Conform acestuia, portofoliul educațional este obligatoriu începând cu generația de preșcolari care intră în grupa mijlocie, respectiv cu generația de elevi care intră în clasa pregătitoare, în anul școlar 2024-2025. Prezenta metodologie utilizează două tipuri de instrumente specifice sistemului educațional.
Scopul acestora este de a susține dezvoltarea potențialului propriu de către beneficiarii primari, preșcolari și elevi din învățământul preuniversitar, prin colaborarea cadrelor didactice, a părinților și a altor participanți din comunitatea educațională, având ca orientare profilul absolventului.
Conform Articolului 3, aliniatul 2, cele două tipuri de instrumente specifice sistemului educațional sunt: „a) portofoliul individual – instrument folosit în activitatea de documentare a progresului individual și implicit, în activitatea de concepere a măsurilor din planul individualizat de învățare sau din planul educațional personalizat (după caz); b) portofoliul educațional – instrument folosit în activitatea de documentare a traseului educațional al copilului/elevului, cu influențe clare asupra orientării școlare/profesionale a acestuia”.
Ce conțin portofoliul individual și portofoliul educațional
Potrivit proiectului, portofoliul individual cuprinde produse sau rezultate ale activităților desfășurate în contexte formale, nonformale și informale de învățare, cum ar fi: desene, fotografii, colaje, proiecte, lucrări practice/creative etc. și este predat părintelui sau după caz, elevului, la sfârșitul anului școlar.
Portofoliul educațional cuprinde documente relevante pentru rezultatele învățării elevilor:
- a) planul individualizat de învățare al elevului, inclusiv recomandări de recuperare a pierderilor de învățare;
- b) planul educațional personalizat, în cazul elevilor cu cerințe educaționale speciale;
- c) rapoarte descriptive de evaluare de la finalul învățământului preșcolar, al clasei pregătitoare și al clasei I, rezultatele evaluărilor de la nivelul claselor a II-a, a IV, a VI-a, ale evaluării naționale de la finalul clasei a VIII-a și ale examenului de Bacalaureat;
- d) diploma de absolvire și foaia matricolă, pentru absolvenții de gimnaziu și de liceu;
- e) certificări care prezintă rezultate la disciplinele de studiu, pe ani de studiu/niveluri de școlarizare;
- f) certificatul de calificare profesională de nivel 3 sau 4, pentru absolvenții de liceu;
- g) diplome, certificate, alte înscrisuri obținute în urma evaluării competențelor dobândite în diferite contexte formale, non-formale și informale;
- h) recomandări de orientare școlară și profesională ori de încadrare într-o formă de învățământ de nivel superior sau pe piața forței de muncă etc.
După terminarea învățământului obligatoriu, portofoliul educațional poate fi îmbogățit cu rezultate obținute din activități de învățare continuă. Portofoliul educațional nu va putea fi utilizat în scopul ierarhizării și al comparării elevilor în sens discriminatoriu. Acesta va putea fi în format fizic sau în format digital, stocat pe o platformă de tip catalog școlar, iar decizia privind organizarea acestuia este luată de preșcolar/elev împreună cu cadrul didactic.
Trimite articolul
XInca un dosar cu sina ??? :-))) Bravo !
frate, tot ce faceți e așa de greșit și de pervers, că nici nu se poate corecta. dar e ok, nu mai durează mult.
… cei sapte ani de acasa.
Alte aberații birocratice. Se mai mira că fuge lumea din sistem !🤬🤮
La ce să te astepti la Ligia Deca? La prostii. E protejata lui Iohannis si lector făcut din pix la SNSPA.