Investiția cu fonduri europene, făcută prin Planul Național de Redresare și Reziliență, ar putea revoluționa sistemul feroviar din România.
[eadvert]
Ministrul Cătălin Drulă a declarat în cadrul unei conferințe pe teme feroviare că România ar vrea să testeze trenurile cu hidrogen, o tehnologie promițătoare, implementată deja în țări precum Olanda, Germania, Austria și Italia.
„Prin Planul Național de Redresare și Reziliență avem o axă de finanțare și pentru material rulant, trenuri electrice și pe hidrogen. Am avut o discuție și cu industria […]. M-aș bucura să fim «early adopters», să avem această tehnologie. Asta ne-ar permite să folosim bani europeni și să atingem obiectivele globale europene în ceea ce privește emisiile de carbon”, a spus Drulă la conferința Zilele Feroviare.
Ulterior, Drulă a folosit expresia „când vede olteanul girafa” pentru a scoate în evidență neîncrederea oamenilor într-un proiect viabil.
„Ne-ar putea ajuta și să dezvoltăm o industrie […]. Voi folosi o expresie − «când vede olteanul girafa» – când vom vedea trenul pe hidrogen, când vom merge cu el și vom vedea că este o tehnologie fezabilă și în operare, cred că asta va contribui la promovarea acestei tehnologii”, a spus ministrul.
Trimite articolul
XCumparați niște biboli să tragă trenul, la cât de încet merg și așa, nici n-ar avea întârziere.
vrea să cumpere trenuri cu hidrogen in loc sa refaca calea ferata pentru viteze mai mari.
Sa cumpere OZN-uri e mai ieftin.
Altă gogoaşă pentru “botanişti”,sunt mulți,gura lor trebuie hrănită.
Bai desteptilor, pana sa cumparati voi trenuri varf de gama sau avangardiste, nu mai bine reparati si modernizati calea de rulare, liniile, ca sa aiba unde circula Drula cu garniturile lui avangardiste. Mai nea Drula ti s-a facut de vreun parandarat ?
mda, plina lumea de visatori – un automotor pe hidrogen costa intre 6 si 8 ori mai mult decat unul diesel elctric ultra modern, economic si foarte putin poluant fata de generatiile anterioare.
Apoi, inca nu s-a obtinut litrul de hidrogen la mai putin de 3-4 Euro iar statia de productie pt. automotoarele respective ar fi alte zeci si sute de milioane.
Mentenanta este ridicata si la modelele actuale, la hidrogen va fi si mai si.
Asa ca mai sanatos este sa aducem transportul feroviar intai la nivel de secol 21 si apoi sa visam la implementarea tehnologiilor viitorului (daca vor avea succes, sa la sam pe altii care au bani de fite si testari).
Unde mai pui ca in zona doar Siemens face deocamdata acest tip de trenuri – vorba aia, vestul da bani la bugetul uE si tot in vest se intorc.