Printre subiectele abordate, o atenție deosebită a fost acordată proiectelor de planuri-cadru pentru învățământul liceal. Discuțiile pe această temă au condus la o serie de concluzii comune, menite să sprijine modernizarea educației și adaptarea acesteia la nevoile reale ale elevilor:
- susținerea descentralizării, astfel încât școala și elevii să aibă un cuvânt mai important de spus în curriculum, inclusiv printr-un ghid care să susțină decizii informate, valorizând astfel și planul individualizat de învățare;
- susținerea transversală a disciplinelor legate de cultura națională, în condițiile regândirii modelelor și programele, pentru a facilita asimilarea adecvată a acestora indiferent de filieră;
- reducerea încărcării curriculare pentru a permite o educație mai eficientă și personalizată, după principii psihopedagogice bazate pe dovezi;
- includerea unor materii relevante pentru viață, precum educația pentru sănătate, educație pentru media, educația civică și gândirea critică, nu doar ca unități de învățare în discipline din trunchiul comun, ci și ca discipline oferite prin curriculum la decizia elevului din oferta școlii.
Citiți principiile noastre de moderare aici!