvarea în instanță, dar, din fericire, au ales să rezolve problema amiabil.
„Într-un parteneriat de afaceri se întâmplă și situații ca aceasta, în care banca să se simtă îndreptățită de lege, iar partenerul de afaceri să se simtă penalizat prea aspru pentru o simplă eroare. Practic, concilierea este cea care reușește să apropie și să împace opiniile divergente ca acestea. Teoretic, CSALB poate concilia și relația dintre persoane juridice încă de acum doi ani, însă unele mecanisme par uneori prea utile ca să fie și adevărate. Poate de aceea abia acum avem prima conciliere dintre persoane juridice, în România. În cei doi ani de când serviciile noastre se adresează și persoanelor juridice, Centrul a primit doar 9 cereri de conciliere de la diverse companii. Aproape toate vizează costul creditelor contractate și nu au ca obiect serviciile/instrumentele de plată sau emiterea de monedă electronică, singurele categorii de spețe pe care le putem supune negocierii, potrivit legii”, spune Alexandru Păunescu, membru în Colegiul de Coordonare al CSALB.
(sursa: Mediafax)
Citiți principiile noastre de moderare aici!