Potrivit unui comunicat transmis de instituție, investigația desfășurată în cazul companiei Dante International SA a fost încheiată, iar concluziile au evidențiat încălcarea unor prevederi importante din Regulamentul General privind Protecția Datelor (RGPD). Drept urmare, operatorul a fost sancționat cu o amendă de 49.770 lei (echivalentul a 10.000 de euro).
Ancheta a fost declanșată în urma unei plângeri depuse de un client, care a acuzat că Dante International i-a prelucrat datele cu caracter personal fără consimțământ, în special adresele de e-mail asociate contului său creat pe platforma online a companiei.
Promisiuni de ștergere… nerespectate
Potrivit ANSPDCP, în timpul investigației s-a constatat că, deși operatorul a informat clientul că adresele sale de e-mail au fost șterse la cerere, acesta a continuat să primească mesaje nesolicitate pe acele adrese, inclusiv invitații de a oferi opinii sau evaluări („feedback“).
Mai mult, s-a constatat că anumite persoane din rândul colaboratorilor companiei aveau în continuare acces la datele personale ale petentului. Acest aspect a demonstrat că ștergerea nu a fost efectivă, iar prelucrarea datelor a continuat, încălcând astfel dreptul la ștergere (art. 17 din RGPD) și obligația de notificare a destinatarilor (art. 19 din RGPD).
Un alt aspect grav constatat a fost gestionarea inadecvată a solicitărilor clientului. Deși acesta a trimis mai multe cereri, operatorul nu a oferit răspunsuri clare, transparente și inteligibile, contrar prevederilor art. 12 alin. (1) din regulament.
Măsuri corective impuse de autoritate
Pe lângă sancțiunea financiară, ANSPDCP a impus și măsuri corective obligatorii pentru Dante International.
„S-au dispus față de operator următoarele măsuri corective:
- de a transmite un răspuns scris la cererile petentului, potrivit art. 17 din RGPD și care să respecte condițiile de transparență, claritate și inteligibilitate prevăzute de art. 12 din RGPD;
- de a asigura conformitatea cu RGPD a operațiunilor de prelucrare a datelor personale, prin adoptarea măsurilor tehnice și organizatorice necesare, inclusiv sub aspectul instruirii corespunzătoare a personalului desemnat în acest scop, astfel încât operatorul să fie capabil să primească, să analizeze, să soluționeze în mod corect și să răspundă la toate cererile prin care persoanele vizate își exercită drepturile, în cadrul termenelor și potrivit condițiilor prevăzute de art. 12-23 din RGPD, inclusiv sub aspectul condițiilor legate de transparență, claritate și inteligibilitate a informațiilor și comunicărilor pe care operatorul le transmite persoanelor vizate în urma exercitării drepturilor;
- măsura corectivă de a asigura conformitatea cu RGPD a operațiunilor de prelucrare a datelor personale, prin adoptarea măsurilor tehnice și organizatorice necesare, inclusiv sub aspectul instruirii corespunzătoare a personalului desemnat în acest scop, astfel încât, în cazul admiterii cererilor de ștergere sau rectificare a unor date personale din conturile deschise pe platforma sa online, aceste operațiuni să devină efective imediat („fără întârzieri nejustificate”) și să fie notificate destinatarilor, potrivit art. 16, art. 17 și art. 19 din RGPD, luând în considerare și respectarea principiilor statuate de art. 5 din RGPD, în speță, a celui prevăzut de art. 5 alin. (1) lit. d) din RGPD“, a transmis ANSPDCP.
Trimite articolul
X10000 de euro cheltuiește patronul când iese in Nuba
-
De unde ştiţi dvs asta? Sunteţi chelner acolo ?
-
Bine ca nu e bisnitar, ca tine…
-
Vorba vine… bişniţar,doamnā. Bişniţarii nu plātesc taxe, eu plātesc la greu (aproape la fel de mult ca în Ro, tara cu cele mai mari taxe pe muncā din Europa), mai ales cā-i domeniu secundar de activitate. Sole trader e denumirea oficialā a comerciantului pe platforme de vânzări online.
-
-
Asa, si cei afectati cu adevarat, adicatelea aia ale caror date au fost folosite de ce nu sunt despagubiti? Macar au fost instiintati toti, sa poata incepe demersurile legale? Pariu ca nu
-
Sunt sigur ca cel care a făcut reclamația a fost despagubit regeste.
A dat cineva click pe link-ul de pe cuvantul comunicat?
In comunicat apare total alta companie.
Așteptăm să se întâmple asta și cu compania din spatele robotului “Cătălin” cu voce înregistrată, pentru a nu-ți dă seama că este un robot, care te invita constant la un eveniment de sănătate în schimbul unui smartwatch, mereu de pe alt număr, deși ii spui că nu ești de acord să-ți păstreze datele personale.