Proiectul presupune trasarea unor săgeți executate din marcaje rutiere, cu o distanță de 75-100 metri între ele, pe care participanții la trafic ar trebui să o respecte. Măsura ar micșora riscul de ciocnire între autovehicule, atunci când autoturismul din față frânează.
„Având în vedere că Romania se situează pe ultimele locuri din Europa privind siguranța rutieră, prin înregistrarea unui număr sporit de accidente grave soldate cu victime, CNAIR are numeroase inițiative și proiecte pilot preluate din experiența altor țări cu rezultate pozitive în siguranța circulației, pentru a putea reduce numărul de accidente rutiere. Astfel, în Consiliul Interministerial de Siguranță Rutieră a fost prezentată în luna februarie o idee privind implementarea unei soluții pentru asigurarea unei distanțe de siguranță între autovehicule, atunci când acestea se deplasează în coloană pe drumuri de mare viteza”, informează CNAIR.
Marcajele vor fi presemnalizate cu indicatoare rutiere care indică participanților la trafic care este disntața de siguranță necesară. Indicatoarele ar urma să fie amplasate la o distanță de aproximtiv 500 de metri unul față de celălalt.
„Pentru implementarea acestei soluții, CNAIR a promovat la ASRO (ASOCIAȚIA DE STANDARDIZARE ROMANIA) machetele panourilor de semnalizare în vederea introducerii acestora în standardele românești de siguranța circulației. După aceea, vor fi demarate consultări tehnice și avizări cu Poliția Rutieră în vederea implementării pe teren a lucrărilor necesare”, mai precizează Compania.
Proiectul respectiv face parte dintr-un pachet amplu de măsuri care răspund piliticilor UE de creștere a siguranței pe rețeaua de transport din statele membre.
„Este un proiect pilot care are rolul de a identifica măsurile care să determine desfășurarea transportului rutier în siguranță. Se are în vedere consultarea opiniei publice printr-o mediatizare și o informarea riguroasă a participanților la trafic. În final, în funcție de rezultatele obținute privind reducerea numărului de accidente, proiectul poate fi promovat pentru legiferare în cadrul OUG 195 (LEGEA CIRCULAȚIEI RUTIERE)”, mai transmite CNAIR.
Trimite articolul
XAr fi inca o masura proasta, care nu cred ca va aduce mari imbunatatiri. De ce ? Daca am avea o analiza statistica oficiala a accidentelor rutiere din RO, destul de probabil vom observa ca pe autostrazi vom avea cel mai mic procent, comparativ cu celelalte tipuri de drumuri. Tocmai lipsa autostrazilor ne aduce in topul tarilor cu cele mai multe accidente rutiere. Taiem frunze la caini….(cu siguranta pentru cativa treaba asta va aduce niste banuti frumosi)….
Am văzut în multe locuri în Europa.
Este binevenită.
Dacă distanta este de 3 săgezti față de autovehicul anterior atunc distanța este sigură, dacă vezi 2 atunci accepabilă dacă vezi numai unul e periculos.
La ce folosește? La estimarea corectă a distanței de siguranță față de auto care circulă în fața ta.
În România observ că pe unii deranjează dacă păstrezi distanța sigură și cum găsește posibilitate imediat te depășește și se bagă în fața ta în ciuda faptului că ai și tu viteza maximă admisă pentru porțiunea de drum în cauză.
La cate autostrazi avem,100 de sageti de avertizare sunt suficiente.