Companiile au semnat un memorandum de înțelegere și planifică modul de producere a modelelor lor pe o linie de producție comună, a declarat Mercedes-Benz, adăugând că dezvoltă, de asemenea, o nouă arhitectură proprie de furgonete complet electrice denumită VAN.EA.
[eadvert]
Șeful Mercedes-Benz Vans, Mathias Geisen, a declarat reporterilor că aceasta va fi o societate mixtă 50-50 și a spus că discuțiile ar trebui să se încheie “foarte curând”.
Cele două companii vor produce două furgonete de mari dimensiuni – una bazată pe platforma VAN.EA de la Mercedes-Benz și cealaltă pe platforma electrică Rivian Light Van – în uzina care va fi primul amplasament al Rivian în Europa.
De asemenea, Mercedes a declarat că va restructura fabricile germane care construiesc în prezent camionete Sprinter pentru a compensa costurile mai mari pentru vehiculele electrice.
Mercedes cooperează deja cu Renault și Nissan în ceea ce privește camionetele electrice de mici dimensiuni, care nu ar fi afectate, deoarece acestea se află într-un segment de vehicule diferit, cu cerințe diferite, a precizat Geisen.
Colaborarea cu Mercedes vine într-un moment crucial pentru Rivian. Compania producătoare de furgonete electrice și vehicule de teren a întâmpinat dificultăți de producție la fabrica sa din Illinois, deoarece întreruperile din lanțul de aprovizionare și creșterea prețurilor materialelor au forțat-o să reducă personalul și să amâne programele de produse.
Acțiunile Rivian au scăzut cu aproape 68% până în prezent în acest an.
Rivian se află într-o zonă aglomerată de startup-uri care încearcă să profite de cererea de furgonete comerciale electrice, sub presiunea producătorilor auto consacrați, precum Ford și General Motors, care s-au mișcat rapid pentru a contracara amenințarea.
MEDIAFAX
Citiți principiile noastre de moderare aici!