Consilierii Telefonului Copilului au vorbit cu 117 minori şi le-au acordat asistenţă. Cele mai multe probleme semnalate de copii au fost neînţelegerile în familie, abuzul, dar şi lipsa hranei.
Copiii cer ajutor şi atunci când sunt în izolare. În primele săptămâni ale stării de urgenţă, consilierii Telefonului Copilului au stat de vorbă cu 117 minori.
Probleme semnalate la Telefonul Copilului în primele două săptămâni ale stării de urgenţă
– Neînţelegeri în familie, probleme emoţionale, depresie – 51,4%
– Abuz, violenţă în familie – 21,36%
– Consiliere juridică: restricţii de deplasare ce au dus la îngrădirea programului de vizită al părinţilor divorţaţi – 11,9%
– Lipsa hranei şi a banilor – 9,4 %
În această perioadă, sunt tot mai dese apelurile legate de lipsa alimentelor sau a banilor. Acolo unde a fost nevoie, consilierii au anunţat autorităţile.
Mărturii ale copiilor:
„Nu mi-am văzut mama de 3 săptămâni. Mama mea este medic”.
„Mi-este foarte dor de tata. De obicei vine să mă ia de la mama în weekend, dar acum, cu toate restricţiile astea, nu mai poate să vină la mine. Ştiţi cât mai durează?”
„Vreau să ies din casă şi să mă întâlnesc cu prietenii mei. Nu înţeleg de ce nu pot face asta, am doar câţiva prieteni şi nu vreau să îi pierd.”.
„Nu pot să îl evit pe tatăl meu în perioada asta, îmi tot spune că „mi-o caut cu lumânarea” şi că merit să fiu lovită”.
„Am 15 ani şi locuiesc undeva la ţară. Azi am fost ameninţată de un vecin, care ar fi trebuit să rămână în izolare. Sunt singura acasă şi îmi este teamă, ce pot face?”
Copiii care întâmpină greutăţi sau au nevoie de sfaturi pot apela, gratuit, la 116 111. De asemenea, şi părinţii, cadrele didactice, profesioniştii sau publicul larg pot semnala cazuri de încălcare a drepturilor copilului.
SURSA: MEDIAFAX
Citiți principiile noastre de moderare aici!