BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
România
Coșul de cumpărături pentru bunuri de larg consum din România a înregistrat o creștere de 9% în 2024

Coșul de cumpărături pentru bunuri de larg consum din România a înregistrat o creștere de 9% în 2024

De Ramona Pașcu
la 11 March 2025 09:11

Coșul de cumpărături pentru bunuri de larg consum din România a înregistrat o creștere de 9% în 2024

11 March 2025 09:11
Valoarea medie a coșului de cumpărături pentru bunuri de larg consum (FMCG) în România a înregistrat o creștere semnificativă de aproximativ 9% în anul 2024 față de 2023, potrivit unui raport întocmit de YouGov Shopper Intelligence.
Scris de Ramona Pașcu - Valoarea medie a coșului de cumpărături pentru bunuri de larg consum (FMCG) în România a înregistrat o creștere semnificativă de aproximativ 9% în anul 2024 față de 2023, potrivit unui raport întocmit de YouGov Shopper Intelligence.

Trimite articolul

X

Acest avans s-a înregistrat într-un context marcat de presiuni inflaționiste continue și de incertitudini economice și politice, care au avut un impact direct asupra comportamentului de consum al gospodăriilor românilor.

Creșterea valorii coșului de cumpărături FMCG este un fenomen ce se aliniază cu o perioadă similară în care inflația a fost semnificativ mai mare decât în 2024, dar acest avans nu poate fi explicat doar prin inflație. Studiile realizate de YouGov arată că, în ciuda unei inflații mai temperate – estimată la 3,6% în 2024 comparativ cu 10% în 2023 –, consumatorii români au continuat să facă față provocărilor economice prin adaptarea comportamentului lor de cumpărare.

Astfel, pe lângă prețurile mai mari, un factor important în această creștere este tendința de a cumpăra cantități mai mari de produse la fiecare vizită în magazin. Cumpărăturile de tip „stock-up“, care presupun achiziționarea unor stocuri pentru uzul propriu, au devenit mai populare, iar acest comportament se reflectă într-un coș de cumpărături mai mare.

Un alt aspect remarcabil al raportului este schimbarea comportamentului de consum observată în 2024. Dacă în anii post-pandemie se înregistrase o tendință de creștere a numărului de acte de cumpărare per gospodărie, în 2024 acest trend a suferit o inversare. Multe familii cu copii și tinerii între 18 și 34 de ani, fără copii, au redus frecvența vizitelor în magazine, iar această scădere a fost simțită mai ales în segmentele FMCG, în care volumele de vânzări au scăzut. Această schimbare sugerează că gospodăriile au început să aloce mai eficient resursele pentru produsele de larg consum, concentrându-se pe achiziții mai mari, dar mai puțin frecvente.

În acest context economic dificil, promoțiile au devenit un instrument esențial pentru retaileri. Datele YouGov arată că, în 2024, patru din zece cumpărători români erau îngrijorați de creșterea prețurilor și că această temere le influența comportamentul de cumpărare. Ca urmare, promoțiile au câștigat teren, reprezentând 23,5% din totalul achizițiilor FMCG pentru consumul casnic, cu o creștere de aproape trei puncte procentuale față de 2023.

Se observă o creștere considerabilă a cotei promoțiilor în hipermarketuri, discounteri și magazine online, dar și în comerțul tradițional. De asemenea, pentru prima dată în istoria recentă, 2024 a marcat o scădere a cotei de piață a mărcilor proprii ale retailerilor (Private Labels), care au ajuns la 24,3% din totalul achizițiilor FMCG, în scădere față de 25% în 2023.

Aceste schimbări se datorează, în parte, intensificării promoțiilor realizate de brandurile de producători, care au reușit să câștige teren în fața mărcilor proprii ale retailerilor. În acest context, brandurile mari au reușit să-și îmbunătățească prezența, mai ales în discounteri, care rămân canalul de retail dominant în România. Această schimbare reflectă și o preferință crescută a consumatorilor pentru produse cu prețuri mai ridicate, fenomen cunoscut ca „up-trading“, ceea ce a avut un efect pozitiv asupra creșterii valorii sectorului FMCG în 2024.

Trimite articolul

X
Taguri:
cos de cumparaturi ,
pret ,
retail ,
scumpire ,
YouGov Shopper Intelligence
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    powered by Surfing Waves

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    GALERIE FOTO
    Au dat bir cu fugiții! Constructorul care renova Palatul Lévay a plecat și a lăsat șantierul cu multe întârzieri
    Schelele instalate în momentul în care au fost demarate lucrările de reabilitare al Palatului Lévay au fost demontate la începutul lunii mai.

    România

    Prezidențiale2025. Ilie Bolojan: „Am avut alegeri desfășurate în bune condiții”
    Președintele interimar Ilie Bolojan a declarat miercuri că alegerile prezidențiale s-au desfășurat în bune condiții.

    România

    Ședință de urgență în cadrul conducerii PNL. Ilie Bolojan va participa la discuții
    Liderii Partidului Național Liberal se reunesc miercuri, 22 mai, de la ora 18:00, într-o întâlnire informală la Vila Lac, pentru a discuta mandatul de negociere cu noul președinte ales, Nicușor Dan, în vederea formării Guvernului și a unei noi majorități parlamentare.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de apă

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Restricții de circulație pe strada Vágó Iosif din Oradea. Află când va reveni traficul la normal
    Primăria Oradea anunță închiderea provizorie a circulației rutiere pe strada Vágó Iosif, în perioada 22 mai – 21 iunie, pe tronsonul cuprins între intersecția cu strada George Enescu și intersecția cu strada Louis Pasteur, în zona pasajului CFR.

    Anunturi intreruperi energie electrica

    IEE perioada 26.05.2025 - 31.05.2025 - PL Salonta + PL Oradea

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    TRM Poezie prezintă „Versus. Poezie contemporană”, la Teatrul Regina Maria
    Intrarea la eveniment este liberă pe bază de rezervare.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.