CNAIR a deblocat licitația pentru execuția lotului Suplacu de Barcău – Chiribiș de pe Autostrada Transilvania, iar noul termen pentru depunerea ofertelor este 12 iunie, potrivit datelor din SEAP. Procedura pentru lotul cu o lungime de 26 de kilometri a fost suspendată în urmă cu o lună, după ce constructorii interesați au cerut o serie de clarificări ale caietului de sarcini. Viaductul Bechtel de la Suplacu de Barcău, din Bihor, are o lungime de 1,6 kilometri și face parte din acest tronson, scrie economedia.ro
Licitația are o valoare de aproape un miliard de lei, iar durata de realizare este de 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, a anunțat șeful CNAIR Cristian Pistol.
„Secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș (26,35 km) a Autostrăzii Transilvania a fost relansată în licitație, iar 15 martie 2023 este data limită pentru depunerea ofertelor! Contractul finanțat prin fonduri europene prevede 24 de luni (6 de luni pentru etapa de proiectare si 18 luni pentru perioada de execuție a lucrărilor) iar suma alocată este de 937,53 milioane de lei (fără TVA). Constructorul care va câștiga acest contract trebuie să execute o serie de lucrări printre care: 3 viaducte, 8 pasaje și 8 poduri, inclusiv un pod de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.650 m peste lac de acumulare. Lucrările la acest lot au fost abandonate după rezilerea contractului Bechtel, în anul 2013. CNAIR a reușit să mai atribuie o dată contractul în anul 2015 dar constructorul spaniol nu a reușit să se mobilizeze iar contractul a fost reziliat din nou în anul 2016”, a afirmat Cristian Pistol.
Sursa citată mai informează că trei licitații pentru 100 de kilometri din Autostrada Transilvania au fost anulate în mandatul lui Sorin Grindeanu.
Compania de Drumuri răspunde în bătaie de joc la clarificările constructorilor pentru contractul de 8 miliarde lei care include tunelul Meseș, acuză Horațiu Cosma, fost secretar de stat (USR) în mandatul Cătălin Drulă. Anul acesta, CNAIR a anulat și reluat licitația pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, tronsonul de 41 de kilometri care include tunelul de 3 kilometri de la Meseș, de la 4 miliarde valoarea contractului fiind dublată la un cost cuprins între 7,5 și 8,8 miliarde lei. Licitația este suspendată după ce Ictaș a depus contestație.
Pentru alți 29 de kilometri dintre Chiribiș și Biharia, se evaluează cele cinci oferte depuse.
[eadvert]
Trimite articolul
XPodul peste lac e o aberație, se vede pe orice hartă. Ridică prețul și complexitatea lucrării fără a fi impus de traseu. Asta e, oricum e într-o fază avansată, o să avem și noi un pod de efect pentru statistici.
-
Acum pot actualiza pretul materialelor de constructii, chestie solicitata de Selina – Trameco.
Au preferat sa ii elimine pe acestia ca apoi….iată, sa actualizeze preturile si sa poata fi scoasa bucata de autistrada la o alta licitatie.
Care licitatie o va castiga cine trebuie sa o castige, nu ??
O firma cu legaturi stranse cu partidul PSD al d-lui Grindeanu, probabil.
C-asa-i in tenis !!
S-a deblocat momentan pana la urmatorul blocaj, este inadmisibil ce se intampla cu cele 2 loturi din Bihor al autostrazii Transisvania, daca ramanea Bechtel autostrada era demult gata dar escrocii au reziliat contractul aiurea iar acum cheltuie bani de patru ori mai multi, din cauza ibcomoetentei si influentelor politice pacatoase , unde se baga politicul se alege praful de investitii.
-
Mulțumită idiotului de Băsescu care sa, ținut de cuvânt!” O SĂ LE SCOT EU DIN CAP AUTOSTRĂZILE LA ROMANI”. ȘI după toate excrocarile ce le-a făcut în cei 10 ani de mandat cine la luat la întrebări! Nimeni.
Ce a-ți deblocat analfabeților? Neispravitilor! Toții di ministerul transporturilor sunteți niște Neispraviti. Mâncați pâinea degeaba! Pe lângă faptul că ați rupt contractul cu firma Trameco ai spus-o pe lista neagră! Oare cine nu sa învățat lecția!? Patronul Rusu sau voi analfabeților din ministerul transportului, în frunte cu ministrul vostru! De când ați rupt contractul a trecut doi ani tinp în care cel puțin 50 la sută ar fii făcut din autostrada Biharia-Chiribis! Cine plătește oare acest derapaj? În locul lui Rusu eu vas da în tribunalul de la Stazburg sau Haga. Va spune sa plătiți daune pentru calomie și pagube aduse firmei.
Cum este posibil ca de vreo 15 ani de cand sa facut estacada din lacul de la Suplacu de Barcau de catre Bechtel care a lucrat foarte bine, pana la ora actuala tronsonul facut de ei este de calitatea cea mai buna dintre toate portiunile de autostrada din Romania, acest lot sa stea in paragina si degradare ce fel de ministri ai transporturilor parveniti si incompetenti ajung ministri dar ei sunt paraleli cu autostrazile blocand lucrarile care stagneaza de decenii se aouca de altele haotic in loc sa le finalizeze pe cele incepute, toti ministrii transporturilor din 2004 incoace sunt niste catastrofe, incompetentim iresponsabili si aerieni. inpreuna cu cei de la cnair.
In Bihor va fi autostrada cand va zbura porcul 🙁