Potrivit sursei citate, după evoluţia importantă a lunilor anterioare, iunie 2024 vine cu o creştere de 63,2% a înmatriculărilor de autovehicule noi, comparativ cu luna similară din anul anterior, respectiv cu 38% faţă de luna mai 2024. În ceea ce priveşte cota de piaţă, segmentul SUV este pe prima poziţie, cu o cotă de 51.3%, urmat de Clasa C – cu o cotă de 28% şi de Clasa B – cu o cotă de 14,9%. În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna iunie a acestui an, motorizările pe benzină plus mild hybrid benzină înregistrează o creştere de 71.2% faţă de perioada similară din 2023 şi ajung, astfel, la o pondere de 66,9%. Pe segmentul autoturismelor echipate cu motoare diesel, plus mild hybrid diesel, acesta înregistrează o creştere de 88,4% şi o cotă de 12,7% din total.
Pe de altă parte, autoturismele „electrificate”, respectiv cele electrice, precum şi cele full hybrid deţin în a şase lună a anului 2024, o cotă de piaţă de 20,4%, care depăşeşte cu 7,7 puncte procentuale cota deţinută de motoarele diesel. De asemenea, autoturismele full electrice deţin o cotă de 4% din piaţă, în luna iunie a anului 2024, faţă de iunie 2023, când reprezentau 12%, în timp ce autoturismele plug-in hybrid au ajuns la o cotă de piaţă de 2,8%, faţă de iunie anul trecut, când reprezentau 3.9%.
Primele trei cele mai vândute autoturisme full electrice sunt: Dacia Spring, Tesla Model 3 şi Hyundai Kona. La autoturismele Plug-in, în clasamentul primelor trei modele vândute, în perioada analizată, conduce Toyota RAV4, Ford Kuga şi Mercedes Benz GLC. Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc Toyota Corolla, Toyota Yaris Cross şi Toyota Rav4.
Trimite articolul
XMașinile electrice se vinde mai puțin din cauza preturilor prea mari, nejustificate.
Dar nici subventia nu mai este cat a fost, doar jumate!