Un client care constată că produsul comandat este defect, poate cere direct înlocuirea produsului, potrivit unui proiect de lege promulgat de șeful statului. Pentru a putea face acest lucru, va trebui să respecte termenul de maximul 30 de zile de la livrarea produsului.
[eadvert]
Legea nu mai permite repararea acestuia, așa cum se întâmplă acum. În prezent, consumatorii pot alege între repararea produsului sau înlocuirea acestuia.
Consumatorii vor putea cere înlocuirea directă a bunurilor „în cazul în care neconformitatea acestora este constatată la scurt timp după livrare, fără a depăşi 30 de zile calendaristice”.
Așadar, comerciantii vor fi obligați să înlocuiască orice produse neconforme, în termen de maxim o lună la la momentul livrării lor. Aceasta deoarece, au arătat autorii legii, în astfel de cazuri este evident că „bunurile aveau deja un viciu la momentul achiziționării, sens în care, consumatorul trebuie să fie protejat prin înlocuirea acestora”.
Totodată , noul proiect legislativ a extins și noțiunea de vânzător în cazul activităților artizanale sau profesionale. Actul normativ stabilește că vânzătorul trebuie să efectueze reparația sau înlocuirea bunului neconform, în baza garanției comerciale, în cel mult 15 zile. –
Citiți principiile noastre de moderare aici!