Totul a început de la o simplă plângere a unui fost client al băncii, care a sesizat o situație neobișnuită. Deși își achitase integral creditul imobiliar, clientul a descoperit că i-a fost emisă o nouă poliță de asigurare împotriva dezastrelor naturale, fără ca el să își fi dat acordul pentru aceasta. Polița a fost emisă de o societate de asigurări mandatată de Banca Transilvania, iar datele personale ale clientului au fost folosite fără o bază legală.
Astfel, în urma investigație făcute la instituția financiară, ANSPDCP a constatat că banca a prelucrat ilegal datele personale ale fostului client, fără a obține consimțământul acestuia. Pentru această abatere, Banca Transilvania a fost sancționată cu o amendă de aproape 5.000 euro, iar incidentul atrage atenția asupra unor posibile nereguli mai largi în gestionarea datelor personale de către instituțiile financiare din România.
„În cadrul investigației, s-a constatat că petentului, deși i-a încetat prin plată contractul de credit imobiliar încheiat cu operatorul Banca Transilvania S.A., în mod eronat, i-a fost emisă o nouă poliță de asigurare împotriva dezastrelor naturale, accesorie contractului de credit imobiliar încetat, fără ca persoana vizată sa-și fi dat acordul în acest sens și fără permisiunea utilizării datelor sale cu caracter personal de către societatea de asigurări. De asemenea, s-a constatat că, în mod eronat, operatorul a solicitat aceleiași societăți de asigurări, emiterea unui număr semnificativ de polițe de asigurare, fiind utilizate astfel datele cu caracter personal cuprinse în aceste polițe, inclusiv datele petentului“, se arată în comunicatul transmis de ANSPDCP.
Ca urmare a acestor încălcări, Banca Transilvania a primit o amendă de 24.883 lei. De asemenea, autoritatea a subliniat că, prin acțiunile sale, banca a încălcat normele privind protecția datelor personale, ceea ce poate atrage consecințe grave asupra reputației instituției și încrederea clienților săi.
Citiți principiile noastre de moderare aici!