Cele patru companii au fost sancţionate cu 123 milioane lei pentru participarea la o înţelegere anticoncurenţială pe piaţa comercializării televizoarelor şi telefoanelor mobile, în perioada 2019-2021, astfel: compania SEROM (Samsung Electronics România) cu 75,44 milioane lei, Altex Romania cu 21,37 milioane lei, Dante International, compania din spatele retailerului online eMAG Romania) cu 20,31 milioane lei şi Flanco Retail cu 6,22 milioane lei, potrivit observator.ro
Samsung România, cea mai mare amendă
Amenzile aplicate au fost astfel:
- SEROM (Samsung România): 75.441.655 lei
- Dante Internaţional (eMAG): 20.311.427 lei
- Altex România: 21.376.113 lei
- Flanco Retail: 6.223.580 lei
“Consiliul Concurenţei a sancţionat companiile SEROM, Dante International S.A., Altex România S.R.L. şi Flanco Retail S.A cu 123 milioane lei pentru participarea la o înţelegere anticoncurenţială pe piaţa comercializării televizoarelor şi telefoanelor mobile, în perioada 2019-2021”, anunţă autoritatea de concurenţă, potrivit news.ro.
Ce spune Consiliul Concurenței
“Înţelegerea anticoncurenţială a constat în fixarea preţurilor de revânzare a unor produse de către SEROM şi fiecare din partenerii săi comerciali, respectiv Altex, Dante şi Flanco, ceea ce a condus la limitarea capacităţii celor trei comercianţi cu amănuntul de a-şi stabili independent preţurile de revânzare. Astfel, a fost restricţionată concurenţa la nivelul comerţului cu amănuntul, având efect asupra consumatorilor, care au plătit preţuri mai mari pentru anumite tipuri de televizoare şi telefoane mobile. Televizoarele şi telefoanele mobile reprezintă unele dintre cele mai importante produse electronice şi de comunicaţii”, precizează Consiliul Concurenţei.
Reacția eMag
“Am colaborat cu Consiliul Concurenței pe tot parcursul investigației și am pus la dispoziția autorităților, în mod transparent, toate informațiile necesare pentru clarificarea situației. Concomitent cu plata amenzii, ne vom concentra pe mai departe în a oferi clienților noștri servicii cu valoare adăugată care să îi ajute să economisească timp și bani și a le oferi experiențe bune în online”, au transmis reprezentanţii eMAG.
Reacția Flanco
“Flanco a colaborat în mod transparent cu echipa care a condus investigația din partea Consiliului Concurenței. Respectăm decizia autorității, menționând că vom continua, ca și până acum, să ne stabilim independent strategia comercială, respectiv politica de prețuri și oferte, fără a permite vreodată intruziunea oricărei terțe părți. Obiectivul nostru final este întotdeauna acela de a răspunde intereselor consumatorului final și de a veni în sprijinul său”, a fost punctul de vedere al reprezentanților companiei Flanco.
[eadvert]
Trimite articolul
XFoarte bine le-a facut. Poate se invata minte. Ar fi indicat sa se realizeze campanii de informare la nivelul companiilor mari la nas sa inteleaga care sunt practicile de trust, cartel, etc. Foamea pe ei.
-
Niste nenorociti !
Toți.
Asa au inteles ei ca se pot face afacerile.
Adica, din marea lor lăcomie, s-au gandit ca sa se inteleaga intra ei si sa stabileasca preturile incat sa castige masiv pe spatele clientului final care a platit cat i s-a pus in față, neavand variante.
Asta nu e piața concurentiala.
Pe cand acest gen de control si concluziile in cazul produselor din petro ?
Ca OMV – PETROM, MOL, GASPROM, SOCAR, ROMPETROL, OSCAR si LUKOIL practica cel.putin de 3 – 4 ani acelasi gen de intelegere.
Urca Petrom pretul cu 4 bani, in secunda doi urca toti cu sceeasi suma.
Parca toti ar lua produsul din rafinaria OMV – PETROM de la Brazi.
Pe cand Lukoil utilizeaza petrol rusesc, Socar, Gasprom, Rompetrol utilizeaza petrol din Azerbaijan, Kazakstan sau Rusia, Oscar utilizeaza petrol venit pe cargouri din America de Sud, etc….
Dar la ei toti au acelasi pret dictat de OMV – Petrom.
sa le dea ca produsele din ro sunt proaste si scumpe din aceasta cauza. la petrolisti nu le poate pentru ca nu +/- in acelas timp si au referinta comuna