Operatorul de telefonie mobilă a fost sancționat contravențional cu amendă de 14.930 lei (echivalentul a 3 000 de EURO). Sancțiunea a fost aplicată ca urmare a unei plângeri prin care se reclama faptul că operatorul nu a răspuns solicitării prin care petentul își exercita drepturile de acces și ștergere prevăzute de RGPD.
„În cursul desfășurării investigației, Autoritatea Națională de Supraveghere a constatat că Vodafone România nu a făcut dovada că a transmis un răspuns petentului la cererea sa de exercitare a drepturilor de acces și ștergere în termen de 30 de zile, răspunsul fiindu-i comunicat de operator după efectuarea demersurilor de către instituția noastră. În acest context, operatorul a fost sancționat cu amendă pentru încălcarea prevederilor art. 12 alin. (3), art. 15 și art. 17 din RGPD“, transmite Autoritatea Națională de Supraveghere.
Totodată, companiei i-a fost aplicată măsura corectivă de a adopta o procedură internă privind modul de soluționare a cererilor depuse de persoanele vizate în temeiul RGPD (art. 12-22), de a respecta în toate cazurile dispozițiile aplicabile privind analizarea și soluționarea fără întârziere a acestor cereri și comunicarea unor răspunsuri către persoanele vizate în cadrul termenelor legale, precum și de a instrui regulat personalul.
Citiți principiile noastre de moderare aici!