Miercuri, plenul Parlamentului European a aprobat modificările reglementărilor legate de Directiva TVA, pe care statele membre le-au indicat în noiembrie ca dorind să le aducă. Aceste modificări au fost aprobate cu 589 de voturi pentru, 42 împotrivă și 10 abțineri.
Aceste schimbări vizează aplicarea unui TVA uniformizat pe serviciile oferite prin intermediul acestor platforme, ceea ce ar putea duce la un impact semnificativ asupra prețurilor percepute de consumatori, se arată într-un comunicat al Parlamentului European.
Pe scurt, noile reglementări adoptate în data de 12 februarie 2025 de Parlamentul European stipulează că platformele online din Uniunea Europeană vor fi obligate să plătească TVA pentru serviciile de cazare și transport, cu condiția ca furnizorii de servicii de pe aceste platforme să nu perceapă deja TVA. Acest lucru se aplică inclusiv platformelor precum Airbnb, Booking, Uber și Bolt, care, până în prezent, nu aveau obligația de a colecta TVA pentru serviciile intermediare.
În cazul în care aceste platforme nu doresc să-și reducă marja de profit, există riscul ca ele să transfere acest cost suplimentar direct către utilizatori, adăugând TVA-ul la prețul final al serviciilor oferite. Astfel, clienții ar putea plăti mai mult pentru o noapte de cazare sau pentru o cursă de ride-sharing. De exemplu, prețurile pe Airbnb sau Booking ar putea să crească, iar o cursă Uber sau Bolt ar putea deveni mai scumpă.
Una dintre principalele motivații pentru aceste modificări este uniformizarea aplicării TVA în cadrul Uniunii Europene. Prin aplicarea aceleași reglementări fiscale pentru toți furnizorii de servicii, inclusiv cei care operează prin platforme digitale, se dorește asigurarea unei concurențe corecte și echilibrate între serviciile tradiționale și cele oferite online. Aceasta ar putea reduce diferențele de tratament fiscal și ar împiedica platformele online să beneficieze de avantaje fiscale față de furnizorii tradiționali de servicii.
De asemenea, este important de menționat că noile reglementări permit statelor membre ale Uniunii Europene să excludă de la această reguă Întreprinderile Mici și Mijlocii (IMM-uri). Astfel, afacerile de dimensiuni reduse care utilizează aceste platforme ar putea fi scutite de aplicarea TVA-ului, ceea ce ar reduce impactul acestei măsuri asupra lor.
Deși modificările sunt deja votate de Parlamentul European, statele membre ale Uniunii Europene au termen până în 2030 pentru a implementa aceste măsuri. Acest interval de timp le va permite țărilor să adopte reglementările fiscale necesare pentru a se alinia noilor norme. De asemenea, platformele online vor avea timp să își adapteze modelele de afaceri pentru a face față noilor cerințe fiscale.
Trimite articolul
XLa fel au facut si supermarketurile
Prima data i-au scos pe micii comercianti / taximetristi cu preturi mici practicate dupa ce s-au infipt au ajuns mai scumpi decit oferta autohtona
Culmea noi sintem cocosati de impozite in timp ce escrocii astia gasesc diferite scheme ca sa nu plateasca un leu.
Ce zici Birta cit mai tine schema asta?
-
Ei impart masina, nu gac taxi si profit, ei nu platesc nici cas, cass impozit, carte de munca
-
Asta credeți dumneavoastră!
Un administrator de flotă plătește contractul de mandat la Casa de Pensii, impozit pe venit, impozit pe profit și impozit pe dividende, dacă scoate bani din firmă.
Așadar, mai ușor cu faptul că nu se plătesc taxe! Taxe nu plătești decât dacă iei oameni cu BlaBlaCar, dar la Uber și Bolt îți trebuie cel puțin un PFA, dacă nu chiar SRL, pentru care se plătesc taxe la stat!
În plus, dacă ai angajați care fac Uber și Bolt, trebuie să aibă cel puțin carte de muncă cu minim pe economie!-
Vorbelsti prostii, am doi ecini in bloc spun ca nu platesc nimic carte de munca sau taxe la pensii. Doar declara pe proprie raspundere si nu verifica nimeni
-
Sunt prost informați, dacă faci pfa sau srl se cere tva chiar dacă e firma noua cel puțin de anul trecut . Nu știu ce manevre au flotele vechi , dar am fost la Uber și te obligă. N-o să mai meargă mult cu șoferii plătiți cash fără carte de muncă .
-
-
ca sa faci Uber sau Bolt trebuie sa fii PFA. Deci trebuiesc platite dari la stat. Stai linistit, Mai evazionisti sunt taximetristii clasici. Spatamanal am parte de din astia care apreciaza ei cam cat costa traseul decat sa puna ceasul….
-
Nenea, ești în eroare maxima. Plătesc cas, Cass, impozit pe profit de nu-mi vad capul. Mai plătesc și 10% dividende la care mai plătesc odată și CAS și CASS. Mai plătesc și casa de marcat și contabila și combustibil… Și TVA pentru facturile Bolt și Uber. Eu știu că la taxi era simplu, norma de venit, suma fixa care o faci toată in noaptea de Crăciun și restul anului bagi tot în buzunar.
-
-
Ce treaba are Birta cu ei bah Beleaua? Vrei sa te prind la colt de strada?
-
ciuciulete ..daca ma prinzi la colt de strada sa stai cu mina intinsa poate primesti un pol pentru un covrig
-
-
Ești taximetrist?te am prins
-
m-am prins tu esti cu Bolovan si cu Dulapul in suflet
-
Cat sa le mai scumpeasca mai frate? Ca deja sunt preturi exagerate. Doar cand mai baga ei niste discounturi, atunci e cat de cat convenabil. Ce sa mai zic, ca daca nu a inceput anul numai cu scumpiri.
Soferii Bolt sunt romanisuverani, circulati doar cu ei daca vreti sa ajutati poprul, ei nu platesc taxe la hoti, tot banul ramane in tara, nu ca la taxi care dau banii la pensii speciale
La Nbolt si Uber muncesc romani, banii raman in tara, ei nu platesc taxe care sunt furate. Asa ar ttebui sa fie peste tot, numai romani