Timpul îndelungat petrecut la interior precum şi regulile de distanţare socială impuse de autorităţi i-au determinat pe oamenii din toată lumea, inclusiv România, să adopte sau să cumpere un animal de companie, fie el câine, pisică, hamster sau altă vietate, conform ZF.
[eadvert]
Fie doar pentru că aveau nevoie de companie, fie că aveau nevoie de o scuză în plus pentru a ieşi din casă, oamenii au decis în 2020 mai mult ca niciodată să aibă un animal de companie, însă trendul exista deja într-o lume tot mai grăbită şi mai singură.
Piaţa de hrană pentru animale de companie şi de alte produse adiacente a sărit anul trecut pentru prima dată pragul de 3 mld. lei, după un galop de circa 23% în pandemie, un an atipic în care oamenii au stat tot mai mult acasă şi au decis în număr mare să aibă un prieten necuvântător.
Această piaţă se afla deja pe un trend ascendent de mai mulţi ani, trend ce se va menţine şi în 2021, când vânzările totale – hrană şi alte bunuri – ar urma să sară de 3,6 mld. lei.
Mai exact, în perioada 2015-2021 vânzările de profil aproape se vor fi triplat.
Evoluţia bună vine şi în contextul în care în România moda animalelor de companie a apărut mai târziu, însă odată cu creşterea puterii de cumpărare şi cu călătoriile către Vest, numărul persoanelor care cumpără sau adoptă un animal a crescut.
Sursa: Mediafax
Citiți principiile noastre de moderare aici!