Printre sectoarele cu cea mai mare cerere pentru acești candidați se numără retailul, construcțiile, transporturile, serviciile, industria alimentară și producția, transmite eJobs. Angajatorii sunt în căutare activă de specialiști în financiar-contabilitate, vânzări și tehnici, cu un accent deosebit pe ingineri din sectorul construcțiilor și instalațiilor, cu experiență medie spre senior.
„Pe anumite specializări, precum ingineri, specialiști în vânzări, finanțe și contabilitate, dar și IT, cererea depășește oferta, ceea ce face dificilă identificarea și atragerea candidaților pentru pozițiile deschise. În funcție de nivelul de specializare, senioritate sau complexitatea procesului de recrutare, închiderea unei poziții poate dura între 45 și 90 de zile, sau chiar mai mult în cazul posturilor manageriale”, declară Olivia David, recruitment manager la Skilld, agenția de recrutare a eJobs România.
Cerințe pentru joburile de seniori și manageri
Angajatorii caută candidați cu studii superioare și competențe avansate în limba engleză, iar pentru anumite roluri, cunoașterea unei a doua limbi străine (germană, franceză, spaniolă sau italiană) devine esențială, în special pentru pozițiile din centrele de servicii sau customer support. În plus, experiența relevantă de minimum 1-2 ani este cerută, iar pentru rolurile de seniori, stabilitatea profesională anterioară este un factor apreciat de recrutori.
„Pentru joburile entry-level, recrutorii pot fi mai flexibili, dar în cazul pozițiilor de specialiști, angajatorii vor candidați care să vină pregătiți, să manifeste un interes real pentru companie și să pună întrebări pertinente la interviu”, adaugă David.
Provocările în recrutarea seniorilor și managerilor
Deși există un interes ridicat pentru aceste categorii de candidați, angajatorii se confruntă cu o serie de dificultăți în ocuparea posturilor. Una dintre cele mai mari provocări constă în diferențele dintre așteptările salariale ale candidaților și bugetele disponibile ale companiilor.
„Mulți candidați care doresc să facă o schimbare sunt motivați de o ofertă salarială cu 15-20% mai mare decât cea actuală. În plus, un fenomen frecvent este acela de contraofertare din partea angajatorului actual, ceea ce face ca mulți angajați să rămână în compania lor după ce au primit o propunere de job”, explică aceasta.
Pe măsură ce avansează în carieră, mulți candidați își doresc mai mult echilibru între viața profesională și personală, iar un regim de lucru flexibil (remote sau hibrid) devine din ce în ce mai important. Totodată, accesibilitatea sediului angajatorului prin transport public sau apropierea de locuința candidaților este un alt factor important în luarea deciziilor de carieră.
Din cele 2,5 milioane de aplicări înregistrate în acest an, 510.000 provin din partea specialiștilor cu mai mult de 5 ani de experiență, iar aproape 120.000 sunt aplicări din partea managerilor. Cele mai multe aplicații au fost înregistrate pentru joburile din retail, construcții, servicii, producție și transport/logistică.
Citiți principiile noastre de moderare aici!