Poliția Română a anunțat că va începe montarea unor radare fixe pe drumurile românești printr-o postare pe rețelele de socializare. Din acel moment, în mediul online a început să circule o așa numită listă cu locațiilr unde vor fi amplasate astfel de aparate.
Potrivit reprezentanților CNAIR, informația este falsă. Aceștia (n.red – reprezentanții CNAIR) au precizat că aceste camere nu aparțin Poliției Române, ci Companiei Naționale de Drumuri, iar ele nu înregistrează viteza șoferilor, ci monitorizează mașinile și fac poze la numerele de înmatriculare ale acestora, cu scopul de a-i identifica pe cei care nu au plătit taxa de drum, cunoscută sub denumirea de rovignetă.
„Aceste camere nu au montate dispozitive de determinare a vitezei. Doar filmează numerele de înmatriculare și transmit informația în sistem, pentru a verifica dacă acel vehicul are taxa de drum achitată”, au mai precizat reprezentanții CNAIR, citați de Adevărul.
Radare fixe pe DN1 și pe autostrăzi
Pe de altă parte, este adevărat că, alături de Poliţia Română, şi Compania Națională de Drumuri a demarat, în 2023, un amplu proiect de montare a unor sisteme fixe de măsurare a vitezei, care vor deveni funcţionale începând din 2025. Aceste radare fixe sunt amplasate pe: Autostrada București – Pitești; Autostrada București – Constanța; Autostrada București – Ploiești; Drumul Național 1 București – Ploiești. Totodată, vor fi instalate echipamente moderne pentru monitorizarea traficului, panouri de informare-avertizare cu mesaje variabile de tip VMS, sistem pentru monitorizarea și controlul rovinietei, cântărirea din mers a camioanelor și stații meteo cu senzori de polei.
Pe Autostrada București – Pitești vor funcţiona: 48 de sisteme de detecție incidente; 33 de camere mobile; 8 camere CCTV; 5 stații meteo cu 4 senzori de polei; 22 de panouri cu mesaje variabile noi VMS (ambele căi); 16 panouri VMS pe bretele; 2 sisteme cu bucle inductive pentru măsurarea vitezei între nodurile de circulație; 2 echipamente pentru cântărirea din mers a camioanelor.
Pe Autostrada Soarelui, echipamentul ITS modern va fi montat pe tronsonul mai vechi București – Cernavodă până la kilometrul 162: 66 de camere detecție incidente; 35 de camere mobile; 40 de camere CCTV; 8 stații meteo; 9 panouri VMS; un sistem de cântărire din mers; 2 echipamente cu bucle inductive pentru măsurarea vitezei între nodurile de circulație.
Pe Autostrada București – Ploiești, între șoseaua Petricani și intersecția cu DN 1 Centura Ploiești, vor fi instalate 20 de bucle inductive; 42 de camere detecție; 29 de camere detecție incidente; 16 camere CCTV; 4 stații meteo; 17 panouri VMS.
Pe DN 1, între București și Ploiești, vor fi montate: 16 bucle inductive; 28 de camere de detecție incidente; 17 camere mobile; 7 panouri VMS, a mai relatat Adevărul.
Informații colectate
Aceste camera pot măsura viteze cuprinse între 10 și 250 km/h, fiind concepute să reziste la temperaturi cuprinse între -30 și 60 de grade Celsius. Camerele vor facilita colectarea datelor precum viteza vehiculelor, numărul de vehicule, clasificarea acestora, dar și direcția și distanța dintre vehicule. Buclele inductive vor permite și detectarea vitezei cu care circulă mașinile pe contrasens.
Citiți principiile noastre de moderare aici!