Compania Dacia transmite că clasamentul vânzărilor pe modele este condus de Logan – cu 14.269 de unităţi, în creştere cu 25% faţă de cele 11.401 vehicule înmatriculate în 2022. Pe locul secund se situează Duster, cu 10.908 de unităţi (10.161 de vehicule, în anul precedent), iar pe poziţia a treia se află Sandero, cu 9.896 unităţi comercializate în 2023, cu un plus de 16,9%, comparativ datele din 2022.
[eadvert]
De asemenea, cu cele 6.875 de unităţi vândute, Dacia Spring a continuat să fie şi în 2023 cel mai popular model electric de pe piaţa din România, cu o cotă de piaţă de peste 43% în segmentul vehiculelor 100% electrice. Lansată la începutul anului trecut, versiunea Spring 65, care beneficiază de un nou motor, mai puternic, a reprezentat 49% din vânzările modelului.
Pe locul cinci în clasamentul celor mai vândute modele auto pe plan local, cu 4.175 unităţi înmatriculate în 2023, Dacia Jogger s-a impus drept cel mai popular vehicul de familie cu până la şapte locuri de pe piaţa locală, iar versiunea Hybrid 140, primul vehicul full-hibrid produs în România, a reprezentat 17% din totalul vânzărilor.
„Dezvăluită presei la sfârşitul anului trecut, a treia generaţie a modelului Duster va putea fi comandată de clienţii din România în primele zile ale lunii martie, primele livrări fiind prevăzute înainte de jumătatea anului. La rândul său, modelul Spring va cunoaşte o evoluţie semnificativă în acest an, care îi va consolida atractivitatea în segmentul vehiculelor electrice accesibile. Nu în ultimul rând, 2024 va fi anul în care se va încheia procesul de modernizare a reţelei comerciale Dacia din România, prin adoptarea noii identităţi vizuale a mărcii atât la exterior, cât şi la interiorul tuturor showroom-urilor”, sunt previziunile oficialilor constructorului auto, pentru anul 2024.
Înfiinţată în anul 1966, Dacia este cel mai important constructor de automobile din România, liderul pieţei auto locale şi cel mai important exportator, cu o contribuţie semnificativă la Produsul Intern Brut (PIB) al ţării.
Devenită marcă a Renault Group începând din anul 1999, Dacia este prezentă în 44 de ţări, de pe patru continente, oferind vehicule robuste, fiabile şi adaptate nevoilor şi stilurilor de viaţă ale unor categorii largi de clienţi.
sursa: Agerpres
Trimite articolul
XLa design exterior ultimul model de Dacia Logan sau Sandero, nu aratã cu nimic mai prejos decât o modelele unei cunoscute mãrci de automobile sud-coreene. Iar dacã se ţine cont cã la piese de schimb ai acces la o adicã mai rapid, fiind produse în ţarã, decât pentru o maşinã produsã peste hotare atunci se explicã de ce e în top Dacia.
Ce prosti. Eu nu urc in Dacie , arati a fraier, a prost , si arati a sarac. Ati vazit preot cu Dacie?
-
Există o “statistică” cu numărul de mașini second hand BMW înmatriculate anul trecut în România?
sandu2100-sovinule, nu iti ajung 15 conturi pe celalat site ? aici comentezi cu numele altuia
Care ar fi concurenţi celor de la Dacia de pe piaţa europeanã? Eu aşa zic cã ar fi: Skoda, Fiat, Seat. În Cehia, Italia, Spania salariile medii sunt peste cele din România, în fabricile unde se produc aceste 3 automobile sunt plãtite în € probabil mai mari decât cele de la fabrica Dacia din Mioveni, deci aceste automobile sunt fabricate cu costuri mai mari decât Dacia. La Dacia costurile cu salariile, care chiar dacã sunt plãtite în lei angajaţilor, exprimate în € sunt variabile depind de raportul cerere ofertã din piaţa valutarã şi de “jongleriile” B.N.R. de pe aceastã piaţă. Câteva firme private care utilizeazã Dacia pe care le-am vãzut circulând: Szintezis, Connect Group, Digi (RDS-RCS).